Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er klesmerket viktig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-10, 13:49   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Yttertøy ja, ellers ikke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 13:51   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdagslig innetøy (gensere, bukser osv) handles der det er billigst. Det er som regel på kjedebutikkene.

Dresser og sko velger jeg etter merke. Merker jeg har god erfaring med bruker jeg gjerne litt penger på, men jeg er også ram til å kjøpe på salg ved slutten av sesongen.

Og så kjøper jeg en del merketøy brukt her inne på FP. Det er litt ålreit med noe som er bittelitt anderledes. Det jeg kjøper på HM og lindex er det som regel minst en annen i barnehagen som har også.

Gammel 01-10-10, 13:52   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg er overhodet ikke opptatt av merker og er prinsipielt imot å bruke store summer på såkalte merkeklær til barn som vokser ut av og sliter ut tøy fortere enn svint.
Heldigvis synes jeg billigmerker har masse fint tøy og om det en gang nå og da oppleves at andre barn har det samme, så er det revnende likegyldig. Dessuten har jeg ikke dårlige opplevelser med billigmerker på utedresser, inneklær etc. Har akkurat kjøpt vinterdress til yngste på Coop av merket Leketøy til kr 299. Akkurat når det gjelder den dressen skal man ikke bry seg om design da, blå og rød med god gummipolstring. Og når mange prater om at de kjøper ditten og datten fordi de må ha god kvalitet, så lurer jeg på om de faktisk noen gang har prøvd billigere merker. Jeg har kjøpt like gode sko på Økonomisko som på Eurosko og like gode utedresser fra billigmerker som dyrere, flere ganger motsatt fortegn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 13:56   #24
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. Fint design/fine farger?
2. Passer fasongen?
3. OK kvalitet?
4. Ingen store logoer/merker/bilder(Hello Kitty har vært unntatt en periode)?
5. Fin pris i tillegg?
6. Passer det, liker vi det?

OK, da kjøper vi.

Er det innertøy, kan vi sy - det er mye morsomme stoffer på Stoff og Stil og spesielt sjuåringen som elsker kjoler er lykkelig for det(hun hun har også egen symaskin).

Er i grunnen glad i tøy som ikke alle har, men er mer opptatt av det til meg selv. Ungene velger til en viss grad selv(med begrensninger.

Gammel 01-10-10, 14:05   #25
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

På vinterdresser og sko velger vi kvalitet.
Har har prøvd ut en del dresser og vintersko og merker som Reima og Ecco er det vi har vært mest fornøyd med. Det kan være billigere merker holder mål i ffht vanntetthet etc. Men vår erfaring er at de ikke er like komfortable for de små og gå med.

Ellers går det mest fra H&M, Lindex etc.
Andre merker blir kjøpt på salg og de får i gaver til jul/bursdag.

Gammel 01-10-10, 14:42   #26
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er helt blond på merker, og bryr meg egentlig fint lite om det også, skal jeg være ærlig.
Jeg handler til ungene etter kriteriet- Passer den til vårt bruk, og liker vi den? Og blir det ja på begge tar vi det med oss. Og så styrer jeg unna de aller dyreste klærne i de str som plutselig bare varer i en mnd. Jeg har da bedre ting å bruke pengene på.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 14:48   #27
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bryr meg overhodet ikke om merker for merkets skyld, men jeg er veldig opptatt av kvalitet når det gjelder klær til lillejenta. Og da er det som oftest de dyre merkene som kommer best ut i test. Dette gjelder ytterklær, ullklær og sko. Utenom det går det mye i H&M.

Gammel 01-10-10, 14:58   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper sko og yttertøy etter merke. Ikke innetøy.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 15:33   #29
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Og når mange prater om at de kjøper ditten og datten fordi de må ha god kvalitet, så lurer jeg på om de faktisk noen gang har prøvd billigere merker. Jeg har kjøpt like gode sko på Økonomisko som på Eurosko og like gode utedresser fra billigmerker som dyrere, flere ganger motsatt fortegn.

Jeg skal innrømme at jeg ikke har erfaring med billige merker selv, men har hørt av andre som har dårlig erfaring med de billigste merkene. Og så har jeg sett litt på tv2 hjelper deg og sånne best i test programmer.

Eller jeg har jo erfaring med billige merker på sko og yttertøy til meg selv, er ikke så nøye med meg. Jeg har hatt noen sko fra økonomisko hvor hælene har røket rimelig kjapt. Men de er jo billige da, kan jo ikke forvente at de skal vare særlig lenger enn en sesong.

Gammel 01-10-10, 15:56   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg har kjøpt like gode sko på Økonomisko som på Eurosko og like gode utedresser fra billigmerker som dyrere, flere ganger motsatt fortegn.

Jeg tror ofte de billige merkene kan være like bra på feks det å holde vann/snø ut etc, og det å holde barna varme. Men jeg synes de faller igjennom når det kommer til bevegelighet og tyngde. Både på sko og klær.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:05   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tror ofte de billige merkene kan være like bra på feks det å holde vann/snø ut etc, og det å holde barna varme. Men jeg synes de faller igjennom når det kommer til bevegelighet og tyngde. Både på sko og klær.

