Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstol

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-09, 22:04   #21
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilstol

Hvis du ikke skal bruke det på vogn så er Duologic setet utrolig bra. Du slipper å bytte sete når babyen vokser. Du har et sete hvor du slipper å styre med forankringsseler, og det er veldig enkelt å montere, enten med isofix eller bilens belter. Det passer også veldig bra i de fleste biler. Mye bilstol for pengene.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:07   #22
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Eneste negative med duologic er at det er veldig stort og ruvende helt fra starten av. Jeg har DL og kommer nok til å ha babysete neste gang uansett. Fordi det er lettere å ta det inn og ut av basen. Og fordi det ikke ruver sånn i bilen. DL basen er lett å montere. men hodestøtten er litt i veien når man skal sette babydelen inni basen igjen. Helt umulig å gjøre det på "stille" måte med litt større barn. Alltid så mye knoting at ungen våkner.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:09   #23
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Hm, det hørtes veldig greit ut da! Men hvorfor trenger man ikke skifte sete når babyen vokser?

Mannen mener vi skal vente med å kjøpe det til vi vet hvilken bil.... men jeg mener det kan være lurt å holde øynene åpne for salg..... Men de fleste setene passer da i de fleste bilene?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:10   #24
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstol

DL varer til 18 kg. Det vi si ca. 4 år.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:12   #25
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Det går an å ta av den toppen når barnet er lite ser jeg.....
Og når barnet er større tar man vel ikke setet inn og ut av bilen så ofte?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:12   #26
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Er ofte salg på bistoler. Mannen har nok rett.

Det går fra 0-18kg. Det er en base med hodestøtte og en babysete som festes på dette. Helt unikt for dette sete.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:13   #27
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Når du har satt toppen på så får du den ikke av igjen. Vi tok ikke den på før han vokste inn i den. Men til nestemann må vi ha den på fra starten av. Vi kjøpte det når han var 5mnd fordi baby sete fra Bebe comfort ble for smalt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:14   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstol

Er det ikke mulig å ta av toppen? Er du sikker på det?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:14   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstol

Jeg slår iallefall et slag for base - isofix eller ikke.

Det er helt genialt når man skal ha setet inn og ut av bilen. Klikk - og det er på plass. Enda mer praktisk når ungen er så stor at det ikke er naturlig å ta med stolen ut av bilen. Da er det lett å feste ungen ungen uten å måtte styre med beltefesting av selve setet i tillegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:15   #30
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Det står i bruksanvisningen at når man først tar den nedpå så får man den ikke av igjen. Den skal bare monteres en gang. Den var heller ikke noe lett å ta nedpå. Er redd jeg knekker den om jeg prøver å ta den av igjen.

Jeg bruker forsatt babysete når jeg skal til legen og sånt. For å sette han fast i noe når jeg er der. Men da tar jeg først ut ungen og så sete og så fester jeg han i det igjen når vi er inne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:16   #31
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilstol

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Når du har satt toppen på så får du den ikke av igjen. Vi tok ikke den på før han vokste inn i den. Men til nestemann må vi ha den på fra starten av. Vi kjøpte det når han var 5mnd fordi baby sete fra Bebe comfort ble for smalt.

Joda. Man kan ta av hodestøtten igjen. Det finnes et triks med skrutrekker eller noe sånt. Det er ihvertfall mulig. Ligger beskrivelse på NM tror jeg det var.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:17   #32
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstol

Jeg mente jeg hadde hørt om noen som trodde at den satt fast ja.
Det var nok på NM.
Det høres rart ut at den er laget for å ikke kunne tas av igjen hvertfall.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:19   #33
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Den er ikke laget for å taes av. Men det er nok mulig å lirke den av med et flatt skrujern ja. Men man risikerer å ødelegge den.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:20   #34
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bilstol

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Det høres lurt ut Siden vi skal ha to biler regner jeg med at det er isofix i den ene i alle fall. Og da trenger vi ikke flytte basen rundt.....

Er det et bra sete eller?

Det skal være et bra merke.

Vi valgte Maxi-cosi fordi det også skulle brukes på Quinny zapp vognen. Ellers finnes det andre seter med base og, bla. Akta. Det skal også være et bra merke.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:24   #35
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstol

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Det skal være et bra merke.

Vi valgte Maxi-cosi fordi det også skulle brukes på Quinny zapp vognen. Ellers finnes det andre seter med base og, bla. Akta. Det skal også være et bra merke.

Da blir det kanskje et av disse da. Får ta det litt som det kommer med tanke på tilbud og slikt.

Det er utrolig mye å sette seg inn i!!!!

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 22:29   #36
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.323
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstol

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg slår iallefall et slag for base - isofix eller ikke.

Det er helt genialt når man skal ha setet inn og ut av bilen. Klikk - og det er på plass. Enda mer praktisk når ungen er så stor at det ikke er naturlig å ta med stolen ut av bilen. Da er det lett å feste ungen ungen uten å måtte styre med beltefesting av selve setet i tillegg.



Jeg tror ikke jeg hadde klart å hente og levere storesøster i barnehagen om jeg ikke hadde hatt lillesøster i basestol.

Mjau: Du må bare se deg rundt og velg det som passer for dere. Du får iallefall vårt billig, og det kan du jo uansett bruke som et ekstrasete om dere velger å kjøpe et nytt.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 23:42   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bilstol

Mye god info her, sånn generelt:
http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 03:01   #38
Inka
New kid on the block
 
Inka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Innlegg: 860
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Sv: Bilstol

Vel så viktig som setets utseende og tester, er hvor godt det passer i bilen og til barnets kroppsbygning.
HUsk også på at dess vanskeligere det er å montere (ofte de som vinner tester), jo større mulighet for brukerfeil dersom man flytter endel på setet.

Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no