|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er klesmerket viktig?Ja. Når det kommer til alt av yttertøy og sko så er klesmerke veldig viktig for meg. Jeg vil ha skikkelige klær og kjøper stort sett kun et par/tre merker når det gjelder yttertøy.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Merke viktig?Eg er opptatt av at barna mine er tørre og varme. Om da er eit dyrt merke, eller noko billig er ikkje så viktig, så lenge det fungerer og kler barna.
|
|
|
#3 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Merke viktig?Jeg er ikke opptatt av merketøy som er kun ment som pynt.. f.eks jean paul, burberry osv..
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er klesmerket viktig?Jeg er ikke spesielt opptatt av merkeklær nei. Men som andre nevner så er jeg mer opptatt av det i forhold til yttertøy og sko. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Er klesmerket viktig?Yttertøy, sko og ull er viktig. Når det gjelder det andre, har vi en lett blanding av merkeklær og Lindex, som jeg synes er best i klassen når det gjelder klær for barn i "min" aldersgruppe (opptil str. 80). Men jeg har også et svakt punkt når det gjelder danske barneklær.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er klesmerket viktig?Tja, når det kommer til barnehageklær så blir det en god del HM og slike ting her. For det blir så skittent og "ødelagt" synes jeg, at jeg orker ikke bruke mye penger på det.
|
|
|
#7 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Er klesmerket viktig?Merket er helt uten betydning for meg. Vi kjøper det vi liker, og finner jeg billige klær, så er det bare positivt.
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Er klesmerket viktig?Nei, overhodet ikke. Og spesielt ikke etter at vinterdressene fra Sportsmann holdt bedre enn Reima sin.
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er klesmerket viktig?Jeg handler forresten mye på nett, og med en søster bosatt i Danmark blir dansk design både billigere og lettere tilgjengelig enn kjedebutikktøy.
|
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er klesmerket viktig?Hverdagslig innetøy (gensere, bukser osv) handles der det er billigst. Det er som regel på kjedebutikkene.
|
|
|
|
#12 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Er klesmerket viktig?1. Fint design/fine farger?
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er klesmerket viktig?På vinterdresser og sko velger vi kvalitet.
|
|
|
#14 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Er klesmerket viktig?Jeg er helt blond på merker, og bryr meg egentlig fint lite om det også, skal jeg være ærlig.
|
|
|
#15 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er klesmerket viktig?Jeg bryr meg overhodet ikke om merker for merkets skyld, men jeg er veldig opptatt av kvalitet når det gjelder klær til lillejenta. Og da er det som oftest de dyre merkene som kommer best ut i test. Dette gjelder ytterklær, ullklær og sko. Utenom det går det mye i H&M.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() |
Sv: Er klesmerket viktig?Ja jeg er på opptatt av merke
|
|
|
#18 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er klesmerket viktig?Tja, legger mere penger i sko fordi jeg har erfart at noen merker holder bedre enn andre. Har dog oppdaget at dyre dresser som Reima og Troll ikke holder mål, mens andre (Stormberg og Friends) er veldig bra. Vi arver mye klær som brukes i barnehagen - kjøper rimelige klær ellers.
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er klesmerket viktig?Jeg innbiller meg at jeg ikke er det, men det er nok et selvbedrag. Med viktige ting som sko og dresser tør jeg ikke gamble, og kjøper dyre ting fra produsenter som er kjent for kvalitet. Jeg er også opptatt av at det ikke skal være ting alle andre har, men basistøy kan godt være fra kjedebutikker. Jeg er mest opptatt av kvalitet og utseende, og minst av pris og produsent. Jeg prøver så langt jeg kan å kjøpe økologisk og etisk produsert tøy også.
|
|
|
#20 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er klesmerket viktig?Viktig og viktig, jeg kjøper det jeg har god erfaring med og liker passformen, kvaliteten, fargene osv. Ingen ulempe om hun skiller seg litt ut fra Hello Kitty-segmentet, selv om hun har fått noe av det "rælet" også. Det blir mye Nøstebarn, Nova star, Molo og Katvig osv. Klær fra danske og svenske produsenter, er oftest "sikre" på det meste. Av sko og yttertøy kjøper jeg alltid merkeklær. Har ikke prøvd sko fra økomomisko osv, men hun fikk sorte støveletter til bybruk fra Din sko, de er ikke skinn, men for korte turer er de fullt brukendes. Jeg selger jo endel av klærne etterhvert og mye holder seg veldig bra, altså. HM-klær synes jeg ikke gjør det, ikke de jeg kjøper til meg selv, heller, selv om det finnes unntak der også. |
|
|
|
![]() |
|
|