Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hemmelig nisse i boligsameiet

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-20, 13:22   #21
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.478
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hemmelig nisse i boligsameiet

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg vet ikke om jeg synes det er så mye bedre. Mange barn ville nok (med rette) bli knust over å være blant de aller siste som får fordi de forstår veldig godt hvorfor det er slik. Det er en hyggelig tanke at alle skal få en hemmelig nisse-gave, men når det blir en slags popularitetskonkurranse framfor at det trekkes lapper eller noe annet tilfeldig så får gaven en unødvendig bismak som for mange ødelegger hele gleden.

Enig!
For julegaver så løses det ved at jentene trekker hvem de skal gi gave til i klassen. Alle får en, og alle gir en gave.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 17:29   #22
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.021
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hemmelig nisse i boligsameiet

Jeg bor i blokk med 110 leiligheter. Vet ikke engang hvem nærmeste nabo vegg i vegg er! Så det hadde ikke funket her. Men i et mindre, der alle kjenner alle, superkoselig! Om alle er med da/alle får. Men det er jo alltid noen som ikke vil, så da må det jo bli rn slags avmrlfig/ påmelding.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 20:08   #23
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hemmelig nisse i boligsameiet

Det hadde jeg syntes var skikkelig kleint, rett og slett. Jeg syns heller ikke noe særlig om å drive å kjøpe masse dill til folk jeg ikke kjenner godt og som jeg ikke vet hva liker. Hbis det er noe jeg ikke trenger, så er det å øke forbruket til jul.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-20, 20:18   #24
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.255
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hemmelig nisse i boligsameiet

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg hadde nok blitt overrasket om det dukket opp noe sånt på trappa og som Stompa hadde jeg lurt på om det var ekte eller tull. Ellers vet jeg ikke hva jeg hadde tenkt eller om jeg ville blitt med. Jeg kan ikke se for meg at noen hadde gjort noe slikt her, men vi bor i villastrøk og med unntak av de som bor på siden av oss har vi ingen kontakt med naboene. I et borettslag hadde det kanskje vært lurt å formidle idéen på en felles facebookside eller noe sånt? (Da vet man i alle fall at det er godt ment og ikke tull.) I tillegg ser jeg for meg at hele greia enten stopper helt opp fordi flere ikke gidder være med eller at det er de samme (mest populære) naboene som får alle gavene mens de fleste ikke får noe som helst.

Dette!

Jeg bor i borettslag, sitter i styret og er ganske synlig.
Jeg synes det var veldig ubehagelig den gangen jeg fikk en anonym og uventet juleglede på dørmatta.
Jeg aner fremdeles ikke hvem den var fra, og hvordan jeg skulle vurdere den.

Det hadde vært annerledes om det hadde inngått i et offisielt arrangement, men akkurat nå med koronarestriksjoner vil vi som borettslag ikke backe opp under noe som ikke kan smittekontrolleres. Vi har til og med avlyst julegrantenningen 1. desember - den mest velkomne og populære velferdstradisjonen vi har.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no