Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bursdagsfeiring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-12, 22:02   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Her er det kun bowling som er alternativet til bursdag om ein ikkje ynskjer å ha det heime, eller låne lokaler på skulen. Lillesøster har bursdag i april, og i år vurderer eg å låne gymsalen + skulekjøkkenet her. Det er velforeninga som eig den delen av skulen faktisk, og vi får låne gratis. Kjempekjekt!
Storesøster har vært i ein bowlingbursdag, og det var visst heilt fantastisk. Så det kan godt vera at ho får ha selskap der i år, men det er ikkje før til vinteren igjen.

Siden eg ikkje har noko erfaring med hverken å senda min born i selskap på t.d. leikeland, eller å arrangera noko slikt sjølv, kan eg berre synsa litt. Dersom det er snakk om få inviterte kan det nok vera kjekt, men om ein inviteter t.d. 20 vener i leikeland vert det vel kanskje lite sosialt.

Eg kunne godt tenkja meg å ha utebursdag, men til no har det ikkje vært ver til det. Håpar kvart år at det skal la seg gjera.


Her er det snakk om 15 barn foreløbig, nå han starter på skolen blir det nok rundt 20.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 22:07   #22
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Lillebror som fyller 6 neste uke har alltid feiret hjemme.
Storesøster hadde ridebursdag da hun fylte 9. Inntil da har hun feiret hjemme. Men det var mange av vennene hennes som hadde feiring på kino, lekeland og andre steder nå sist, og jeg synes å merke et visst press på at det skal skje noe "annet".

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 22:40   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.061
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Vi har lånt barnehagen til bursdagsfeiring. Ikke for at det er kulere på noe vis, men fordi vi da kan invitere hele avdelingen. Vi bor i en nokså liten leilighet.

I år skal Snuppa feire bursdagen sin på kino, men det er fordi jeg er bortreist så lenge rett i forkant av dagen. Planen var å feire hjemme.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:38   #24
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

De to siste bursdagene eldste har vært på har vært Lekeland-bursdag, og han er helt klar på at han vil feire sin dag hjemme, han syns det er mye hyggeligere. Hvis han hadde hatt stort ønske om bursdag på Lekeland så hadde vi gått for det. Badebursdag hadde jeg ikke sagt ja til.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 23:25   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Vi har faktisk aldri hatt barnebursdag hjemme. Vi har hatt på Lekeland, bowling, i barnehagen o.l. Men i år har han ytret ønske om hjemme, så da skal han få det. Jeg har valgt andre alternativ av to grunner:

1) Han har ønsket seg det
2) Enkelt å slippe å entertaine, samt rydde etterpå.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 05:27   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

.

Lekeland har vi ikke her, så det blri enten svømmebursdag, bowlingbursdag,kinobursdag eller hockebursdag.


Høres ut som en ganske spesiell feiring.

Her foregår omtrent alle bursdager på lekeland.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:26   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

De fleste bursdagene feires hjemme. Mn vi har av og til gjordt noe annet. Eldste har hatt tacobursdag på min fars kjøkkenbutikk (mange hjå kr utstillinger som er koblet opp, og alle fikk lage taco på de ulike utstillingene, stor stas,), en badebursdag, og en bowlingbursdag på mellomste. Minstemor feirer i morgen, og skal for andre år på rad feire i gymsalen på skolen sin. Det var veldig kjekt! Den lånes ut gratis til barne, og der er bord og stoler. Så i år kommer hele klassen hennes dit. Gleder oss (og jeg må nok henge i og bake litt!)

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 09:42   #28
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.884
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.


Høres ut som en ganske spesiell feiring.

Her foregår omtrent alle bursdager på lekeland.


Det kunne muligens blitt litt spesielt ja.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 22:40   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.584
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Bursdagen til poden var poppis i fjor , det vet jeg jo men kan ikke gjøre det samme i år igjen.(mange barn mente det var den beste bursdagen de hadde vært i)

Nettopp derfor kan du gjøre det samme i år igjen! Gjør det du og din sønn vil, ikke bry dere om hva andre gjør. Kanskje mange holder det andre steder fordi de ikke gidder å organisere selv? Det er uten tvil mye enklere å holde det ute et sted (utenfor hjemmet), men jeg er settes ikke så sikker på at det blir så mye billigere å holde det hjemme alltid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 22:59   #30
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagsfeiring

Vi har superkule bursdager hjemme, vi, og bekymrer oss minimalt for hva andre finner på.

Lekeland-bursdag (og senere andre slags utomhus bursdager), har ungene vært i fra fire-fem-årsalderen, men det er ingen regel eller norm om å slutte å ha bursdag hjemme ved en gitt alder. (I alle fall ikke ennå, og nå er det 10-årsdager som feires.) Det er jevnt over litt fler som feirer hjemme enn borte, men begge deler er vanlig. Jeg har ikke inntrykk av at det ene oppfattes som mer populært enn det andre. (Overnattingsbursdag i lavvo i hagen danker ut go cart-bursdag når som helst, i Frøknas øyne, for å si det slik.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no