Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Diskusjon om torrent-tråder (gaflet fra tråd om invites)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-13, 10:26   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg mener man enten må finne en måte å betale for å se seriene (lage seg amerikansk "adresse"), eller vente med å se dem til man kan få tak i dem på lovlig vis. Og jeg mener i hvert fall at det ikke har noen plass på Foreldreportalen å utveksle koder, legge ut oppskrifter for hvordan man laster ned ulovlig osv.

Jeg syns ikke det er mindre problematisk å jukse til seg en amerikansk ipadresse.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Betaler jeg om jeg ser en serie på tv? Jeg spør av nysgjerrighet, for jeg vet ikke hvordan dette med inntekter fra serier funker, foruten salg av dvder da. Filmer ser man ofte på kino og kjøper dem på dvd, men serier blir vel oftest sett på tv.

Ja, for tv-kanalene har kjøpt serien for en viss sum, samt at du "betaler" ved å tvinges til å se reklame. Ved å laste ned i stedet får TV-kanalene mindre lyst til å kjøpe seriene, betaler derfor mindre, og det blir mindre produksjonsmidler til å lage virkelig gode serier.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg ble forresten utrolig skuffet over norsk Netflix. Det lå jo så lite ute at det var en vits. Hvordan får jeg tilgang til den amerikanske utgaven?

Netflix har aldri vært det nyeste av det nye, det ligger ikke veldig mye mer på den amerikanske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 10:28   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke det er mindre problematisk å jukse til seg en amerikansk ipadresse.

Nei, jeg er vel egentlig enig i det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:21   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns ikke det er mindre problematisk å jukse til seg en amerikansk ipadresse.

Her er hva jg har tenkt: (og det er ikke alternativ å vente med å se serier et år etter de har kommet ut)
Jeg ønsker at det skal lønne seg økonomisk å lage gode serier så jeg vil betale. Jeg har derfor amerikanske kontoer sånn at de som produserer i hvertfall får penger for det jeg ser. De det går ut over er vel helst filmkanaler og slikt som jeg kanskje ellers hadde betalt for.

Så jeg tenker at det er bedre å betale via amerikansk konto enn å laste ned. Tenker jeg feil?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:26   #24
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Her er hva jg har tenkt: (og det er ikke alternativ å vente med å se serier et år etter de har kommet ut)
Jeg ønsker at det skal lønne seg økonomisk å lage gode serier så jeg vil betale. Jeg har derfor amerikanske kontoer sånn at de som produserer i hvertfall får penger for det jeg ser. De det går ut over er vel helst filmkanaler og slikt som jeg kanskje ellers hadde betalt for.

Så jeg tenker at det er bedre å betale via amerikansk konto enn å laste ned. Tenker jeg feil?

Jeg tenker som deg. Det må da være bedre at produsentene faktisk får betalt enn at det de lager nærmest blir stjålet? Jeg skjønte ikke logikken i at det skal være like ille som å laste ned uten å betale for det.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:28   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19.008
Blogginnlegg: 352
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Jeg er enig i at det er adskillig bedre å ha en amerikansk IP-adresse og betale, enn å stjele.

Forøvrig deler jeg noens kvaler og irritasjon i forhold til denne tråden.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:31   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Her er hva jg har tenkt: (og det er ikke alternativ å vente med å se serier et år etter de har kommet ut)
Jeg ønsker at det skal lønne seg økonomisk å lage gode serier så jeg vil betale. Jeg har derfor amerikanske kontoer sånn at de som produserer i hvertfall får penger for det jeg ser. De det går ut over er vel helst filmkanaler og slikt som jeg kanskje ellers hadde betalt for.

Så jeg tenker at det er bedre å betale via amerikansk konto enn å laste ned. Tenker jeg feil?

Nei, du har i og for seg rett i det. Og rent personlig syns jeg ikke det er noe galt i å gjøre det. Jeg har veldig lite til overs for ulike releaseplaner for ulike markeder, og håper at de kan slutte med det snart.

