|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Her bruker de 2 største joggesko med tynn ulsokk i når det er kaldt, støvler når det er vått. Måtte kjøpe nye joggesko til "the wild one" på tampen av sesongen så kjøpte noen billige på Europris
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Jeg synes det er unødvendig med egne høstsko så lenge joggeskoene fra sommeren fortsatt er noenlunde hele og store nok. Nå er det straks slutt på september, og om 2-3 uker har vi gjerne snø. Det har ikke vært uvanlig at snøen på indre østland har kommet rundt 20. oktober og blitt liggende vinteren ut. Jeg kjøper ikke et par sko som skal brukes i bare noen få uker, altså. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?
Å jeg synes det er for kaldt å gå med joggesko til snøen kommer, derfor har vi høstsko. Sist redigert av Chablis : 28-09-10 kl 11:09. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Dette er første høsten jeg har vært usikker på sko til de minste. Husker nesten ikke hva vi har gjort før. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Usedvanlig begavet
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Storesøster bruker softshellsko fra Gulliver nå. Vi skal få tak i et par halvhøye goretex til henne også, med glidelås eller borrelås for knyting skaper bare frustrasjon og sko som ikke sitter godt. I tillegg bør hun ha Viking Thermo (den eneste cherroxvarianten jeg kjøper) eller høye Bogs (ala Dockboots med kulere design).
|
|
|
#26 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Jentene springer rundt i Timberland gore-tex sko. Til vinteren har de Viking gore-tex vintersko. Cherrox er også i hus og blir brukt på de våteste vinterdagene.
|
|
|
#27 |
|
I mål
|
Jeg er enig, hadde det ikke vært for at storebror allerede har skogssko (går i friluftsbarnehage), hadde jeg ikke kjøpt egne høstsko i år. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, det er min erfaring også. Joggesko med ekstra lag sokker evt. støvler med ullsokk fungerer helt fint den korte stunden før vinterskoene kommer på.
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Støvler på våte dager, ellers joggesko i goretex. Vi går rett over på vintersko i goretex og varme støvler, med mindre joggeskoene fortsatt passer.
|
|
|
#31 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Vi bruker et par geox halvhøye goretex sko nå. Disse har vi kombinert sammen med gummistøvler og tynn ullsokk men i går ble gummistøvlene byttet ut med viking thermo støvler.
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Poden har fått halvhøye GoreTex sko fra Timberland. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Enig. Jeg gidder ikke kjøpe høstsko for etpar uker, erfaringsmessig kan de ikke brukes til våren igjen. Vintersko med en tynn sokk i er ikke så altfor varmt.
|
|
|
#34 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Geox halvhøge haust/vårsko. Dei er varme nok ei stund framover, særleg med ullsokkar. Så har me Superfit (?) vintersko. Støvlane er bytt ut med Viking Thermo.
|
|
|
#35 |
|
etterpåklokest
|
Jeg er også der. Eldste går enten i DockBoots når det er vått eller joggeskoene fra i sommer med varme sokker når det er tørt, minstesøster går i arvede Viking Thermo både når det er vått og tørt, siden joggeskoene hennes er blitt for små til varme sokker. Jeg bruker ikke penger på overgangssko, vinteren er like om hjørnet, og jenta selv er knakende godt fornøyd med Viking Thermo, siden de er så lette og få av og på. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
♡
|
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Jeg har heller ikke lyst til å prioritere høstsko.
|
|
|
#37 |
|
etterpåklokest
|
Jeg sverger i alle fall til Superfit sine vintersko, siden de så lette og slitesterke. Det er de smågutta har begynt og bruke så smått allerede, men de er kanskje liiitt i varmeste laget foreløpig. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nå også i farger
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Da har vi kjøpt viking adventure goretex til minsten, så tenkte prøve gå direkte til de i år. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Halvhøye skinntex-sko fra Bisgaard med medium tykt ullfor. Er veldig fornøyd!
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Hva har barnehagebarna på føttene i høst?Jeg har viking thermo og ecco goretex til plutten. Han skal også få seg et par bisgaardsko tror jeg, Eccoene er litt tynne.
|
![]() |
|
|