Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

ABBs soningsforhold - igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-15, 16:09   #21
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror han er en pyse. Om døren stod åpen hadde han aldri våget å gå ut uten vakthold. Han er livredd for bank, og jeg tipper han har veldig lav smerteterskel.

Ja stakkars Han klagde jo over et bittelite sår på fingeren da han ble pågrepet på Utøya.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 16:21   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det var jo ikke folk utenifra fengselet som kom seg et stykke inn, men en annen innsatt. Det er ikke det samme som å selv rømme ut av hele stedet.

Jeg vet det, men synes likevel det høres litt skummelt ut.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 19:09   #23
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg blir også usikker på om medfangene er en reell trussel eller om det er sagt for å skremme. Så jeg vet ikke helt hvor reell trusselen er. Har dere noen tanker om dette?

Det er selvfølgelig umulig å si, men det er ikke akkurat vanlig at gjerningspersoner i Norge blir drept som hevn, da. Det er mange som slenger ut trusselen, og endel blir nok utsatt for vold av ulike slag, men de aller fleste har jo noen sperrer mot å drepe andre folk. Til og med folk som har drept før har som regel slike sperrer, de fleste som har begått drap har vært i en helt spesiell situasjon under helt spesielle omstendigheter, det er ikke slik at de dermed er i stand til å drepe fordi de synes noen fortjener det eller på grunn av status. Sikker kan man selvsagt aldri være, men tenk på endel andre tilfeller vi kjenner fra media om handlinger helt på høyde med Breiviks i grusomhetsgrad hvis vi ser bort ifra antall ofre.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det ekleste med den hendelsen synes jeg er at det kanskje er en liten mulighet for ham å komme seg ut, når andre klarer å komme seg inn.

Det er jo absolutt ikke tilfellet (heldigvis), som andre allerede har påpekt. De kom seg jo ikke inn til ham, bare nærmere enn det de skulle vært.

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Isolat blir vel den beste måten å trygge hans sikkerhet på, og selv om det sikkert er grusom, tenker jeg at det får han bare leve med.

Men han isoleres sannsynligvis ikke på grunn av hans egen sikkerhet. Det er ikke et vilkår for innsettelse i avdeling for særlig høy sikkerhet. Det er også garantert mulig å sette en slik type innsatt sammen med andre innsatte som ikke vil utgjøre noen fare for ham/henne.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvordan veier man hans rett til å slippe total isolasjon fra andres rett til å slippe å omgås ham?

Hva mener du? Det er ingen som har rett til å slippe å omgås andre i et fengsel. Som jeg skrev over sitter det veldig mange andre i norske fengsler som har gjort handlinger som vil gjøre det vanskelig for andre å forholde seg til dem. Det er ikke noe argument når det gjelder isolasjon og plassering.

Sitat:

Og hva skal vi gjøre med ham om 20 år?

Dersom han opprettholder planene sine blir det jo sannsynligvis ikke noe problem. Hvis han derimot enten reelt sett endrer seg, eller legger om strategien, kan det imidlertid bli vanskelig. Første rettssak om prøveløslatelse er jo faktisk om 6 år.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 19:18   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Jeg skjønner poenget og er klar over det, men jeg synes uansett det er skummelt at andre kommer så nær, for meg kan det da høres ut som at det er enklere for ham å komme seg nærmere andre og kanskje dermed ut, hvis man ser for seg worst case, liksom. Jeg tror ikke det er særlig sannsynlig, men det er en skremmende tanke.


Sist redigert av Hyacinth : 11-06-15 kl 21:48.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 19:23   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Med tanke på utspillene hans, også de siste, så har jeg uhyre liten tro på en rehabilitert ABB. Jeg tviler sterkt på at han noen gang vil egne seg for løslatelse. Dermed er jeg langt mer opptatt av å skjerme andre fra påkjenningen ved å omgås han. Andre innsatte er det jo gjerne håp for, og jeg vil ikke at en av dem skal ende opp med drap/drapsforsøk på ABB på rullebladet. Jeg tror faktisk mange innsatte hadde følt press til å ta affære om de hadde muligheten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:03   #26
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Med tanke på utspillene hans, også de siste, så har jeg uhyre liten tro på en rehabilitert ABB. Jeg tviler sterkt på at han noen gang vil egne seg for løslatelse.

Men hva tenker du om en mulig "smart" strategi som går ut på å gi inntrykk av at han har endret seg?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:16   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skjønner poenget og er klar over det, men jeg synes uansett det er skummelt at andre kommer så nær, for meg kan det da høres ut som at det er enklere for ham og komme seg nærmere andre og kanskje dermed ut, hvis man ser for seg worst case, liksom. Jeg tror ikke det er særlig sannsynlig, men det er en skremmende tanke.

Jeg tenker at dersom han mot formodning kommer seg ut, vil han ikke komme langt. Ergo tenker jeg at sannsynligheten for at han kan komme opp med noe mer enn han allerede har gjort, er minimal.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:25   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.460
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men hva tenker du om en mulig "smart" strategi som går ut på å gi inntrykk av at han har endret seg?

Jeg tror han vil prøve seg på det, i allefall. Så får vi håpe det gjennomskues. Jeg har null tro på at han kommer til å forandre seg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 21:24   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Men hva tenker du om en mulig "smart" strategi som går ut på å gi inntrykk av at han har endret seg?

