Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-10, 20:27   #21
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Hoi! Jeg er unik og spesiell!

I potetsalat tar jeg gjetne litt makaroni i. Sammen med eple, poteter og egg.
+ diverse.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:30   #22
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

En gang hvert jubelår til fiskegrateng hvis guttene er hjemme, aldri ellers.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:46   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.734
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bruker dere aldri makaronistuing?

Nei, jeg forbinder "stuing" i mitt hode til å innebære at ellers greie ingredienser dynkes i hvit saus. Makaroni er godt. Druknet i hvit saus? Nei, da står jeg over, gitt...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 20:57   #24
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.510
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Einaste eg kjem på er gratengar, altså fiskegrateng, pølsegrateng og skinkegrateng.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:40   #25
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.939
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Vi kombinerer aldri potet og pasta. Derimot kan vi gjerne, som Iset, servere brød til noen pastaretter. I minestronesuppe har jeg forresten både pasta og potet, det er vel det eneste.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:50   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.734
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Vi kombinerer aldri potet og pasta. Derimot kan vi gjerne, som Iset, servere brød til noen pastaretter. I minestronesuppe har jeg forresten både pasta og potet, det er vel det eneste.

Det, ehh... tror jeg det er i min også... I den grad det kan kalles potet... uigjenkjennelige flak i en pose.... *ikke flink å lage supper fra grunn*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:00   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bruker dere aldri makaronistuing?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:03   #28
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Kombinerer aldri potet og pasta. Ikke pasta og brød heller. Eller potet og brød.

Makaronistuing som sidegarnityr har jeg aldri vært borti.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:05   #29
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Nei, det gjør jeg ikke.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:06   #30
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Makaronistuing er kjempegodt til grove pølser.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:09   #31
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Det kombinerer vi ofte.
Fiskekaker og kjøttkaker i brunsaus med potet og makaroni er kjempegodt.
Pølser med potetmos og spaghetti.
Fiskegrateng har vi alltid makaroni i og potet til.
Minestronesuppe ser jeg at andre har nevnt. Både potet og pasta.
En nydelig gryte med svinekjøtt, purre, fløte og pastaskruer som vi serverer mandelpotet til.

Sikkert andre ting også, men kommer ikke på mer akkurat nå.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:10   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Stort sett holder jeg meg til en karbohydratbombe per måltid , med noen unntak. Fiskegrateng kan ha makaroni og fremdeles poteter ved siden av. Og pølser, makaroni, tomatbønner og stekt potet er et sammensurium vi har av og til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:12   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Makaronistuing har vi aldri hatt, tror jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:23   #34
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

I andre tråder om hva poteten brukes til, så er det mange som skriver at de ikke skjønner kombinasjonen av pasta og potet til samme rett. Jeg er jo egentlig enig, sånn i den forstand at jeg mener at det egentlig er det samme og det er noe som erstatter hverandre.

Men likevel ser jeg at jeg kombinerer det ved en del tilfeller. Det gjelder da matvanene jeg har tatt med meg hjemmefra.

Fiskegrateng (med makaroni) og potet
Pølser, potet og spagetti
Hvalbiff, makaronistuing og potet (og for ordens skyld - masse grønnsaker også)
Fiskekaker, makaroni (eller makaronistuing) og potet

Det er hva jeg kommer på i farten.

Hvordan er det med dere? Bruker dere pasta & potet kombinasjon noen ganger?

Hjemmelaget fiskegraten har vi makaroni i. Kjøp grateng er makaronigrateng med 10% fisk i



ååh mamma brukte før å lage fiskekaker med makaroni til. Namnam

Jeg ser på makaroni som et tilleggs ting. akurat sånn man eks har gulrot som tilbehør ikke noe man bare spiser...
Eks vi har pølsegrateng med makaroni i.
Makaroni i fiskegrateng

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:30   #35
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Nei, det gjør jeg (nesten) aldri. Minestronesuppe og en ta alle restene man har i kjøleskapet rett må være unntaket.

Mannen forteller forresten at i hans barndomshjem ble Grandiosa servert med kokt spaghetti oppå.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 22:30   #36
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Jeg klarer ikke poteter sammen med pasta. Det er virkelig ikke godt. Poteter til fiskegrateng klarer jeg ikke spise. Kokte poteter er uansett ikke noe jeg er så veldig begeistret for, så det har vi sjelden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:39   #37
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bruker dere aldri makaronistuing?

Hva er makaronistuing? Det hørtes litt godt ut nemlig.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:45   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bruker dere aldri makaronistuing?

Det hender en sjelden gang, men vi har aldri poteter til.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 09:58   #39
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Bruker dere aldri makaronistuing?

Nei. Aldri. Smakt det et par ganger.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 16:25   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda en spinoff: Kombinere potet og pasta

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Hva er makaronistuing? Det hørtes litt godt ut nemlig.

Kok makaroni etter anvisning på pakken, lag tykk hvit saus, gjerne med muskatnøtt og revet ost, server sammen med medisterkaker, kjøttkaker, røkte pølser ol.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no