Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-13, 18:25   #21
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.934
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Fra barndommen:
Kylling i sånne aluminiumsformer med papplokk. Ble varmet rett i ovnen. Jeg blir kvalm bare ved tanken. Kjøttpølser servert i brun posesaus: en veldig typisk middag hos foreldrene mine. Pizza laget med fyll fra pose.

Ting jeg spiste for 10 år siden, som jeg helst unngår nå:
Gatekjøkkenmat, frossenpizza, Nugatti.

Det her kunne vært skrevet av meg. Husker de kyllingene i aluminiumsformer, Lørdagskylling og noe sånt het det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:31   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mamma gav oss rått kjøtt rett som det var, mens hun lagde mat. Så jeg og broren min gomlet rått bacon og kjøttdeig jevnt og trutt.

__________________
2003 2007 2009 2011

Sist redigert av Skremmern : 07-03-13 kl 18:46.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:34   #23
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.254
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Nugatti.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:39   #24
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Loff, hvit pasta, nugatti..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:41   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg har sluttet 100% å spise fiskepinner og frossen fiskegrateng. Har aldri spist mye av det, men for noen år siden hendte det at en unge ønsket seg fiskepinner. Jeg syns egentlig det er skrekkelig vondt, så jeg bestemte meg for å bare aldri spise det mer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:47   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.959
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Er det noe du spiste før… både for 1-2-3 og kanskje 10-20 år siden, som du ikke spiser/liker nå?

Del!!

Nei.

Jo, spaghetti Rimini. :kvalm:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:49   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.959
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Så mye rart dere har spist i barndommen! Moren min er flink å lage mat og opptatt av sunn mat, så vi spiste egentlig bare god mat hjemme.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:50   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.285
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg spiser sjeldnere og sjeldnere pølser. Og karbonader og gatekjøkkenmat. Jeg har nesten sluttet med butikkboller også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 18:56   #29
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.577
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Sånn grusom kyllingform
Fiskeboller i hvit saus + skjell + erter/gulrot
Hjemmelaget pizza med elgkjøtt
Bogskinke med bernaisesaus (80-tallets biff??)
Drakk grønn Tropo fra Rema inntil baconchips med ketsjup
Isbergsalat med Thousand Island

:fyttikatta:

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:14   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så mye rart dere har spist i barndommen! Moren min er flink å lage mat og opptatt av sunn mat, så vi spiste egentlig bare god mat hjemme.

Det må kanskje nevnes at mine foreldre byttet på å være hjemme, siden pappa jobbet skift. Pølser i brun posesaus var nok hans kreasjon.

Men jeg våger å påstå at jeg er en bedre kokk enn begge mine foreldre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:18   #31
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Lørdagskylling
Seikaker i brun saus
Torskerogn
Kjøttpudding i tomatsaus
Fiskeboller i karrisaus
Semulegrynsgrøt

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:20   #32
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Blodpannekaker.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:23   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Jeg tror ikke jeg har spist salat laget av kinakål på veldig, veldig lenge.
De der kyllingformene synes jeg var kjempegode.
Jeg spiste hermetisk rogn og jeg spiste blodpudding

Jeg er jo gift med en mann som anser slik kjip mat som lykken i livet. Jeg synes det er innmari kjipt, egentlig.

Joikakaker og, forresten.

Jeg er forøvrig også oppvokst med en mor som er god til å lage mat - hun jobbet dog turnus og noe av kostholdet mitt var nok preget av det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:36   #34
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Stekt torskerogn fra boks.
Fiskepinner.
Sikkert mer også, men jeg kommer ikke på det i farta.

Ellers var moren min generelt matlei, og laget det meste vi ba om, så vi hadde mye "morsom" mat på menyen ift venninnene mine. Feks gresk mat og texmex (var jo ikke så vanlig på den tiden).

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:39   #35
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Hele stekte sild.
Spekesild med potet, rå løk og rømme.
Spinatsuppe.
Hermetisk rogn.
Hermetisk fersken og pære.
Havresuppe med rosiner.
Plukkfisk(savner det).
Pyttipanne med potet, sei og løk.
Hvalkjøtt.
Lever i brunsaus.
Betasuppe.
Posefruktsuppe( på termos på tur).

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:48   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Da jeg var lita, spiste jeg lungemos, det var noe av det beste jeg kunne få. Bare tanken på det får det til å kverne seg i magen på meg nå.

Jeg drakk melk og spiste grøt til jeg var gammel nok til at mor respekterte meg når jeg sa nei. Jeg sliter med melkemat generelt, takler ikke smaken av det.

Løvsteik spiste jeg mye i ungdommen, det frister ikke lenger, gitt. Det samme med nudler av ymse slag - slike pakker med kylling-/biffsmak som man får på butikken.

Mor mi var dronninga av Toro - jeg er vokst opp på Toro. Toro har ingen høy stjerne i mitt hjem.

Ellers har jeg slutta å spise margarinprodukter her hjemme, men jeg eter det borte om det blir servert.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:49   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.959
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det må kanskje nevnes at mine foreldre byttet på å være hjemme, siden pappa jobbet skift. Pølser i brun posesaus var nok hans kreasjon.

Men jeg våger å påstå at jeg er en bedre kokk enn begge mine foreldre.

Hehe. Jeg er flink til å lage mat, men moren min er bedre, og ihvertfall mer erfaren. Hun var også forut for sin tid og aldri redd for å eksperimentere. Faren min laget aldri middag. Moren min var lærer i redusert stilling og var tidlig hjrmme. (Den gang jobbet faktisk lærere mindre enn nå!) Middagen var klar da faren min kom hjem, men jeg har noen vage minner om at han laget speilegg, bacon og tomatbønner.

Fiskeboller og pølser og sånt hadde vi aldri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:53   #38
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Der kom Veslemøya med flere jeg tenkte å nevne. Både plukkfisken og spekesilda (vi hadde syltede rødbeter til også). Mamma laget også såkalt surduppe, som var kokt nypotet med kulturmelk, gressløk, salt og pepper. (Besteforeldrene mine hadde gård og dyrket bl.a. poteter, så hun fikk det sikkert derfra). Lever med fløtesaus. Fleskepannekaker. Svineknoke med kålrotmos (ikke så rart det da, men jeg spiser det aldri lenger). Semulegrøt. Og rømmegrøt. Hønseefrikassé (det skulle jeg gjerne spist fremdeles men finner aldri høne i butikken). Hvis pappa skulle lage middag ble det Trøndersodd (på boks) eller brød med karbonade og speilegg. Han laget også Tronhjæmsuppe (en slags tynn suppe med byggryn i, om jeg ikke husker feil).

  Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:54   #39
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.001
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Mariekjeks
Big Ben (godteri)
Pale (småsei)
Mexikansk gryte fra Toro

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 19:56   #40
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiste du før, men ikke nå lenger?

Fra barndommen spiser jeg ikke: blodpannekaker, lungemos, blodpudding, gryteretter fra pose, trollkrem, spekesild, uer, kleppmelk, torskehoder. Torsketunger også, men det kunne jeg gjerne spist. Ellers hadde vi nok mest kokt torsk til middag.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no