Det er mulig han vil prøve seg, men jeg tror det strider for hardt i mot hans narsissistiske natur til at han klarer å gi det inntrykket lenge om gangen. Jeg tror ikke han vil være vanskelig å avsløre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 11:49   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Eg tenker at så lenge han kjem med slike utspel som dette:

Sitat:

- Ved at NRK, Aftenposten, VG og Dagbladet regelmessig omtaler meg i særdeles stigmatiserende ordelag, som eksempelvis «massemorderen», «massedrapsmannen» etc, kombinert med mitt fulle navn og bilde, skaper dette en situasjon der jeg blir omfattet som en folkefiende, en statsfiende, med store følger for meg som person, skriver Breivik.

Han mener mediene bidrar til en «lynchestemning» mot ham.

Er det liten sjanse for at han slipper ut av forvaring med det første.

(http://m.db.no/2015/06/11/nyheter/in...9612679/?www=1)

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 15:51   #31
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.303
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.


Dersom han opprettholder planene sine blir det jo sannsynligvis ikke noe problem. Hvis han derimot enten reelt sett endrer seg, eller legger om strategien, kan det imidlertid bli vanskelig. Første rettssak om prøveløslatelse er jo faktisk om 6 år.

Litt på siden, men I forbindelse med løslatelsen av den NOKAS siktede som hadde forvaringsdom la jeg merke til at det var mye initiativ for å be om unnskyld til den dreptes familie, som I min øyne ikke nødvendigvis er så oppriktige, når den sterkeste motivasjonen kan være å bli løslatt. Jeg tviler sterkt på at unnskyldningen hadde kommet om ikke det var nødvendig for å komme ut av forvaring I det tilfelle.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror

Sist redigert av meisje : 12-06-15 kl 15:56.
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 15:54   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Min oppfatning av ABB er at han er så full av sin egen oppfatning av seg selv om den eneste som har sett Lyset og Skjønt Hvordan Ting Henger Sammen samtidig som han er et offer for de slemme avisene som omtaler ham som massemorder, at han ikke kommer til å klare å late som han er lei seg for det han har gjort en gang. Jeg håper i hvert fall at jeg har rett idet.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 22:57   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Han er ikke smart nok til å klare å lure noen. Han er temmelig tett.

Han sitter på Ila fortsatt, eller? Jeg ferdes litt der, og det virker så utrolig usannsynlig at noen skal komme seg ut, hvis de ikke er på en ganske åpen soning (jobber i utsalget til gartneriet, for eksempel)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 22:58   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.252
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Altså, jeg ferdes rundt der, jeg har ikke vært innenfor portene. :Presiserer:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 23:05   #35
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Takk for presiseringen, Polyanna.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 23:27   #36
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.236
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg tenker at så lenge han kjem med slike utspel som dette:
Er det liten sjanse for at han slipper ut av forvaring med det første.

Nja, man kan jo ikke holdes i forvaring fordi man er dum og usympatisk. Å bevise at det er reell og nærliggende fare for gjentagelse av veldig alvorlig kriminalitet er som regel ikke enkelt. Men andre ting han har uttalt/skrevet tyder jo selvfølgelig på fare for gjentagelse slik det er nå.

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Litt på siden, men I forbindelse med løslatelsen av den NOKAS siktede som hadde forvaringsdom la jeg merke til at det var mye initiativ for å be om unnskyld til den dreptes familie, som I min øyne ikke nødvendigvis er så oppriktige, når den sterkeste motivasjonen kan være å bli løslatt. Jeg tviler sterkt på at unnskyldningen hadde kommet om ikke det var nødvendig for å komme ut av forvaring I det tilfelle.

Det er ikke på siden i det hele tatt, synes jeg, men en høyst reell problemstilling når det gjelder løslatelsesprosessen i disse sakene. Når man forventes å endre seg for å få slippe ut igjen er det klart det er mye strategi inne i bildet, for dem som er i stand til å tenke på den måten og handle ut ifra det.

Det varierer veldig hva som skal til for å bli løslatt fra forvaring, men det er ofte ikke så veldig mye, altså. Risikovurdering er ikke akkurat vanntett. Det er påtalemyndigheten som må bevise at det er nærliggende fare for gjentagelse, og dersom man oppfører seg bra i fengselet, hva skal man bruke som bevis?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-15, 23:59   #37
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.175
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Han sitter i Skien.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 08:46   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.992
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Han sitter i Telemark fengsel, ja. Han er rett og slett ikke skarp nok til å lure det kobbelet med profesjonelle han forholder seg til fra uke til uke. Han er patetisk, og det sier mer om hva en kombinasjon av tålmodighet og innbitthet kan avstedkomme enn intelligensen til ABB når en ser på hva han gjorde.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 09:06   #39
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Det kreves nok en viss inteligens og kunne planlegge og gjenomføre det ABB gjorde, det er ikke bare nok med tålmodighet. Jeg synes det er potensielt farlig og avskrive han (og andre terrorister) som lite skarpe fordi holdningen deres og gjerningene er helt ville.

Poly, jeg er glad du ferdes utenfor murene.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-15, 09:08   #40
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.992
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: ABBs soningsforhold - igjen

Nei, for all del, det er ikke det jeg mente. Jeg mente bare å si at så mye over gjennomsnittet trenger man ikke ligge for å gjennomføre noe slikt. Jeg synes ikke han skal tillegges for mye intelligens heller. Det er jo ikke slik at det kun er svært intelligente mennesker med rar skjeggvekst og svært spesielle oppvekstforhold som gjør slike ting. Det er noe med å kunne se at han rett og slett er et menneske.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no