|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg har stort sett holdt meg til Janus, PierreRobert (på salg) og bruktkjøp her og der. Ligger nok under 200 per sett i gjennomsnitt.
|
|
|
#22 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Minsten min bor kun i ull på vinteren så vi har mange sett, men det holder nok med 6 sett. 2 sett som ligger som skift i barnehagen og 4 sett som går på rundgang på bruk. Jeg bruker gjerne fjorårets mest slitte sett som reserve/skift i barnehagen så lenge det såvidt passer. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?Hadde 4 nøstebarngensere og 3 andre i fjor til eldste. Nøstebarn er jo så varig, så det holdt i massevis. De tre andre typene måtte vaskes etter en dags bruk. Aner ikke hvor mange strømpebukser vi hadde, ble en del (han er ikke glad i stillongs, hadde han brukt det kunne vi hatt færre). |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvor mange sett ull?Snuppa er i konstant vekst, så vi har mange bodyer (10? har ikke peiling), men må snart kjøpe et par til, for de hun har begynner å bli korte i ermene. Hun bruker ellers kun ullstrømpebukser, og har sikkert rundt samme antall der, også, men jeg føler at det er litt i knappeste laget når man konstant smører seg inn med Prim og smøreost.
|
|
|
#25 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange sett ull?6-7 sett til undertøysbruk/innerst (janus, PR og Tom&Trine). + at vi har noen til som vi bruker utenpå, på kaldere dager. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange sett ull?Begge mine har minst 10 sett hver, men det er fordi jeg ikke gidder å vaske hver dag, og de gjerne skiftes hver dag, alt etter hvor mye flekker det er, og om de består lukttesten. |
|
|
|
#28 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor mange sett ull?Storebror bruker ull hver dag fra nå og til mars/april, så vi har en god del sett. Tipper han har 5-6 gensere og 7 longser.
|
|
|
#29 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvor mange sett ull?Tja. Her går det i kun ull hele vinterhalvåret så det blir handlet en del.
|
|
|
|
#30 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvor mange sett ull?Jeg trer gjerne på de en kjole eller t-skjorte (bomull) utenpå ullundertøyet. Da blir de ikke for varme og jeg slipper at ulla grises ned av matsøl. De er også vante med å dra opp ermene når de spiser, så det gjør de nå uten at de må bes om det.
|
|
|
#31 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange sett ull?Skift i barnehagen ja - det har jeg ikke tatt med i beregningen. Hmmm - I have some serious shopping to do...
|
|
|
#33 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvor mange sett ull?De har vel 10 gensere og 5-6 longser. Burde nok hatt flere longser. Storebror bruker glatt 2 longser pr dag.
Sist redigert av star : 10-10-10 kl 22:16. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvor mange sett ull?
Det er så mange av de billige settene som er så trange i hodet - hvordan var de, noen formening om det?
|
|
|
#35 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvor mange sett ull?Trikset er å alltid ha på dem et lag med tynn bomull utapå. Da slipper man å skifte så ofte pga alt matgriset. Tissegriset slipper man ikke unna da, for dem som er i den fasen.
|
|
|
#36 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Hvor mange sett ull?Bomull utenpå ulla, det er fy, fy for en ekte freak.
|
|
|
|
#38 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor mange sett ull?Vi bruker aldri bomull utenpå, for da er risikoen for feil påkledning når minsten skal ut veldig stor. I barnehagen vår har de ikke mulighet til å kle han feil for det er ikke noe alternativ. Veldig mange glemmer å ta av plagg som er utenpå før de skal ut i barnehagen. Sliter jo en del på ullklærne å gå i det hele tiden inne, men heller det enn å risikere feil påkledning. I tillegg blir han veldig varm inne hvis det er bomull utenpå ulla igjen inne. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
I mål
|
Enig! |
|