Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan løse dette? (julefeiring)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 21:04   #21
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Og denne dagen er bare dritt, det er årsdagen for dåpen til Sigurd og ingen andre enn mannen og jeg har husket det.
Ting virker sikkert lysere i morgen. :innbille seg selv:

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:06   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

FOr å få følelsen av nyvasket hus på julaften, så tar du noen boller med grønnsåpe og setter rundt omkring...Så lukter det så reint at ingen ser etter hybelkaniner engang...*sleip og lat*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:12   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

FOr å få følelsen av nyvasket hus på julaften, så tar du noen boller med grønnsåpe og setter rundt omkring...Så lukter det så reint at ingen ser etter hybelkaniner engang...*sleip og lat*


Har vært med på den løsningen jeg også faktisk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 21:54   #24
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Ingen gode løsninger, er jeg redd.
(Tror ikke det er noe sjakktrekk at jeg melder meg som husmorvikar hos deg heller )

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:00   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.830
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Nova, her.

Ingen gode løsninger, er jeg redd.
(Tror ikke det er noe sjakktrekk at jeg melder meg som husmorvikar hos deg heller )

Ikke det?

Kanskje jeg skal gjøre rent hos deg og du hos meg? Forandring fryder har jeg hørt, det gjelder sikkert på dette området også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:08   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ikke det?

Kanskje jeg skal gjøre rent hos deg og du hos meg? Forandring fryder har jeg hørt, det gjelder sikkert på dette området også.

Du har et koselig hjem, Blondie, men jeg tror det må mer til for å fryde meg enn å vaske det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:17   #27
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)



Tror som de andre at du skal prioritere kirkebesøk og besøk på Sigurds grav. Det er viktigere med sjelero enn en fornøyd svigermor (de blir som regel aldri fornøyd uansett hvor hardt man prøver).

Ta vare på deg selv og dine nærmeste og la hybelkaninene få feire jul før de feies ut. Tenker på dere!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:18   #28
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

FOr å få følelsen av nyvasket hus på julaften, så tar du noen boller med grønnsåpe og setter rundt omkring...Så lukter det så reint at ingen ser etter hybelkaniner engang...*sleip og lat*

Bauche! Jeg skulle akkurat til å skrive det samme! Dette trikset har jeg lært av bestemoren min, jeg kommer fra en familie med flinke husfedre og elendige husmødre.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:25   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Bauche! Jeg skulle akkurat til å skrive det samme! Dette trikset har jeg lært av bestemoren min, jeg kommer fra en familie med flinke husfedre og elendige husmødre.

Jeg gjorde det da vi hadde visning på leiligheten..(prinsen var 4 uker og jeg satt med puppen framme konstant og mannen jobbet mye - for alt i verden at jeg ville bruke tiden på å vaske) Jeg jobbet som renholder noen år mens jeg studerte - husker at en dame fortalte at hun ahdde hatt dårlig tid en gang når hun skulle vaske, så hun gikk fort over og satte skåler i noen hjørner. Da hun kom på jobb neste dag, var det en stoooor blomsterbukett til henne - fordi det aldri hadde vært så reint der før...De skulle bare ha visst!

Sorry Blondie, nå sklir vi ut....
til deg på denne spesielle og triste merkedagen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 22:27   #30
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


til deg på denne spesielle og triste merkedagen.


Jeg følger på. Tenker stadig på dere!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 23:50   #31
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg skal ta alt dere sier til meg.
Egentlig er jeg jo en person som ikke er så opptatt av at alt skal være pent og pyntelig...

Og denne dagen er bare dritt, det er årsdagen for dåpen til Sigurd og ingen andre enn mannen og jeg har husket det.
Ting virker sikkert lysere i morgen. :innbille seg selv:

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 00:26   #32
aba
Energirik
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
aba er litt kul
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Skjønner godt at du blir litt stresset og ikke vet helt hvordan du skal rekke alt. Men jeg er sikker på at alt blir bra. Ikke stress for mye, prøv å finn litt tid til å slappe av og kose deg du også. Julaften har jeg funnet ut er en dag der man skal kose seg og finne julefreden. Om alt ikke er helt 100% slik som familien er vant med er det du som har laget i stand til denne julaften og en kan ikke forvente at hver en julaften blir den samme. Denne er din og din families måte å ferire på og da får de dere har på besøk akseptere det. Jeg er overbevist om at dette vil bli så bra for dere. Lykke til med julefeiringa og en god klem fra meg

aba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 00:40   #33
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Starter med en litt forsinket gratulasjon med dåpsdagen til Sigurd.

