Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 09:07   #21
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.435
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Noen i min familie bruker å kjøre sånn inn på fergen. Har aldri falt meg inn at det er noe å melde til politiet. 100 m. til barnehagen brukes godkjent barnesikring.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:07   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.942
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, jeg synes faktisk det er lite opplyst. Og da tenker jeg ikke bare på ev. fysisk fare, jeg tenker også på de signalene som sendes til barnet. Trafikkregler? Nei, phøy, de følger de bare når vi FØLER at vi må.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:08   #23
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, jeg liker helst å kjøre bil uten fart. Ja, hun satt på fanget mitt, og så kjørte vi fra hennes hus til besteforeldrenes hus, ca. 50 meter. Jeg holdt meg godt under 80, da. Det var forresten greit for hennes far, men han er jo min bror, og trolig like lite opplyst.



Ja, man skulle tro at alle de hysteriske bilsikringstrådene på FP ville gjort meg mer opplyst, men enkelte lærer visst aldri.

Det handler jo ikke om hvor lang eller kort veien er, man gjør, for det første, noe ulovlig. For det andre så risikerer du livet til noen som ikke tar denne avgjørelsen selv.

Vi har de siste to ukene hatt to ulykker her jeg bor.
1. bil stod stille, datt plutselig ned, da vannmasser hadde undergravd veien, heldigvis uten personskade.
2. bil kjørte ned i hull, i svært lav hastighet og tippet rundt på taket, personskade.

Hvorfor ta sjansen?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:11   #24
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

For noen år siden så kom jeg til bhg med en av mine og en gutt står der med stor plasterlapp i pannen.
Så jeg sier, oj, har du slått deg, går det bra?
Gutten svarer, jada, vi kræsja i går vi, jeg satt foran og slo hodet i bilen.
Ansiktet til det foreldreparet da sa vel alt om hva de tenkte i etterkant.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:16   #25
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Nå var dette barnet så lite! () at det ikke forstår så mange signaler enda. Men sånn generelt tenker jeg at barn har godt av å lære seg å vurdere risiko. F.eks. synes jeg det er komisk om en mor som hver dag går med et barn i sportsvogn langs en trafikkert vei, blir hysterisk om ungen sitter på fanget til noen som kjører 50 meter i 30 k/t en gang i livet. Sjansen for at det skal skje noe som ikke skal skje (fyllekjører, meteoritt faller ned) er jo mye større i det første tilfellet, men likevel minimal i begge tilfellene. Jeg synes det er utrolig at mennesker som vurdere å tilkalle politiet når de ser en unge sneglekjøre i forsetet, i det hele tatt tør å ta ungene sine med på bilturer om sommeren, selv om de er sikret. Det handler om risiko, om når sjansen er størst for at noe kan skje. Men jeg er tilhenger av bilsikring, altså, og sikrer både barn og voksne i sånn ca. 99,9 % av tilfellene. Jeg synes likevel det blir i overkant autistisk å si ting som "jeg har lest at barnet kan om airbagen utløses!", altså. Selvsagt kan det det, men barn (og voksne) kan dø av fryktelig mange ting.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:18   #26
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Ja, men det er ikke LOV! Jeg synes faktisk det er det viktigste her.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:21   #27
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Rine: men hvorfor ta sjansen.
Ja vi utsetter oss for risiko hele tiden, hjemme, ute, på jobb.
Men hvorfor ta en sjanse? Hva med signaleffekten man gir til de rundt seg? Nå var det jo nylig en sak på nyhetene om en forsikringssak der man brukte kamera fra en bil som bevis i en rettsak. Så jeg vil tro at om noen ser deg, tar bilde av deg og gir til politiet så kan du bøtelegges.

Og ja, jeg ringer 02800 mange ganger.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:26   #28
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Rine: men hvorfor ta sjansen.
.

Fordi det regnet sånn og barnesetet var i en annen bil. Og fordi niesen min syntes det var kjempegøy. Men barna mine har også sittet i fanget på bestefaren mens vi kjørte inn på fergen (leste nettopp det tink sa) en gang eller to, uten at jeg i det hele tatt har tenkt over at jeg "tar en sjanse." Jeg er vel bare ikke så veldig hysterisk av meg, antar jeg. :trekker på skuldrene:

Divine: Jeg er også enig i at det mest sentrale her er at det ikke er lov, tro det eller ei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:28   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg syns det er på grensa til idioti å la små barn sitte i fanget i førersetet. Det er så dumt at jeg ikke helt vet hva jeg skal si når Rine helt åpent sier hun gjør det.

Men selv tror jeg ikke jeg hadde kommet på å ringe politiet om jeg så det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:29   #30
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg sier ikke at jeg gjør det, jeg sier at jeg gjorde det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:30   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Min mann gjorde det et par ganger da Poden var 2-3 år gammel, og ba Poden ikke si noe til meg. Idiot og hjernedød på en gang, tenkte jeg da.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:34   #32
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg hadde ikke ringt politiet. Hadde ikke tenkt på det en gang. Jeg hadde ikke kjørt sånn selv heller, men jeg hadde vurdert den faktiske risikoen til så lav at jeg ikke hadde følt meg forpliktet til å gripe inn.

