Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-13, 17:14   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

En kollega av meg kom med sånn i går.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 17:21   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Jeg har Retzestrikka årstidslue.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 18:10   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.872
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Det der er jo bare en såkalt rullelue som var superhipp for oss som har levd en stund og var tenåringer på 80-tallet.
Samme som den Skappel-genseren. Mamman der var også tenåring på 80 tallet, da disse angoragenserene med båthals var pop. Hun kom nok på det og ga ideen til datteren, og vips så var det in igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:38   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.873
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Jeg leter etter en enkel lue. Nei, jeg kan absolutt ikke strikke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:44   #25
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har Retzestrikka årstidslue.

Jeg og, veldig fin! Har en original også, men jeg visste ikke at de var SÅ populære da jeg kjøpte den, den passet bare veldig godt og hadde en grei pris.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 20:47   #26
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Den er akkurat passe baggy.. Jeg ønsker meg en til. Men nå hadde de bare knallblå og orange igjen i denne byen.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:16   #27
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Jeg har strikka, og lagd oppskrift/notater til fremgangsmåte.

Ikke vanskelig å strikke i det hele tatt, men angoragarn kan være litt hårete og ikke spesielt elastisk, det kan være det hun mente med at det var vanskelig? Ikke vet jeg. Min ble iallefall veldig fin, godt fornøyd med den

Dessuten får man jo velge garn med mindre syntet i, i originalen er det 50% angora og 50% nylon, da vil jeg heller ha en med mer naturfiber i enn syntet. Men så er jeg litt garnsnobbete også da

frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 10:40   #28
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av frksnupp, her.

Jeg har strikka, og lagd oppskrift/notater til fremgangsmåte.

Ikke vanskelig å strikke i det hele tatt, men angoragarn kan være litt hårete og ikke spesielt elastisk, det kan være det hun mente med at det var vanskelig? Ikke vet jeg. Min ble iallefall veldig fin, godt fornøyd med den

Dessuten får man jo velge garn med mindre syntet i, i originalen er det 50% angora og 50% nylon, da vil jeg heller ha en med mer naturfiber i enn syntet. Men så er jeg litt garnsnobbete også da

Den var kjempefin frksnupp! Men jeg suger på strikking. Men kanskje jeg kan få overtalt min mor. Hmm..

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:31   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Hvis jeg ønsker meg en lue hadde jeg gltt betalt 300,- i stedet for å strikke altså. Jeg strikker ikke glattstrikk særlig pent, og jeg syns det er kjedelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 15:48   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Jeg hadde også kjøpt den hvis jeg ville ha en akkurat sånn lue. Den er jo tynn og maskinstrikket og vil ikke bli helt lik i håndstrikket variant.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:03   #31
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Det der er jo bare en såkalt rullelue som var superhipp for oss som har levd en stund og var tenåringer på 80-tallet.

Nemlig. Jeg så bildet og begynte å fnise. Rullelue, liksom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:08   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Men hvorfor fniser dere av den? Fordi den har vært moderne før? Tror dere åttitallet var fullstendig grensesprengende og nyskapende på motesiden og det som var in da hadde aldri vært i vinden, tja, la oss si, 20 år tidligere?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:12   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Nei, jeg fniser ikke av selve lua. Den er jo helt fin. Men som sagt fniser jeg litt av at en sånn enkel lue plutselig er en FWSS-lue, eller hva det nå var, med alle slags egenskaper. På samme måte som en veldig enkel rettstrikket genser "alle" har strikket før, plutselig er en Skappel-genser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:25   #34
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvorfor fniser dere av den?

Jeg hadde ikke knegget om man hadde kalt den for en lue, men WTGYKUTF-lua, liksom? Eller å gå bananas over The Skappel-Genser; en helt ordinær lufsegenser.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:26   #35
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Sånn er det med mote, og sånn har det vel vært bestandig. Ballgenseren var vel mer eller mindre uniform en periode, og det var jo strengt tatt bare en helt ordinær collegegenser.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:28   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Ballgenseren var vel mer eller mindre uniform en periode, og det var jo strengt tatt bare en helt ordinær collegegenser.

Hva, det stod jo BALL på den, og til og med over hele brystet! Det blir noe helt annet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:29   #37
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, jeg fniser ikke av selve lua. Den er jo helt fin. Men som sagt fniser jeg litt av at en sånn enkel lue plutselig er en FWSS-lue, eller hva det nå var, med alle slags egenskaper.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:29   #38
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg hadde ikke knegget om man hadde kalt den for en lue, men WTGYKUTF-lua, liksom? Eller å gå bananas over The Skappel-Genser; en helt ordinær lufsegenser.

Men det er vel mer for at folk skal skjønne hva man snakker om? For heldigvis har det ikke blitt sånn at sier man lue eller genser så er det automatisk disse det er snakk om.
(Har ingen av delene selv vel å merke.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:29   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Enig med Madicken.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 16:30   #40
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.016
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den der «høst, vinter, vår, sommer»-lua ...

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hva, det stod jo BALL på den, og til og med over hele brystet! Det blir noe helt annet.


Skal ikke si noe for jeg gråt og tryglet en hel evighet for å få den, og den ble brukt til det bare var filler igjen av den.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no