|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg er kvinne i mannsdominert yrke og har vært det i mange år. Første gangen jeg traff en mannssjåvinist overrasket det meg stort at det var en fyr på femogtyve år. |
![]() |
![]() |
#22 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Tja. Min stilling som forsker gjorde at jeg ble kvitt lastebilsjåføren som trodde (og håpet?) jeg var frisør. Han håpet kanskje på en gratis hårklipp |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?
Jeg må si at jeg har fått noen store øyne og kneggende trøstende blikk da jeg har fortalt at jeg jobber med prosjektering av jernbane. Litt sånn: "Ååå, det var ikke akkurat noe jenteyrke."
![]() |
#24 |
Prettiest mess ever seen
|
Altså, kanskje jeg er mindre sosialsmart enn jeg tror, men jeg merker faktisk ikke noe sånt.
![]() |
#25 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg aner ikke svaret på spørsmålet til HI, jeg visste det ikke engang da jeg var student selv, tror jeg. Der jeg vanket var det in å være smart.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 08-10-10 kl 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Epikur
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg vanker i en krets der både menn og kvinner er godt utdannet og der alle deltar i diskusjonen på tvers av kjønn. Vi er stort sett typiske akademikere, kanskje det er annerledes i finansverden?
![]() |
#27 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Har ingen erfaring på at det er uattraktivt å være smart. Å være dum derimot - det , har jeg en opplevelse at ikke akkurat er flott. Mannens ekskjæreste beskrives blant hans venner som "litt enkel - men veldig snill" - jeg føler ikke akkurat at jeg hopper etter wirkola. Men nå har jeg vel alltid spilt på humor og kunnskap og aldri på utseende heller da *selvinnsikt*
![]() |
#28 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Hmm..
![]() |
#29 |
geskjeftig
|
Det var det også. Jeg er rett og slett ikke pen nok til å kunne hale i land en Dum & Deilig. Eventuelt for lat til å gjøre nok ut av det lille jeg har.
![]() |
#30 |
Muligens verdt å vente på
|
My God!
Nope. Det hender de blir litt stille naar jeg sier hva jeg gjoer, men det tar jeg som et utslag av taus beundring. Eventuelt et tema ingen kan smaaprate om, saa da gaar vi videre til neste punkt.
![]() |
#31 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Kvinner bør ikke bli for smarte. Det kan få groteske konsekvenser:
Lillesøster mai-08 Storebror feb-05 Sist redigert av Harriet Vane : 08-10-10 kl 09:53. Årsak: Fikset lenken |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg ser jo at en del damer gjør seg dummere enn de trenger i situasjoner hvor menn er involvert.
![]() |
![]() |
#34 |
maler
|
![]() Re: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Nå tror jeg ikke sykepleierstudenter blir oppfattet som dumme og deilige av mannlige studenter heller. Tvert imot. Men jeg tror de blir oppfattet som rimelig smarte som stiler passe høyt og er kvinnelige på en helt annen måte enn disse medisinstudinene (og tilsvarende) som kan finne på å ende med flere års utdanning og muligens høyere lønn enn dem selv (mange tror jo leger tjener vesentlig mer enn de faktisk gjør). Akkurat det siste tror jeg fremdeles det finnes menn som ikke liker.
![]() |
#35 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha ha, dette kan jeg skrive under på i sin helhet!
![]() |
#36 |
maler
|
![]() Re: Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?
![]() |
#37 |
Peppy!
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Miss Norway leste en gang i et blad at amerikanske karrierekvinner går på kurs i hvordan de skal opptre mer kvinnelig, for å beholde ektefellen. Det gikk på ting som f eks en elektrisk dings som gikk i stykker, hvor kvinnen ikke skulle fikse den selv, men si "uff, kjære, denne gikk i stykker. Kan du være så snill å hjelpe meg å reparere denne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Tidsklemma
|
Joda, jeg tror nok at menn ønsker å føle seg nyttige og verdifulle. Men trenger de å kunne fikse tekniske duppeditter for å gjøre det?
![]() |
#39 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Jeg synes i mange år det virket håpløst å skulle finne seg en mann. Nå er jeg ikke SÅ smart altså, og i hvertfall ikke SÅ utdannet. Men jeg er til tider veldig direkte og har alltid klart meg selv. Litt guttejente på mange måter (bortsett fra den handy biten) alltid hatt mange guttevenner.
![]() |
#40 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Er det fremdeles sånn at jenter ikke skal være for smarte?Alle mennesker ønsker å føle seg nyttige og flinke. Og jeg tror at om man skal være i et forhold så er det viktig at den andre føler at h*n har noe å bidra med. Jeg tror derimot ikke at de fleste menn insisterer på at de må kunne bidra på reparasjonsfronten, men om kona ikke behøver ham på andre områder, så kan det bli viktig. Mannen min hadde sett rart på meg om jeg hadde trengt ham for å fikse noe elektrisk verktøy, men han vet jo at jeg trenger ham på andre områder så da er det jo greit.
![]() |
|
|