Og at det ikke er LOV? Ringer du politiet hver gang du ser noe som ikke er lov? Hvis for eksempel venninnen din har svart vaskehjelp eller noen drikker av en ølflaske på gaten?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:34   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg sier ikke at jeg gjør det, jeg sier at jeg gjorde det.

Ja, gjorde det da. Og forsvarer at det blir gjort.


Hvis man skal gjøre ulovlige saker og er fornøyd med det, kan man gjøre det i stillhet og uten å reklamere/forsvare, tenker jeg.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:35   #34
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Og at det ikke er LOV? Ringer du politiet hver gang du ser noe som ikke er lov? Hvis for eksempel venninnen din har svart vaskehjelp eller noen drikker av en ølflaske på gaten?

Å ha svart vaskehjelp eller drikke øl på gaten setter sjelden barn i fare.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:36   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.555
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg hadde ikke ringt politiet. Hadde ikke tenkt på det en gang. Jeg hadde ikke kjørt sånn selv heller, men jeg hadde vurdert den faktiske risikoen til så lav at jeg ikke hadde følt meg forpliktet til å gripe inn.

Og at det ikke er LOV? Ringer du politiet hver gang du ser noe som ikke er lov? Hvis for eksempel venninnen din har svart vaskehjelp eller noen drikker av en ølflaske på gaten?

Poengteringen om at det ikke er lov går vel mer på Rines bagatellisering, ikke så mye på at da MÅ man ringe politiet.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:38   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Å ha svart vaskehjelp eller drikke øl på gaten setter sjelden barn i fare.

Hvis jeg trodde barnet var i fare ville jeg selvsagt ringt politiet umiddelbart.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:39   #37
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Ja, gjorde det da. Og forsvarer at det blir gjort.


Hvis man skal gjøre ulovlige saker og er fornøyd med det, kan man gjøre det i stillhet og uten å reklamere/forsvare, tenker jeg.

Reklamere? Du har kanskje lagt merke til at jeg ikke startet en egen tråd med tittelen. "Ja, til å la toåringen kjøre bil!"

Jeg forsvarer det heller ikke, jeg måtte bare gi uttrykk for mine inntrykk da det ble snakket om å kontakte politiet. Men jeg er oppvokst et godt stykke utenfor Oslo Vest, så det skal vel- litt- mer til før jeg tar på meg harnisket, antar jeg.

Divine: Jeg oppfatter ikke at barnet er i fare om det kjører 50 meter på privatvei i 30 k/t, jeg tror det er det som skiller oss i denne saken.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:42   #38
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.942
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg hadde ikke ringt politiet. Hadde ikke tenkt på det en gang. Jeg hadde ikke kjørt sånn selv heller, men jeg hadde vurdert den faktiske risikoen til så lav at jeg ikke hadde følt meg forpliktet til å gripe inn.

Og at det ikke er LOV? Ringer du politiet hver gang du ser noe som ikke er lov? Hvis for eksempel venninnen din har svart vaskehjelp eller noen drikker av en ølflaske på gaten?

Helt enig i dette.

Og bare sånn at det er sagt - man skal ikke langt ut på bygda eller uttafor ring 3 før 3-åringen sitter på med pappa/mamma i traktoren uten sikring overhodet jordet eller fram og tilbake på jord- og grusveier, og 5-6åringen suser rundt på ATV, og ungdommen på snøskuter. Er vel ikke så mange som ringer politiet om dette akkurat selv om det er minst like farlig? (disclaimer ja, IKKE alle gjør dette selvsagt. Men det er mer vanlig der enn i byen hvor det er fler hus og mindre utmark)

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes likevel det blir i overkant autistisk å si ting som "jeg har lest at barnet kan om airbagen utløses!", altså.

Også reagerer jeg på bruken av ordet autistisk i denne sammenhengen. Det er en utviklingsforstyrrelse og ikke en artig affeksjon, og det blir like kjipt og upassende som å kalle noen "mongo" i mine øyne. (men jeg er enig i at det framstår som i overkant binært, altså, det du reagerer på!)
Uten at det egentlig hadde noe med saken å gjøre i det hele tatt.


Sist redigert av m^2 : 13-11-15 kl 09:47.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:43   #39
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.818
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg hadde nok ikke ringt politiet i en slik situasjon.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 09:45   #40
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Jeg aner jo ikke hvor langt de hadde kjørt eller hvor ofte dette gjentar seg, så jeg oppfattet at dette barnet var i potensiell fare, ja. Hadde jeg følt at barnet var i akutt livsfare, hadde jeg løpt etter bilen og prøvd å stoppe den. Men det er ikke det det går på her.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no