Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Rengjøre inni steikovn ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-07, 10:50   #21
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Forresten, heter det kaustisk soda eller har det et annet navn, og selges det i vanlige butikker?

JA heter Kaustisk soda og selges i stort sett alle matvare butikker
Jeg har brukt det når je luter møbler også
Er i samme type flaske som Plumbo.Sist jeg kjøpte var det hos Kiwi

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 10:57   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Flott, tusen takk. Skal kjøpes inn i morgen!
Hvis dette funker så skal du jammen få en liten sum av jackpoten vi har planlagt å vinne i lotto på lørdag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 11:10   #23
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, da trenger vi jo bare et badekar.

Har du ikke en stor balje da?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 11:14   #24
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Bollemor75, her.

Jeg skrur på pyrolysen...

Er det ikke fantastisk, skru på en knapp og vips tre timer senere har man en gullende ren ovn.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 11:39   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Flott, tusen takk. Skal kjøpes inn i morgen!
Hvis dette funker så skal du jammen få en liten sum av jackpoten vi har planlagt å vinne i lotto på lørdag.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 12:58   #26
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn...

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vaske ovn midt på natta? Skal jeg ringe noen?

Arbeidsøkter skal legges til ethvert tidspunkt der man måtte være motivert og opplagt - det trodde jeg du hadde erfart!
Jeg jobber best på kvelden/natta - da er det stilt og fredelig.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-07, 13:02   #27
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Takk for mange gode svar.
Da er det vel bare å sette igang - bare synd arbeidslysta forsvant et sted på veien.....

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 11:54   #28
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva med stekeplater da? Mine har fått stygge mørkebrune flekker overalt, og det går ikke bort i oppvaskmaskinen. Kan jeg få dem fine igjen?

Vasker du stekeplatene i oppvaskmaskin?
Hvorfor det?

Jeg gnir de inn med det jeg bruker på komfyrtoppen og bruker glasskrapen.
Rene.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 12:29   #29
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Ah... Takk for påminnelsen. Jeg skal jammen spraye Mr. Muscle med en gang. Har selvrens på ovnen, men jeg synes ikke det funker så bra. Skal vel egenlig gjøre det etter hver bruk, i allefall oftere enn en gang i halvåret, så der er vel grunnen Men muskelmannen gjør jobben. Så skal jeg skuffe skittentøy ut av den digre badebaljen, kjøpe kaustisk soda og vaske rist og plater i den...


TAKK!!!!!!!!!!!!!

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:25   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Vasker du stekeplatene i oppvaskmaskin?
Hvorfor det?

Fordi jeg er lat, vasker alt jeg kan inni der. Enkelt og greit. Men den tar ikke fastbrent fett, og det tar ikke den der keramiske rensegreia til komfyren heller (ikke min, iallfall) så nå skal jeg prøve kaustisk soda. Fikk endelig kjøpt det i går.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:46   #31
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fordi jeg er lat, vasker alt jeg kan inni der. Enkelt og greit. Men den tar ikke fastbrent fett, og det tar ikke den der keramiske rensegreia til komfyren heller (ikke min, iallfall) så nå skal jeg prøve kaustisk soda. Fikk endelig kjøpt det i går.

Ah, nok en gang trengete jeg en påminnelse. Kjøpte kaustisk soda føe jul, men glemte å gjøre rent platene. Det skal jeg jammen gjøre i dag.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 14:01   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Nå har vi ikke badekar lenger, og disse stekeplatene er like jævlige igjen. Tips? Har ikke stor nok balje heller. Flekkene på platene er liksom "inni" overflaten, det er ikke sånn man kan skrape bort. De er helt glatte, men flekkete.

Hvorfor blir de så flekkete, forresten? Jeg bruker bakepapir hver gang, men flekkene kommer under og på sidene uansett. Ser ut som om de rett og slett ikke tåler varme. Stekeplater som ikke tåler varme, fantastisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 16:03   #33
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.510
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rengjøre inni steikovn ...

Jeg bruker å vaske de med zalo og bruker en sånn stålullaktig bunt som jeg kjøper i dagligvarebutikken. Vet ikke hvordan jeg skal forklare dette ordenlig, men det er liksom en bunt med flergangs stålull (og likevell ikke så fint som stålull) Var det i det hele tatt noen som forsto dette?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no