Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 09:47   #1
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Å kringkaste lovbrudd via Facebook

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes ikke det verste er at han publiserer det, for å være ærlig. Men å være så teit at du bevisst bryter loven for å få kred hos tenåringene burde kvalifisere til rødt kort.

Her signerer jeg Blondie.
Selv om jeg også synes at lovbruddet blir verre ved at det skrytes på FB om det i tillegg.
Folk som skryter av slike ting, mangler noe vesentlig.

Gammel 20-09-10, 19:24   #2
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ei veninne av meg skrev nylig på Fb at hun lette etter noen som kunne gjøre en greie for dem hjemme, noe påbygging. Gjerne svart, skrev hun.
Hun er ellers rimelig oppegående, så jeg ble litt overrasket.

mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 09:49   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å la ungene få prøve seg i motordrevet redskap tidlig, så sant man har egnet redskap OG sikkert sted å la de prøve, ser jeg lite galt i.
Å skryte på FB derimot, er ikke så lurt kanskje?

Men, nå må jeg passe meg så ikke jeg skyter meg selv i foten, jeg har nok skrytt av storebrors bragder med minilasteren på FB jeg også....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 09:55   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Å la ungene få prøve seg i motordrevet redskap tidlig, så sant man har egnet redskap OG sikkert sted å la de prøve, ser jeg lite galt i.

Jeg skjønner ikke poenget? 4-åringer på ATV, 8-åringer på traktor og 11-åringer på moped? Hvorfor ikke bare vente til det faktisk er lov?

Gammel 20-09-10, 10:02   #5
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke poenget? 4-åringer på ATV, 8-åringer på traktor og 11-åringer på moped? Hvorfor ikke bare vente til det faktisk er lov?

Jeg kan ikke svare for noe av det du nevner, for det kommer ikke til å skje her.
Men 8 åringen vår er dyktig til å kjøre minilaster og en god hjelp for oss.
Han kjører kun under veiledning, men vi ser at det gjør mye å kunne mestre redskap og ikke minst er det faktisk ganske greit å innarbeide noen rutiner hos en lydhør 8 åring, heller enn å skulle slippe en hormonell og pubertal 15 åring løs i pappas traktor.

I løpet av vinteren skal han få være med å sette i stand en av av våre aller minste traktorer, og så lære å bruke den.
Både for oss og for ungene dreier det seg om å lære å mestre et redskap de kanskje kommer til å bruke hver eneste dag livet ut. Det dreier seg ikke om å tullekjøre på veien til naboen, eller lek. Jeg kan ikke se at det er negativt eller farlig, så lenge det gjøres under kyndig veiledning.

Gammel 20-09-10, 10:10   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa: Og gjøre noe ulovlig også synes du det er greit? Ser ikke noe annerledes på det enn å kjøre bil. Det er mange som blir yrkessjåfører og har det som levebrød og kjører hver dag resten av livet, men en kan jo ikke begynne å kjøre bil som 10-åring allikevel? Selv på privat vei og gårdstun kan ikke det være lov? Eller har jeg helt feil da? Samme gjelder jo traktor. Det er 16-årsgrense såvidt jeg vet på å ta traktorlappen? Jeg blir bare skremt av sånne holdninger. Det er jo ikke akkurat uvanlig å høre om ulykker på gårder som inkluderer barn av og til.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:16   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Floksa: Og gjøre noe ulovlig også synes du det er greit? Ser ikke noe annerledes på det enn å kjøre bil. Det er mange som blir yrkessjåfører og har det som levebrød og kjører hver dag resten av livet, men en kan jo ikke begynne å kjøre bil som 10-åring allikevel? Selv på privat vei og gårdstun kan ikke det være lov? Eller har jeg helt feil da? Samme gjelder jo traktor. Det er 16-årsgrense såvidt jeg vet på å ta traktorlappen? Jeg blir bare skremt av sånne holdninger. Det er jo ikke akkurat uvanlig å høre om ulykker på gårder som inkluderer barn.