Med tanke på at du har flere søsken og en mamma, ville jeg lagt besøket til din pappa's grav til endten lille julaften eller 1. juledag.

Mesteparten av maten kan gjøres klar dagen i forveien. Spesielt desserten, og potetene kan skrelles også.
Julevasken trenger man ikke å ta julaften eller lille julaften. Litt grundigere vask en vanlig et par dager før er da mer en nok. Og har man "storforlangende" mor/svigermor er bolle med grønnsåpe helt klart lovlig.

Så jeg ville gjort unna alt som ikke skulle stekes av mat dagene i forveien. Da kan julaften starte på en rolig måte med kos med ungene.
Nå vet jeg ikke engang når det er julegudstjeneste men om det er i den perioden ribba bør stekes er det bare å slenge den in og la den stå i ovnene mens dere er i kirken.
Graven til Sigurd er det eneste jeg ville prioritert den dagen.

Ønsker deg lykke til og skal se at familien din vil bli gledelig overrasket over hvor flink du er, selv om du tyr til noen små sleipe triks.
Det de ikke vet har de da ikke noe vondt av............

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 02:27   #34
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Dette klarer du Blondie.
Dropp det som ikke er så viktig, deriblandt husvasken.
Bare sveip enkelt over.
Nydelig navn sønnen din har ja (min mann heter det samme)
Jeg også føler at jeg må i nærheten av kirken på julaften.
Jeg mistet min bror da jeg var 6 år, akkuratt som om det var igår.
Men det var ikke inni kirken jeg følte meg nær han, men ved graven.
Jeg har suttet der mang en gang dradd inn følelsen, små snakket med han.
Du føler at det er viktig for deg å være i kirken da du føler deg nærmest gutten din der, da synes jeg du skal følge hjertet ditt.
Selv om middagen må vente en stund.
Jeg vet med meg selv og som min mamma sier, en stille stund ved graven/kirken gjør veldig godt. Min bror døde 19 des, så julen er veldig følelses ladet.

Følg hjertet ditt, og la det andre vente litt.
Barna dine får en fin julemorgen skal du se.


Ønsker deg og dine en fredfull jul.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-06, 07:53   #35
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan løse dette? (julefeiring)

Blondie: Jeg skjønner deg veldig godt. Spesielt det med å være i kirken og på kirkegården Julaften.

Første Julen etter vi mistet Ericka var det veldig veldig viktig for meg, men vi tok da hensyn kun til oss selv, og kunne jo det.

Her har vi også problemer med kirken julaften fordi de i Erickas kirke har en latterlig tradisjon med å variere tidspunktet. De bytter med en annen kirke om tidlig eller sent noe som gjør tradisjoner vanskelig.

I fjor måtte vi droppe kirken etter mor laget mye styr og vi brukte altfor lang tid på henne og faren min sin grav. Men kirkegården er viktigere enn kirken.

Jeg synes svaret er innlysende. Noen må komme gjennom til mannen din. Han må hjelpe til, og sørge for å benytte sykmeldingen.

Dette er en spesiell dag, og den er ofte sterkere for en mor enn en far. Vi takler slik forskjellig (lærte det av psykologen vi brukte etter vi ble engleforeldre). Du trenger og har krav på støtte av mannen din på denne dagen. Synes det er veldig ambisiøst å ha alle på middag, og det burde ikke være et nederlag om noen ble ved komfyren mens dere var i kirken. Overhode ikke drittungeaktig i mine øyne.

Jeg vil tenke på Sigurd og deg når jeg selv tenner lys på julaften. Det blir min femte som englemamma, og det blir litt lettere, men det tror jeg er fordi vi har inkludert engelen vår i julefeiringen vår.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no