Men man kan evt. se på det kulturpolitisk, det vil føre til mindre seere til norske kanaler (siden seriene allerede er gamle når de får tilgang på den, evt. at de blåser masse penger på å kjøpe en hel serie tidlig som viser seg å være crap) som igjen vil gi dårligere kår for å lage norske serier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:33   #27
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Ja, det perspektivet ser jeg, Tallulah. Minner meg på at jeg må huske å få med meg Halvbroren på NRK til helgen!

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 12:57   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Jeg er prinsippielt enig med noen og er glad jeg ikke har behov for å se så mange serier, iallefall ikke akkurat på releasedato. Så slipper jeg å vurdere hvordan jeg skal te meg for å bryte loven minst mulig.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:03   #29
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.006
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, du har i og for seg rett i det. Og rent personlig syns jeg ikke det er noe galt i å gjøre det. Jeg har veldig lite til overs for ulike releaseplaner for ulike markeder, og håper at de kan slutte med det snart.

Men man kan evt. se på det kulturpolitisk, det vil føre til mindre seere til norske kanaler (siden seriene allerede er gamle når de får tilgang på den, evt. at de blåser masse penger på å kjøpe en hel serie tidlig som viser seg å være crap) som igjen vil gi dårligere kår for å lage norske serier.

Jeg tror/håper nedlastingen har hatt positiv effekt på serieutvalget på norske kanaler, den får jungeltelegrafen til å gå, og tvinger kanalene til å ta inn bedre og mer aktuelle serier tidligere. Jeg mener derfor at nedlastingen ikke bare har negative sider for serieprodusentene, snarere tvert imot.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:05   #30
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg er prinsippielt enig med noen og er glad jeg ikke har behov for å se så mange serier, iallefall ikke akkurat på releasedato. Så slipper jeg å vurdere hvordan jeg skal te meg for å bryte loven minst mulig.

Hm, det å bruke en amerikansk DNS, er det å bryte noen lov?
Man kan godt mene at man ikke burde gjøre det, men lovbrudd er det vel neppe. Mer på linje med å kjøpe DVD-er i USA og så se dem i Norge.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:11   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror/håper nedlastingen har hatt positiv effekt på serieutvalget på norske kanaler, den får jungeltelegrafen til å gå, og tvinger kanalene til å ta inn bedre og mer aktuelle serier tidligere. Jeg mener derfor at nedlastingen ikke bare har negative sider for serieprodusentene, snarere tvert imot.

Nei, absolutt ikke. Nedlastingen har ført til store endringer i releasegapene. Men det er ikke slik at det er enten/eller, det er negative konsekvenser også.

Jeg tror det som tar knekken på nedlasting er demand-løsninger med svært lite releasegap, samt at amerikanerne åpner opp. For det er de som i hovedsak holder igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:13   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 29.006
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Det er det jeg ønsker meg også. Jeg ønsker meg ikke å bli mer asketisk og tålmodig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:13   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrert brukere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, absolutt ikke. Nedlastingen har ført til store endringer i releasegapene. Men det er ikke slik at det er enten/eller, det er negative konsekvenser også.

Jeg tror det som tar knekken på nedlasting er demand-løsninger med svært lite releasegap, samt at amerikanerne åpner opp. For det er de som i hovedsak holder igjen.

Jepp, enig.
Jeg tar gjerne opp fra NRK og andre TV-kanaler når de sender serier jeg følger med på. Det er jo det aller beste, "gratis" og med god kvalitet.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 13:17   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.750
Blogginnlegg: 630
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

jeg øsnker meg demandløsninger med god kvalitet. Jeg har netflix nå, og er ikke imponert. Det har lite med utvalget å gjøre. Ja, det er lite nytt, men det er det i USA også. Jeg koser meg med Lie to Me nå, selv om det er en snart fire år gammel serie. Men det er mye tull med billedkvaliteten, lyd/bilde-synkronisering, at jeg ikke kan velge bort den infernalske gule teksten og at filmen stopper og må laste inn på nytt. Og vi har god linje og bredde, altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:03   #35
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.564
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

jeg øsnker meg demandløsninger med god kvalitet. Jeg har netflix nå, og er ikke imponert. Det har lite med utvalget å gjøre. Ja, det er lite nytt, men det er det i USA også. Jeg koser meg med Lie to Me nå, selv om det er en snart fire år gammel serie. Men det er mye tull med billedkvaliteten, lyd/bilde-synkronisering, at jeg ikke kan velge bort den infernalske gule teksten og at filmen stopper og må laste inn på nytt. Og vi har god linje og bredde, altså.

