Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Antall briller/linser

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Ekstrabriller/linser
Jeg bruker kun briller og har ett par 22 30,56%
Jeg bruker kun briller og har flere par 4 5,56%
Jeg bruker briller og linser om hverandre og har ett par briller 36 50,00%
Jeg bruker briller og linser om hverandre og har flere par briller 10 13,89%
Deltakere: 72. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 00:05   #21
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker både linser og briller, og har bare ett par briller.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:43   #22
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det bare meg, eller er det noe selvmotsigende ved dette innlegget, Knerten - eller skal det tolkes som at du sover med brillene på?

Hehe, jeg bruker brillene på vei fra soverommet (jeg tar dem på etter jeg har våknet og er på vei ut av sengen) og til badet. Der tar jeg på linsene, som er på til jeg tar ut linsene i forbindelse med tannpuss o.l. på badet om kvelden. Så bruker jeg igjen brillene på vei til sengs.
Summa summarum brukes brillene omtrent i 15 meter hver dag

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:56   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker både linser og briller, men har bare et par briller.
Kunne trengt et par til, men jeg er veldig fornøyd med de jeg har.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 08:21   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker bare linser, jeg. Er det så rart at det ikke er alternativ for det engang?
Hater briller, er langsynt, så øynene mine blir digre i brilleglass.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 08:54   #25
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker briller mest, men linser iblant. Jeg har to par briller, som jeg kjøpte samtidig. Planen var at jeg skulle bruke dem om hverandre, men jeg bruker bare det ene paret.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 09:39   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg bruker bare linser, jeg. Er det så rart at det ikke er alternativ for det engang?
Hater briller, er langsynt, så øynene mine blir digre i brilleglass.

Man bør ha en brille i tillegg for å la øynene hvile innimellom.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 09:43   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker mest linser, men har også et par briller i bakhånd. De er på i skrivende stund.
Jeg ønsker meg nye briller, og lurer på om jeg skal se hva jeg kan få for den 2 for 1 saken på Specsavers.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 09:48   #28
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg ønsker meg nye briller, og lurer på om jeg skal se hva jeg kan få for den 2 for 1 saken på Specsavers.

Det var det jeg gjorde.
"Nei, den prisen inkluderer billige, tykke, uherdede glass. Det blir ikke noe fint til den innfatningen der. Legg på 2000 pr. brillepar, så får du fine glass"

Følte meg litt snytt...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 11:38   #29
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker så og si bare linser, men har ett par briller også.

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:37   #30
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Man bør ha en brille i tillegg for å la øynene hvile innimellom.

Pøh.
Jeg har brukt linser i 13 år, og faktisk den dag i dag (altså i dag faktisk ) kunne optikeren min fortelle meg at på mine øyne vises det ikke at jeg er kontaktlinsebruker. Det var visstnok meget uvanlig.

... men alle dere andre, må bruke briller i tillegg

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 13:42   #31
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Pøh.
Jeg har brukt linser i 13 år, og faktisk den dag i dag (altså i dag faktisk ) kunne optikeren min fortelle meg at på mine øyne vises det ikke at jeg er kontaktlinsebruker. Det var visstnok meget uvanlig.

... men alle dere andre, må bruke briller i tillegg

Da har du vært utrolig heldig. Men, hva gjør du den dagen du får en infeksjon på øyet og ikke har et par briller å bruke da?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:13   #32
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Da har du vært utrolig heldig. Men, hva gjør du den dagen du får en infeksjon på øyet og ikke har et par briller å bruke da?

Det var da fælt til mas da
Jo, jeg har vel et par gyselige briller med passende styrke et sted, men vet ikke helt hvor. Har tenkt på å kjøpe nye mange ganger, men det er så dyrt med glassene mine, og jeg hater virkelig å bruke briller, så da har det ikke blitt noe av (å investere i ting en ikke bruker ligger ikke for meg... )

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:15   #33
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det var da fælt til mas da
Jo, jeg har vel et par gyselige briller med passende styrke et sted, men vet ikke helt hvor. Har tenkt på å kjøpe nye mange ganger, men det er så dyrt med glassene mine, og jeg hater virkelig å bruke briller, så da har det ikke blitt noe av (å investere i ting en ikke bruker ligger ikke for meg... )



Har man jobbet i brillebutikk så har man jobbet i brillebutikk. Man må passe på øynene sine.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:15   #34
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg har en skrue løs. I brillene mine, altså. Og nå er øynene tørre etter en lang dag med linser, og jeg kommer meg ikke til byen for å få fikset brillene før i mårra. I den forbindelse slo det meg at det hadde vært fint med et par ekstrabriller. Er det kjekt å ha? Hva betaler man egentlig for slikt? Tenker på noen med billigste sort glass og innfatning.

At jeg ikke har sett denne før da... Det kommer an på styrken din men rundt 700 bør kunne gå an.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 15:16   #35
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Antall briller/linser

Alt det andre her velger jeg å overse. Ellers tilter det for en gammel optiker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:14   #36
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Antall briller/linser

Bruker stort sett linser, briller er kun til hjemmebruk, etter at det siste brilleparet mitt tok kvelden. Kjøpte et par til 49,50, men de gjør ikke nytten til annet enn å finne veien rundt i huset med

Skal til optiker neste uke, så det blir vel ei råd med et nytt brillepar!

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:14   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.



Har man jobbet i brillebutikk så har man jobbet i brillebutikk. Man må passe på øynene sine.

*åppklaring*

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:14   #38
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Alt det andre her velger jeg å overse. Ellers tilter det for en gammel optiker.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:22   #39
Bærekraftig
Gro
 
Bærekraftig sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 779
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg bruker bare briller og har tre par.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 19:50   #40
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Antall briller/linser

Jeg har kun ett par briller. Det krevde time etter time med leting før jeg fant de rette brillene, så jeg har ikke orket å lete frem et par til. Nå merker jeg at synet er blitt dårligere under svangerskap og amming, så jeg må nok få et par nye når ammingen er ferdig, ja. Da lurer jeg på om jeg vil prøve linser også.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no