Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er klesmerket viktig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-10, 13:11   #1
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Ja. Når det kommer til alt av yttertøy og sko så er klesmerke veldig viktig for meg. Jeg vil ha skikkelige klær og kjøper stort sett kun et par/tre merker når det gjelder yttertøy.

Inneklær er det ikke så viktig med. Her handles det like mye merkeklær som kjedeklær, jeg handler det jeg synes har god passform og er komfortabelt å ha på seg.

Gammel 01-10-10, 12:20   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merke viktig?

Eg er opptatt av at barna mine er tørre og varme. Om da er eit dyrt merke, eller noko billig er ikkje så viktig, så lenge det fungerer og kler barna.
Største overraskelsen eg har fått var då eg kjøpte reservedress til 1. klassingen på Europris. Som faktisk endte med å bli hoveddress, siden da er den einaste ho ikkje har klart å slita i filler på ein vinter.

Gammel 01-10-10, 12:33   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merke viktig?

Jeg er ikke opptatt av merketøy som er kun ment som pynt.. f.eks jean paul, burberry osv..
Jeg kjøper tøy som er pent som vi liker.

Men av yttertøy, ull og sko er jeg opptatt av merker som jeg VET er holdbare og som er av god kvalitet.. dvs reima, viking, ticket to heaven, ecco osv..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:45   #4
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke spesielt opptatt av merkeklær nei. Men som andre nevner så er jeg mer opptatt av det i forhold til yttertøy og sko.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:48   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Yttertøy, sko og ull er viktig. Når det gjelder det andre, har vi en lett blanding av merkeklær og Lindex, som jeg synes er best i klassen når det gjelder klær for barn i "min" aldersgruppe (opptil str. 80). Men jeg har også et svakt punkt når det gjelder danske barneklær.

Gammel 01-10-10, 12:51   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, når det kommer til barnehageklær så blir det en god del HM og slike ting her. For det blir så skittent og "ødelagt" synes jeg, at jeg orker ikke bruke mye penger på det.

Men jeg legger i mer når det kommer til dresser, ull og sko. Der betaler jeg litt ekstra for kvalitet, samt når det kommer til finklær etc.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 12:52   #7
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Merket er helt uten betydning for meg. Vi kjøper det vi liker, og finner jeg billige klær, så er det bare positivt.

Når det gjelder sko og yttertøy til vinter, så er jeg mer nøye, selv om jeg da heller ikke er så nøye på merket. Men handler da i hovedsak på sportsbutikker, og ender dermed opp med merkevarer.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 13:32   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, overhodet ikke. Og spesielt ikke etter at vinterdressene fra Sportsmann holdt bedre enn Reima sin. Jeg nekter å betale mer enn jeg må.

Dessuten kjøper jeg så godt som nada klær til ungene, bestemødrene er nemlig veldig glade i å shoppe.

Gammel 01-10-10, 13:46   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg handler forresten mye på nett, og med en søster bosatt i Danmark blir dansk design både billigere og lettere tilgjengelig enn kjedebutikktøy.

Gammel 01-10-10, 13:49   #10
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Yttertøy ja, ellers ikke.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 13:51   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdagslig innetøy (gensere, bukser osv) handles der det er billigst. Det er som regel på kjedebutikkene.

Dresser og sko velger jeg etter merke. Merker jeg har god erfaring med bruker jeg gjerne litt penger på, men jeg er også ram til å kjøpe på salg ved slutten av sesongen.

Og så kjøper jeg en del merketøy brukt her inne på FP. Det er litt ålreit med noe som er bittelitt anderledes. Det jeg kjøper på HM og lindex er det som regel minst en annen i barnehagen som har også.

Gammel 01-10-10, 13:56   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Fint design/fine farger?
2. Passer fasongen?
3. OK kvalitet?
4. Ingen store logoer/merker/bilder(Hello Kitty har vært unntatt en periode)?
5. Fin pris i tillegg?
6. Passer det, liker vi det?

OK, da kjøper vi.