Mens jeg syns Netflix er topp. De har jo masse for ungene, og vi har ikke hatt noen problemer (bortsett fra den slitsomme tekstingen da, den er jeg enig i). Vi har ikke brukt det så mye, men i jula har jeg kost meg med både Whitechapel og The Killing, og jeg syns det har fungert veldig bra. Vi ser på eple-tv, vet ikke om det har noe å si.

HBO derimot, den kommer jeg nok ikke til å beholde etter prøveperioden, der har det bare vært knot.

Men jeg laster ned også. Jeg skal ikke argumentere for at det ikke er galt, for det er det. Men jeg gjør det likevel. Jeg ønsker meg et Netflix med nyere innhold, eller at man kan kjøpe enkeltepisoder gjennom f.eks. iTunes kort tid etter at de er sendt på tv, uten å styre med giftvouchers og amerikanske kontoer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:08   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Det jeg liker med Netflix er at man slipper å gjøre bomkjøp sånn som når man feks. leier en film på tv-boksen. Her kan man jo se et kvarter og så skippe over til en annen om den ikke falt i smak.
Men jeg ble overrasket over hvor mange populære serier og filmer som manglet. Feks. så lå det bare 4 sesonger av Dexter der, det er kommet ut 7! Er det fordi de kun har rettigheter til å ha fire sesonger liggende? Min bror kastet seg heller på den amerikanske og fant MYE mer der.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 15:12   #37
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.852
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Jeg ønsker meg også en demandløsning slik som Netflix og viaplay er nå, men med nyere utvalg og litt bedre kvalitet. Jeg tror det vil presse seg frem etterhvert.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 20:23   #38
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Vi bor på et sted hvor det er umulig å få internettleverandøren til å legge opp en linje som er stabil. Den faller ut rett som det er, er borte helt i perioder hvor det er skifte i vær/temperatur osv. I tillegg ligger vi såpass langt unna sentralen at den beste linja de kan gi oss ikke er allverdens bra, sånn at man kan ikke streame på en maskin og spille/ bruke youtube på en annen samtidig, uten at en eller begge hakker og sliter. Da funker det dårlig å bruke streaming-tjenester. Dessverre. Hadde vi hatt linje som var bedre, så hadde stilt seg anderledes, men sånn det er nå, så er nedlasting eneste reelle alternativ hos oss hvis ikke vi skal vente på at det kommer på norsk tv.
I tillegg ser jeg mye på serier på buss/tog. Hvis Netflix hadde hatt en offline-mode sånn som Spotify har, så hadde det vært helt topp, da hadde jeg vært der med en gang!

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-13, 21:41   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitation code? (TV Torrents) Gies ikke til nyregistrerte brukere!

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hm, det å bruke en amerikansk DNS, er det å bryte noen lov?

Neisj, det har da aldri vært forbudt å late som om man er en annen plass enn det man er?

Jeg laster svært sjelden ned noe (lenger), fordi jeg klarer meg med helt lovlige varianter som Netflix, iTunes og Voddler. Selv om jeg selvsagt skulle ønske meg større utvalg og alt det der.
Det jeg har sett av HBO Nordic så langt suger hoppetau, så den galeien står jeg over om det ikke blir bedre. Snakker om å være hypet.
Vi har for øvrig til dels dårlig linje, dvs. vi har så godt som vi kan få avstanden til sentralen tatt i betraktning. Det er opp-linjen som er verst, så det er ikke noe som hindrer Netflix å være i gang på flere enheter samtidig. Veldig fornøyd med akkurat det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 09:43   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskusjon om torrent-tråder

Til informasjon:

Vi gjør et forsøk på å beholde prinsipp-diskusjonen rundt bruken av torrent-sider, men vil stramme inn praksis på å benytte Foreldreportalen til å dele ut invites. Den gamle tråden vil derfor bli slettet.
Dere er mer enn velkommen til å fortsett diskusjonen her.

Moderatorisk hilsen Ru

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no