|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
24-03-08, 16:26 | #21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei jeg tror ikke jeg har det. |
24-03-08, 16:26 | #22 |
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei nesten ikke. |
24-03-08, 16:27 | #23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja, men bare mot østlendinger, vestlendinger, nordlendinger og folk fra Sørlandet! |
24-03-08, 16:29 | #24 |
Tittel og tittel....
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei. Selv om jeg er litt uenig i påstanden i hovedinnlegget at nordlendinger er så mye mer åpen enn andre folk. Jeg er ekte nordlending selv og opplever ikke at det er så fryktelig lett å bli kjent med folk her nord. |
24-03-08, 16:33 | #25 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Tja, muligens. I alle fall hvis det er en fordom å synes at rogalendingene snakker helt utrolig rart og fort.
24-03-08, 16:40 | #26 |
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Ja, selvfølgelig har jeg det. Jeg har fordommer mot alle som snakker rart. Dette innebærer finnmarkinger, nordlendinger (er det noen forskjell egentlig?), trøndere, sunnmøringer, romsdøler, sogndøler, bergensere (selvfølgelig), siddiser - når jeg tenker meg om har jeg fordommer mot alle vestlendinger - sørlendinger (igjen en selvfølge), telemarkinger (særlig de med uforståelige bondske dialekter), hedemarkinger, totninger, tryslinger, østfoldinger. Innvandrere også, men det var vel ikke dem denne tråden handlet om. |
24-03-08, 16:51 | #27 |
Absolut ateist
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har noe fordommer mot trøndere. Eller rettere sagt; mot en type trønder.
24-03-08, 16:52 | #28 |
flisespikker
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har en del forutinntatte oppfatninger om folk fra de fleste regionene i Norge (som høyrøstede bergensere, pietistiske sørlendinger, gjerrige sunnmøringer, rånete trøndere, vulgære nordlendinger, trege hedmarkinger og selvhøytidelige oslofolk), men jeg kjenner også folk fra alle regioner som ikke passer inn i disse stereotypiske oppfatningene, og "bruker" dem egentlig ikke på individnivå.
24-03-08, 16:55 | #29 |
Glamorøs
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg passer godt inn i "selvhøytidelige Oslofolk"-båsen.
24-03-08, 16:57 | #30 |
flisespikker
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?
Ja, det var naturligvis deg jeg primært tenkte på.
Ja, det er vel noe med at man ofte legger merke til det når fordommene passer, og ikke alltid når de ikke gjør det (med mindre det er veldig påtagelig; jeg kjenner f.eks. flere som opplever at det blir "gjort oppstyr" rundt at de er stillferdige/sjenerte bergensere).
24-03-08, 17:02 | #32 |
Glamorøs
|
Men det er helt sant! Jeg er ganske selvhøytidelig. Spesielt når det kommer til Oslo. Eller er man ikke selvhøytidelig når man greier å se slike ting selv, kanskje?
24-03-08, 17:02 | #33 |
Passiv
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg tror ikke nødvendgvis fordommene er så fremtredende hos folk flest, men stereotypene er jo nærmest etablerte sannheter som alle har hørt om. Derfor er det enkelt å humre litt når man kommer over personer som passer godt til disse oppfatningene. |
24-03-08, 17:03 | #34 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
|
Blanding er helt greit.
Som om jeg skulle skrevet det selv! |
24-03-08, 17:04 | #35 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har bakgrunn fra de fleste deler av landet, og kan ved behov være både frekk nordlenning og treg trønder, gjerne slenge litt på svensk også om det kniper. Jeg liker ikke å sette folk i bås.
24-03-08, 17:04 | #36 |
Type R ;)
Hvor: Nord
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Nei .
24-03-08, 17:09 | #37 |
Helt konge
|
Jasså, så det er slik du ser på Juste og meg, henholdsvis treg og vulgær. Viste jeg det ikke! |
24-03-08, 17:12 | #38 |
Introvert textrovert
|
Sv: Har du fordommer mot mennesker fra andre deler av landet?Jeg har ikke, men mannen min har! Han liker ikke møringer og bergensere. Jeg er fra Bergen.
24-03-08, 17:12 | #39 |
flisespikker
|
Mens vi for vår del er mer rånete og vulgære. Og ungene våre er naturligvis en rimelig selvhøytidelig gjeng. (OK, akkurat der slår kanskje fordommene bedre til. )
24-03-08, 17:24 | #40 |
Pauset
|
emmmm............tenke tenke........ en uREIN SAMEELG |
Emneord |
eplekjekk, fordommer, hedmarkinger, nordlendinger, oslolosen, rogalendinger, samer, trygge oslo, trøndere |
|
|