Er det innertøy, kan vi sy - det er mye morsomme stoffer på Stoff og Stil og spesielt sjuåringen som elsker kjoler er lykkelig for det(hun hun har også egen symaskin).

Er i grunnen glad i tøy som ikke alle har, men er mer opptatt av det til meg selv. Ungene velger til en viss grad selv(med begrensninger.

Gammel 01-10-10, 14:05   #13
Callisto

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

På vinterdresser og sko velger vi kvalitet.
Har har prøvd ut en del dresser og vintersko og merker som Reima og Ecco er det vi har vært mest fornøyd med. Det kan være billigere merker holder mål i ffht vanntetthet etc. Men vår erfaring er at de ikke er like komfortable for de små og gå med.

Ellers går det mest fra H&M, Lindex etc.
Andre merker blir kjøpt på salg og de får i gaver til jul/bursdag.

Gammel 01-10-10, 14:42   #14
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt blond på merker, og bryr meg egentlig fint lite om det også, skal jeg være ærlig.
Jeg handler til ungene etter kriteriet- Passer den til vårt bruk, og liker vi den? Og blir det ja på begge tar vi det med oss. Og så styrer jeg unna de aller dyreste klærne i de str som plutselig bare varer i en mnd. Jeg har da bedre ting å bruke pengene på.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 14:48   #15
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bryr meg overhodet ikke om merker for merkets skyld, men jeg er veldig opptatt av kvalitet når det gjelder klær til lillejenta. Og da er det som oftest de dyre merkene som kommer best ut i test. Dette gjelder ytterklær, ullklær og sko. Utenom det går det mye i H&M.

Gammel 01-10-10, 14:58   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper sko og yttertøy etter merke. Ikke innetøy.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:06   #17
Curly

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Ja jeg er på opptatt av merke
Yttertøy på grunn av kvalitet, hverdagsklær fordi man får noe annerledes.
Er jo ikke alle merkene som er dyra da og jeg handler mye både på H&M og Kapphal. Men jeg er flink å handle merkeklær på salg og jeg kjøper tøyet gjerne litt stort så det varer ofte lenge. I tillegg selger jeg det (får jo aldri solgt klær fra H&M og andre kjedebutikker), så da ender det opp med at klærne ikke blir så mye dyrere enn "kjedebutikk klær" likevel

Gammel 01-10-10, 16:20   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, legger mere penger i sko fordi jeg har erfart at noen merker holder bedre enn andre. Har dog oppdaget at dyre dresser som Reima og Troll ikke holder mål, mens andre (Stormberg og Friends) er veldig bra. Vi arver mye klær som brukes i barnehagen - kjøper rimelige klær ellers.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:25   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at jeg ikke er det, men det er nok et selvbedrag. Med viktige ting som sko og dresser tør jeg ikke gamble, og kjøper dyre ting fra produsenter som er kjent for kvalitet. Jeg er også opptatt av at det ikke skal være ting alle andre har, men basistøy kan godt være fra kjedebutikker. Jeg er mest opptatt av kvalitet og utseende, og minst av pris og produsent. Jeg prøver så langt jeg kan å kjøpe økologisk og etisk produsert tøy også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:32   #20
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Viktig og viktig, jeg kjøper det jeg har god erfaring med og liker passformen, kvaliteten, fargene osv. Ingen ulempe om hun skiller seg litt ut fra Hello Kitty-segmentet, selv om hun har fått noe av det "rælet" også. Det blir mye Nøstebarn, Nova star, Molo og Katvig osv. Klær fra danske og svenske produsenter, er oftest "sikre" på det meste. Av sko og yttertøy kjøper jeg alltid merkeklær. Har ikke prøvd sko fra økomomisko osv, men hun fikk sorte støveletter til bybruk fra Din sko, de er ikke skinn, men for korte turer er de fullt brukendes. Jeg selger jo endel av klærne etterhvert og mye holder seg veldig bra, altså. HM-klær synes jeg ikke gjør det, ikke de jeg kjøper til meg selv, heller, selv om det finnes unntak der også.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.