|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
20-03-17, 21:24 | #23 |
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg ble så vettskremt av snømannen at jeg fremdeles blir litt redd av helt vanlige snømenn ute i bakgården. Så leste jeg de første sidene av Panserhjerte og bestemte meg for at jeg ikke gadd å utsette meg for dette.
20-03-17, 21:37 | #24 |
Klar
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg liker vanligvis verken grøss eller makabre mord, men Harry Hole har jeg vokst opp sammen med, så jeg bare MÅ lese videre. Jeg er dog enig i at det var de tidlige bøkene som var de beste. Rødstrupe og Marekors er de som sitter i kroppen pga handlingen, og ikke bare pga spenningen, slik som Snømannen og Panserhjerte har gjort. |
20-03-17, 22:18 | #25 |
ctrl+z
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?
Jepp! Jeg har forhåndsbestilt boka.
20-03-17, 22:23 | #26 |
Librocubicularist
|
Politi er vel den siste?
20-03-17, 22:28 | #27 |
Trøtt
|
Du och jag, Tjorven. Jeg leste Snømannen 22. Juli 2011, helt alene på et bibliotek på sørlandet, den var så skummel at jeg turte ikke sitte alene på hotellrommet å lese. Det pissregnet, og utpå ettermiddagen ble lesingen avbrutt av nyhetssendinger. Nei altså, alt for skummelt og dårlige følelser knyttet til disse bøkene. Jeg digger måten han skriver på men tør ikke lese de.
20-03-17, 22:45 | #30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg leste Kakerlakkene for mange år siden, og skjønte ikke helt hvorfor den var så populær. Han har en merkelig skrivestil, det er kjeeeedelig i mange sider, og så skal all spenning presses inn på så lite plass som mulig. Veldig hesblesende, og ikke noe for meg. Så nei, jeg skal ikke lese den.
20-03-17, 22:51 | #31 |
Dig for victory!
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg skal også lese den, ettersom jeg har lest alle til nå, men jeg er veldig enig i nokons vurdering av de andre bøkene. Egentlig er det vel ingen av dem som helt har nådd opp til Rødstrupe, men de etter har vært grei nok underholdning, om ikke de helt store leseropplevelsene. Jeg husker neppe plottet i alle sånn på stående fot.
20-03-17, 22:59 | #32 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Det korte svaret er "nei". |
20-03-17, 22:59 | #33 |
Introvert textrovert
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Ja, det skal jeg nok. Men jeg er enig at at de siste tre er veldig over the top. Jeg leser de så fort at jeg egentlig ikke husker mye i etterkant. Jeg irriterte meg over det samme som dere, den musen som krøp over han fyren. Jeg husker ikke hva som skjedde i boken etter dette. Trodde vi HH døde da boken sluttet? Tror jeg må lese resyméer.
20-03-17, 23:00 | #34 |
Librocubicularist
|
Einig. Rødstrupe er kanskje den beste krimromanen eg har lese.
21-03-17, 00:10 | #36 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
|
Det vil si, jeg tror det er de to første jeg har lest, og jeg synes de var møkk kjedelige. Trodde jeg var den eneste her i landet som ikke er er fan.
21-03-17, 00:44 | #37 |
© All rights reserved
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Klart jeg skal! Enig i at Rødstrupe er best. Og Frelseren. |
21-03-17, 00:45 | #38 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg har lest alle bøkene tror jeg. Elsket de første, men etter hvert bare lest av gammel vane.
21-03-17, 07:41 | #40 |
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
|
Sv: Skal du lese Harry Hole Tørst?Jeg skal lese den ja, men har så mange uleste bøker hjemme at jeg tror jeg venter litt med å kjøpe den, evnt. ønske meg den til bursdagen om noen uker.