Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er rød konditorfarge halal?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-10, 17:45   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Det er ikke haram om de ikke vet om det, så helt verdens undergang er det jo ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 17:59   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Hm. Dette hadde jeg faktisk aldri tenkt tanken på å fundere over, kjenner jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:05   #23
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.035
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hm. Dette hadde jeg faktisk aldri tenkt tanken på å fundere over, kjenner jeg.

Ikke jeg heller. Men så har vi ingen i omgangskretsen som krever det heller så er nok noe der.
Mye man skal lære ja....

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:08   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Det er mange muslimer som spiser kyllingpølser som ikke er halal, så så ille synes jeg det ikke var det Ami gjorde.
Trodde først det var svin hun hadde servert og da begynte jeg å lure litt...
Alle som har vært i bursdag hos oss har spist vanlig prior grill eller wienerpølser

Det med konditorfarge hadde ALDRI falt meg inn å tenke over om det var halal eller ei!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:13   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Ja, jeg har faktisk aldri servert noe til noen som praktiserer strengt halal, tror jeg. Min ekssvoger var muslim, men temmelig sekulær - han spiste ribbe på julaften, f.eks.

Og jeg hadde ikke hatt noen problemer med at noen serverte hverken meg eller barna hund eller katt, så lenge det ikke var fare for å bli dårlig av det? Jeg ser ikke helt at det er overførbart, jeg har ingen religion mot hund og katt? Jeg forestiller meg at det ikke smaker særlig godt, da.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:21   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hm. Dette hadde jeg faktisk aldri tenkt tanken på å fundere over, kjenner jeg.

Samme tenker jeg

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:24   #27
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Jeg så konditorfarge på innvandrerbutikken her, her om dagen. Kanskje du kan se etter i en sånn butikk?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:27   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Jeg aner ikke hvor strengt praktiserende muslimer de er, men hvis de er det, og hvis barnet lurer, så vil jeg gjerne slippe å lyve. Dette er en hyggelig familie, og jeg ser ingen grunn til å overkjøre deres private regler.

Kyllingpølser har jeg for øvrig bare vært borti en familie som ikke syns er greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:37   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Jeg skal tilstå at dersom det var kyllingpølser jeg serverte, og barna var i alder Guttungen og eldre, hadde jeg ikke tenkt to ganger over hvorvidt muslimske venner spiste det eller ikke. Av alle de årene jeg har jobbet i barnehage, har jeg bare vært borti et barn som ikke har fått lov å spise kyllingpølse. (Og jeg har kjent mange muslimske barn gjennom årene.)

Hadde Ami servert pølser med svinekjøtt, ja da hadde jeg kalt det respektløst (selv om jeg syns det er trist å dytte religiøse regler på barn, men det er en annen sak.) - men i og med at hun, som det kommer fram seinere, serverte kyllingpølser, vil jeg tro det er gjort i beste mening.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 22-10-10 kl 19:51.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:07   #30
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Er du klar over at over middels smarte kvinnelige agnostikere med høy utdannelse er EKSTREMT haram, glitterchick?

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:10   #31
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

- men i og med at hun, som det kommer fram seinere, serverte kyllingpølser, vil jeg tro det er gjort i beste mening.

..det blir ikke automatisk halal av den grunn. Blodet må være tappet ut av fjærkréet før det dør og skrotten velsignet av en imam på slakteriet for at det skal komme gjennom nåløyet.

__________________
...på bedringens vei?
Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:14   #32
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Ja, altså - det er ikke meningen å kuppe tråden helt. Vil bare si at de fikk mat i beste mening, da de hadde vært hos oss i mange timer og så med lange blikk på at vi mekket noe å spise. Hadde jeg fått beskjed om at jeg ikke skulle gi dem noe mat, hadde jeg selvsagt latt være. Jeg er jo ikke ond.

Når det er sagt, så hadde jeg en lang prat med faren til disse barna om krig og fred og religion og sånn. Han var litt oppgitt over kona, som var så veldig religiøs av seg, og syntes religion egentlig var noe tøys. Og han takket og mente det var hyggelig at ungene hadde fått mat.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:53   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

..det blir ikke automatisk halal av den grunn. Blodet må være tappet ut av fjærkréet før det dør og skrotten velsignet av en imam på slakteriet for at det skal komme gjennom nåløyet.

Akkurat det er jeg fullstendig klar over.

Men som nevnt, etter å ha vært i barnehagegamet siden 1993, og hatt et uttall muslimske barn, så er det kun et barn jeg har kjent, og det er enda til i barnehagen jeg er i akkurat nå, som ikke har fått lov å spise kyllingpølser, da hun kun skal spise halalmat.

