Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-06, 23:13   #21
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg kommer ikke til å se. Det er rett og slett for grusomt synes jeg.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:14   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

beklager,vil sikkert støte noen her,men for meg blir det drap

Det er jo drap det er. Og det er det som er så utrolig at noen får seg til å gjøre,- og slippe unna med. Jeg lurer på hvordan de rettferdiggjør det i hodene sine, og om lovgivningen støtter oppunder rettferdiggjøringen. For etter som jeg har skjønt så er ikke dette straffbart? :usikker:

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:16   #23
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.717
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Det første som slo meg når jeg så teaseren var at dette skulle jeg ikke se. Men jeg tror jeg må allikevel.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:20   #24
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Selv om dette er noe som egentlig byr meg i mot så skal jeg se det, om jeg husker det vel og merke.
Kommer sikkert til å sippe en skvett elelr ti, men synes for min del at det er viktig å se slike ting.
Hjelper ikke å lukke øynene for slike ting, de skjer jo.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:23   #25
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Kansje noen kan komme med et kort resymè til meg etterpå da.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:25   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Om jeg husker å se det kan jeg sikkert oppsummere programmet, om jeg ikke sitter bare sånn etterpå da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:31   #27
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.510
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Får vondt berre av å tenke på programmet eg. Det er jo drap. På ein måte vil eg sjå det, men som sagt, eg klarer det ikkje. Veit jo at det skjer, men vil på ein måte beskytte meg litt mot virkelegheita.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:34   #28
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg og vil se.
Kommer nok til å grine i bøtter og bli forbannet, kjenner at jeg blir varm bare ved tanken.
Men vil se jeg og, høre historien rundt disse sjebnene.

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:41   #29
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Dokument 2 viser fra abortklinikken som tar abort på foster i 8.måned.

Jammen.....sikker på at du ikke har blingset?

Gikk inn på Tv2 sin tvguide og der står det at dette programmet går imorgen.


22:35
Dokument 2: Er livet alltid det beste?

Lotta (2) har overlevd mot alle odds. Hun ble født som multihandikappet. Men livet ble reddet flere ganger i dagene etter fødselen. Foreldrene ønsket at hun heller skulle få slippe. Dokument 2 har møtt foreldre og leger som mener at debatten om hvor grensen for behandling er både nødvendig og viktig.
Regi: Anne Kvadsheim.


Finner ikke det abort programmet.

(skulle sette relooken klar til å ta opp i tilfelle jeg glemte hele greia, noe jeg ofte gjør)

__________________
•·.·Ž¯`·.·• •·.·Ž¯`·.·•

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:44   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.794
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Det er jo drap det er. Og det er det som er så utrolig at noen får seg til å gjøre,- og slippe unna med. Jeg lurer på hvordan de rettferdiggjør det i hodene sine, og om lovgivningen støtter oppunder rettferdiggjøringen. For etter som jeg har skjønt så er ikke dette straffbart? :usikker:

Nei, det er visst ikke straffbart. I USA kan man ta abort fram til termindato om man finner en lege som er villig til å foreta inngrepet ... Jeg som vanligvis er en anit-abortmotstander skjønner godt de som protesterer mot dette og innser at jeg egentlig har lyst til å klatre opp på barrikadene selv når det kommer til dette.

Skal ikke se programmet.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:48   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.319
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Nei, det er visst ikke straffbart. I USA kan man ta abort fram til termindato om man finner en lege som er villig til å foreta inngrepet ... Jeg som vanligvis er en anit-abortmotstander skjønner godt de som protesterer mot dette og innser at jeg egentlig har lyst til å klatre opp på barrikadene selv når det kommer til dette.

Skal ikke se programmet.

Det kommer selvsagt an på hvilket land vi snakker om. Akkurat denne abortklinikken ligger vel i Spania, og ikke i USA?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:54   #32
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.794
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kommer selvsagt an på hvilket land vi snakker om. Akkurat denne abortklinikken ligger vel i Spania, og ikke i USA?

Ja. Jeg vet ikke hvile regler de har i Spania, men ville bare poengtere at det er lov lenge i enkelte land.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 23:59   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg orker ikke, det er ikke verdt å miste søvnen og grine i dagevis for min del.
Min datter er født i 7,5 måned, så dette blir for sterkt for meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 00:19   #34
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg skal ikke se det. Ble kvalm bare av å se forhåndsomtalen av det.
Abortlegen setter inn ei giftsprøyte i fosterets hjerte. Han sammenlignet det med å få et hjerteinfarkt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 00:33   #35
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Det er helt horribelt og jeg skal ihvertfall ikke se.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 00:47   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Kan virkelig ikke fatte at det er mulig å ta abort i 8 mnd.beklager,vil sikkert støte noen her,men for meg blir det drap

Helt enig med deg. Det er regelrett drap!! Ingenting kan forsvare en abort i 8.måned.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 01:12   #37
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det er helt horribelt og jeg skal ihvertfall ikke se.

Helt enig! Nei dette orker jeg faktisk ikke å se..... Det blir for tøft......

  Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 09:26   #38
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Jeg vil se, men jeg synes det er groteskt, fordet..

det skal gå i kveld i følge denne linken
http://pub.tv2.no/TV2/magasiner/doku...icle799936.ece

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 09:49   #39
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Huff nei, det vil ikke jeg heller

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 09:57   #40
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Dette skal jeg IKKE se på TV2 i morgen

Har ikke helt bestemt meg for å se eller ikke. Men jeg lurer på hvorfor man ikke har tatt abort før. For meg blir dette også drap og kan ikke kalles abort.
Men jeg må nok se for jeg lurer på hva som foregår oppi hode til leger eller foreldre som velger å gjenomføre noe sånt.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no