|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Hvor lenge sitter dere gjennomsnitlig ved middagsbordet? | |||
| 5 minutter |
|
0 | 0% |
| 10 minutter |
|
9 | 5,77% |
| 15-20 minutter |
|
70 | 44,87% |
| 20-30 minutter |
|
59 | 37,82% |
| 30-40 minutter |
|
15 | 9,62% |
| 50-60 minutter |
|
0 | 0% |
| Mer enn en time |
|
1 | 0,64% |
| Vi spiser ikke middag ved bord/Annet |
|
2 | 1,28% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?
Høres ut som hjemme hos oss. Og mine er 7 og 9 år! Skravler betraktelig mye mer enn de spiser. Fordelen er nå at de kan klokka og kan forstå at hvis de vil spise i timesvis så rekker de nok dessverre ikke spille playstation.
|
|
|
#22 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Svarte 30-40 min, men det kan nok svinge litt i begge retninger.
|
|
|
|
#23 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Her sitter vi kanskje nærmerer 20 minutter ja. men ikke så mye lenger.
|
|
|
|
#25 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2007
![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Jeg har svart 30 - 40 min, og det er jeg glad for. Om barna tøyser, prater og har det bra - sånn at middagen tar en time, så er det bare kjekt.....syns jeg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?10 minutter kanskje? Jeg er alltid først ferdig, og dersom de tøyser masse så begynner jeg med mitt, erfaringsvis så spiser de greiere dersom jeg ikke er der og maser på dem
|
|
|
|
#28 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?15-30 min.. kommer litt ann på.. når jeg har endelig fått mat på mitt fat er minsten ferdig og vil gå og jeg klarer ikke tvinge han til å sitte.. så han går ofte.. så er det meg og snuppa igjen og snuppa sitter og dagdrømmer og er helt i sin egen verden så jeg er som oftest ferdig når hun nesten ikke har begynt.. jeg syns det at vi spiser frokost og middag sammen ved bordet er veldig viktig, så jeg prøver å holde ut mens hun sitter og duller og somler, men det ender med som oftest at jeg rydder av og rydder kjøkkenet før hun er ferdig.
|
|
|
#30 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Max 15 min på en vanlig hverdag, ofte kortere enn det. Hvordan har dere tid til å sitte i 40 minutter? Alltid en trening eller fotballkamp som skal rekkes. Eller et møte eller noen ærend som må gjøres den dagen.... |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Søt og rar
|
Har barn som er så små at vi kan holde dem som gisler hele ettermiddagen
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?20-30 minutter. Storebror er som oftest ferdig litt før, og får ofte gå fra, men han sitter gjerne en stund han også. Dersom han bare tuller, får han beskjed om å roe seg ned litt så han får spist. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Vi bruker sikkert 20-30 min.
Finnes det butikker som stenger kl 20?
|
|
|
#35 |
|
villende
|
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Vi bruker som oftest 15-20 minutter. Det har skjedd at vi har brukt opp mot 45 minutter, og det syns jeg er helt greit, siden jeg anser fellesskapet rundt måltidene som en ypperlig anledning til å få snakket med barna. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Dette har jeg aldri tenkt over ...
|
|
|
#37 |
|
Søt og rar
|
Det blir bare IKEA. Jeg anbefaler ikke å møte meg selv der kl. 21.30 på jakt etter den perfekte lysekrona liksom
|
|
|
#38 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?ca 20 minutter. Men mannen og jeg sitter gjerne igjen mens barna er i gang med lek.
|
|
|
#39 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?På en vanlig hverdag sitter vi 15-20 min, kommer litt ann på hva vi spiser. Når vi har besøk kan vi sitt lengre, barna sitter også mye lengre.
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge sitter dere ved middagsbordet?Vi sitter iallefall 20-30 min, noen ganger kanskje lengre
|
![]() |
|
|