Ergo, jeg hadde følt meg på veldig trygg grunn om jeg hadde servert kyllingpølser til Guttungens muslimske venner. (Men nå er de også så gamle at jeg antar de hadde hatt vett på å si i fra selv om de ikke kunne spise det. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:26   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Jeg var nettopp på foreldremøte, og det er ei jente i eldstes klasse som går på vennegruppe sammen med henne. Jeg spurte faren om de var muslimer og hvordan vi skulle gjøre det angående mat. Han sa at alt kjøtt må være halal. Jeg spurte spesifikt om kylling. Jeg fikk tips om hvor de selger halal-kjøttdeig, så da kan jeg vel lage taco til alle, eller noe sånt.

Sikkert et idiotisk spørsmål, men smaker halalkjøttdeig likt vanlig kjøttdeig?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:37   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Ja, halalmat smaker helt likt.

Man kan godt mene at det er helt idiotisk å tilrettelegge slikt, men som vertskap ser jeg det som naturlig å sørge for at gjestene får noe godt å spise. Jeg inviterer ikke vegitarianere og nekter å servere annet enn kjøtt heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:40   #36
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Hvis jeg hadde fått beskjed om at alt kjøtt måtte være halal så hadde jeg nok latt være å servere kjøtt men bare gitt noe annet i stedet. (Jeg ønsker ikke å støtte opp under måten dyr slaktes på av religiøse hensyn).
På bursdager unngår jeg pølser men har pizza i stedet (uten kjøtt).

Sist bursdag hadde vi seigmenn og bamsemums, gelatin i begge, dermed haram. To jenter spiste dette og jeg fikk huden full av kjeft av ene moren. Nå er jeg vanligvis veldig opptatt av at slike ting gjøres korrekt men det kommer et punkt der det rett og slett blir for mye. Når barna er store må det nesten forventes at de kan si fra selv også synes jeg.

Først synes jeg Ami virket totalt respektløs med sine uttalelser men når jeg leste at det var kyllingpølser hun hadde servert så synes jeg faktisk det er helt greit. Selv om moren ikke var fornøyd.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:41   #37
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Sikkert et idiotisk spørsmål, men smaker halalkjøttdeig likt vanlig kjøttdeig?

Jada. Halalmaten på Blindern var i alle fall fullt spiselig.

Inntil nylig ville jeg også tenkt at det var greit å servere muslimer kjøtt som ikke er svinekjøtt, men så fikk jeg en muslimsk bekjent for noen måneder siden. Hun har vært hjemme hos meg, hos felles bekjente og vi har vært hos henne, og hun spiser kun kjøtt hjemme hos seg selv. Både våre felles kjente og jeg har prøvd å finne ting å servere som ikke inneholder svinekjøtt, men hun rører altså ikke kylling eller lam heller (og hun er for høflig til å si noe). Neste gang hun skal på besøk til meg har jeg tenkt å lage noe med halalkjøtt, og da får ikke-muslimene vær så god spise det samme.

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:45   #38
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, halalmat smaker helt likt.

Man kan godt mene at det er helt idiotisk å tilrettelegge slikt, men som vertskap ser jeg det som naturlig å sørge for at gjestene får noe godt å spise. Jeg inviterer ikke vegitarianere og nekter å servere annet enn kjøtt heller.

Jeg synes man selvfølgelig skal tilrettelegge slik at alle barn er inkludert, noe annet er nesten slemt. Når det kommer til kjøtt er det jo ganske "lett" men jeg tror ting som rød konditorfarge er noe svært få mennekser vet ikke er halal.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:51   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.780
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Kyllingpølser har jeg for øvrig bare vært borti en familie som ikke syns er greit.


Vi skal ha barneselskap for alle i tredje trinn i morgen, og vi serverer vanlige pølser pluss fiskepinner. Det er bare tre muslimske barn på trinnet, men vi har blitt fortalt at den ene familien har foreslått fiskepinner fordi de ikke ønsker at barnet skal spise kyllingpølser, så da blir det det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:52   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er rød konditorfarge halal?

Greia er jo at jeg vet det, og etter nærmere sjekking fant jeg ut at alle de andre fargene heller ikke var det. Det betyr ikke at jeg kommer til å kutte konditorfarge overalt, men sørge for at det finnes alternativer. Jeg kommer f.eks. ikke til å lage rød sjokoladekake.

Å handle i god tro er jo ok, typ kyllingpølser, men når jeg vet gidder jeg ikke blåse i det liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no