|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Husk refleks!Blinkende lys eller refleks er helt klart bedre enn ikkeno. Kjørelæreren min forklarte at det er minst like viktig med refleks i opplyste strøk, fordi oppmerksomheten automatisk trekkes mot lyset, og da er det lett å ikke de de mørkkledde, selv om de oppholder seg i det de selv oppfatter som lys.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk refleks!Men når jeg altså går på lysregulerte overgangsfelt, når det er begynt å bli lyst, så er det noe mer enn min manglende refleksvest som er problemet om jeg blir påkjørt?
![]() |
#23 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Husk refleks!Finst mange fine reflekser da! Klistermerke-reflekser til å ha på feks jakke ( bak på hetten, på armen, eller der du vil..) eller vesken. Også mange fine til å henge på seg. Det er bare å kikke litt rundt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
![]() Sv: Husk refleks!Jepp, div sånne festre vi gledelig på oss. refleks er fint det, er det med å sitte på toget i den signalgule vesten for å krysse veien tre ganger jeg må innrømme at jeg er for dum/sær/idiotisk til å gjøre, selv om jeg vet at vest er det beste.
![]() |
#25 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Husk refleks!
Dette blir jo veldig vanskelig å diskutere uten noe ordentlig tallmateriale å støtte seg til. Hva som er årsaken til påkjørsel i fotgjengerfelt. Påkjørsler i fotgjengerfelt er jo generelt sett et stort problem, enten det er lyst eller mørkt. De gir ofte fotgjengeren en falsk trygghet som gjør dem mer uvørne, samtidig som bilisten misforstår eller ikke rekker å reagere. Da hjelper det heller ikke med en refleksvest.
![]() |
#27 |
![]() Sv: Husk refleks!Det er veldig sant, jeg har sett folk som gikk i refleksvest som rett og slett ikke funket for fem flate, jeg så dem pga refleksen på joggeskoene... (joggeskoene til den ene, og et refleksbånd på treningsbagen til den andre, faktisk) Så å teste (eller rett og slett bytte ut) refleksvester av og til er heller ingen dum ide...
![]() |
#28 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Husk refleks!Takk for påminnelsen. Har tenkt tanken allerede, men nå har vi ikke vært noe særlig ute etter at det ble mørkt.
![]() |
![]() |
#29 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Husk refleks!
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Husk refleks!Og så ser refleksvester ut som folk. Hjernen kobler det med et menneske. Et dinglende, lite lys ser bare ut som et dinglende, lite lys.
![]() |
|
|