Ja, det er jo forskjell på det innenfor billigmerkene også. Jeg kjøper jo ikke en billigdress (nå prater jeg om fra 300 til 800) som er tung og ubevegelig. Men jeg bruker ikke 1300 på Reima når jeg har gode erfaringer med billigere dresser. F.eks HH til 600 på XXL ifjor.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:06   #32
Curly
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2010
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Ja jeg er på opptatt av merke
Yttertøy på grunn av kvalitet, hverdagsklær fordi man får noe annerledes.
Er jo ikke alle merkene som er dyra da og jeg handler mye både på H&M og Kapphal. Men jeg er flink å handle merkeklær på salg og jeg kjøper tøyet gjerne litt stort så det varer ofte lenge. I tillegg selger jeg det (får jo aldri solgt klær fra H&M og andre kjedebutikker), så da ender det opp med at klærne ikke blir så mye dyrere enn "kjedebutikk klær" likevel

Gammel 01-10-10, 16:08   #33
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Det samme synes jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:20   #34
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, legger mere penger i sko fordi jeg har erfart at noen merker holder bedre enn andre. Har dog oppdaget at dyre dresser som Reima og Troll ikke holder mål, mens andre (Stormberg og Friends) er veldig bra. Vi arver mye klær som brukes i barnehagen - kjøper rimelige klær ellers.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:25   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innbiller meg at jeg ikke er det, men det er nok et selvbedrag. Med viktige ting som sko og dresser tør jeg ikke gamble, og kjøper dyre ting fra produsenter som er kjent for kvalitet. Jeg er også opptatt av at det ikke skal være ting alle andre har, men basistøy kan godt være fra kjedebutikker. Jeg er mest opptatt av kvalitet og utseende, og minst av pris og produsent. Jeg prøver så langt jeg kan å kjøpe økologisk og etisk produsert tøy også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 16:32   #36
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Viktig og viktig, jeg kjøper det jeg har god erfaring med og liker passformen, kvaliteten, fargene osv. Ingen ulempe om hun skiller seg litt ut fra Hello Kitty-segmentet, selv om hun har fått noe av det "rælet" også. Det blir mye Nøstebarn, Nova star, Molo og Katvig osv. Klær fra danske og svenske produsenter, er oftest "sikre" på det meste. Av sko og yttertøy kjøper jeg alltid merkeklær. Har ikke prøvd sko fra økomomisko osv, men hun fikk sorte støveletter til bybruk fra Din sko, de er ikke skinn, men for korte turer er de fullt brukendes. Jeg selger jo endel av klærne etterhvert og mye holder seg veldig bra, altså. HM-klær synes jeg ikke gjør det, ikke de jeg kjøper til meg selv, heller, selv om det finnes unntak der også.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:32   #37
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke opptatt av merker. Vi har har en salig blanding av billig og dyrt, og ofte er ikke det dyre så mye bedre at det forsvarer prisforskjellen. Jeg merker fint lite forskjell på softshelljakker til 250 kr vs 800.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 21:50   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bryr meg om kvalitet og passform. Og jeg er opptatt av merker på den måten at jeg vet hva jeg og andre har god erfaring med og går etter de merkene. Bomkjøp er i lengden dyrere enn litt dyrere gode plagg. Jeg er også opptatt av rettferdig handel og hvor klærne kommer fra. Jeg prøver å handle klær som tilfredsstiller også slike krav, selv om jeg innimellom handler på H&M, jeg liker det dog ikke helt når jeg gjør det så egentlig burde jeg vel slutte helt.

Gammel 01-10-10, 22:10   #39
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er opptatt av merke på sko og yttertøy. Det er av hensyn til holdbarhet, varme og bevegelighet, men også ift hva som har grei passform og sitter fint på (når det gjelder yttertøy). Jeg følger veldig med på salg, og har i år kjøpt vintersko til nesten halv pris og yttertøy til 30%.

Jeg er ikke opptatt av merket på ulltøy, men bruker det jeg har god erfaring med til en grei pris. Det er lite Nøstebarn her, kun litt til lillesøster, fordi jeg ikke synes det er verdt det.

Av innertøy ellers har vi en salig blanding; mye H&M, noe Lindex, bittelitt andre merker og en del dansk design kjøpt brukt eller på salg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 22:15   #40
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper klær jeg like til barna, og innenfor en fornuftighetsgrense hva gjelder pris. Klærne kommer både fra HM, Lindex, Polarn etc. En og anne kjole av type Miniature (da føler jeg meg alltid litt "vill og gal", men akk så kjekt).

Vinterdresser/ regntøy skal være mykt, slitesterkt og vanntett. Da har jeg stort sett endt opp med dresser fra Troll og Reima. Støvler fra hvor som helst. Vintersko blir stort sett viking/ecco/superfit. Joggesko skal være skikkelig gode, men jeg lemper på kravene etterhvert som barna blir eldre, og greier å gi beskjed om vonde sko selv.

Luer gjerne fra hm, og votter får vi strikket av verdens beste oldemor.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.