Det er nok svært mange av dagens yrkessjåfører som har startet sin karriære bak rattet som 10 åringer

Og nei, jeg har ikke de helt store skruplene med å bryte loven i skisserte tilfelle, nei.
Når det gjelder barn, redskap og ulykker sitter jeg på såpass godt med tallmateriale og kunnskap at jeg vet at det ikke er et argument.
Barn drepes på gårder, alt for ofte, dessverre og å lære å håndtere redskap på en god og sikker måte, under kyndig veilending er forbeyggende.

Gammel 20-09-10, 09:57   #8
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min første tanke var at dette må jo vera naboen til Lhi- My.
Men da finnes vel fleire idioter.

Gammel 20-09-10, 10:18   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen forutsetning for å sette meg inn i deres situasjon, Floksa, men jeg synes fremdeles det er ignorant å gi blaffen i loven.

Gammel 20-09-10, 10:22   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Jeg har ingen forutsetning for å sette meg inn i deres situasjon, Floksa, men jeg synes fremdeles det er ignorant å gi blaffen i loven.

Det forstår jeg og jeg skjønner også at det er vanskelig å se hvorfor vi finner at dette er god løsning. Når man ikke er i situasjonen selv.

Merk at jeg selvfølgelig ikke forsvarer å la barn kjøre bil etter vei.
Men og man øvelseskjører med en 15 åring 14 dager før 16 årsdagen, på lokale, ikketraffikerte veier greier jeg ikke å hisse meg opp over.
8 åringer på ATV, uten hjelm, med lillebror bakpå, opp bratte skråninger, i 80 km i timen derimot

Gammel 20-09-10, 12:33   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men og man øvelseskjører med en 15 åring 14 dager før 16 årsdagen, på lokale, ikketraffikerte veier greier jeg ikke å hisse meg opp over.

JEG hisser meg opp over det. Sånn i praksis er det kanskje ikke farligere enn om man ventet to uker til ungdommen var fylt seksten, men det er likevel ULOVLIG, og det sender veldig dårlige signaler til ungdommen. Jeg synes foreldre har et ansvar her, og jeg finner det moralsk forkastelig å videreformidle en pytt-pytt-holdning til lov og rett.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:00   #12
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

JEG hisser meg opp over det. Sånn i praksis er det kanskje ikke farligere enn om man ventet to uker til ungdommen var fylt seksten, men det er likevel ULOVLIG, og det sender veldig dårlige signaler til ungdommen. Jeg synes foreldre har et ansvar her, og jeg finner det moralsk forkastelig å videreformidle en pytt-pytt-holdning til lov og rett.

Ja.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:59   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og du bryr deg ikke om signaleffekten heller?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 10:35   #14
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk. Det henger kanskje sammen det å la ungene kjøre og å skryte av det på fb etterpå. Begge deler vitner jo om valg som i mine øyne ikke er helt gjennomtenkt. For å si det på en snill måte.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:23   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Det er selvsagt intet mindre enn uhørt uintelligent å kringkaste øvelseskjøring av denne sorten på Facebook. Jeg er allikevel ikke overrasket. Jeg synes ikke HI er prippen. Jeg er helt enig.

Gammel 20-09-10, 16:14   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Hva skal dem si til barna da når barna gjør noe ulovlig? Jeg kan, men ikke du? :/

Gammel 20-09-10, 17:12   #17
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Apropos smarte folk og sånn :ironi:

http://www.an.no/nyheter/article5316045.ece

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:30   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ene er grønn, den andre blå.

Gammel 20-09-10, 21:33   #19
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

og , skulle vel dekke det meste!!

Gammel 20-09-10, 22:37   #20
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Hyacinth må lære noe jeg heller ikke får helt til , å samle sitater på et innlegg også trekker jeg meg forsiktig ut

Ferdig med avsporing

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.