Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kan man ha jeans på intervju?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 23:05   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man ha jeans på intervju?

Sier som Tjorven, kommer helt ann på hva type stilling du har søkt på.
I enkelte firmaer er det kleskoder, i andre ikke, men det er noe du må føle på.
Regner med at du har en viss formening om hvordan firma du har søkt stilling i.
Skal du f.eks. til ett headhuntingfirma og du ikke kjenner til hvilket firma som
er "ute etter deg" - så hadde jeg stilt litt mer formelt enn i olabukse.

Gammel 14-10-10, 23:57   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt går det an i enkelte jobber. Jeg var på intervju på en skole i går, hadde på meg (pene) jeans. Det hadde også intervjuerne (rektor og tillitsvalgt). Veldig uformelt.

Gammel 15-10-10, 00:03   #23
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, av samme grund som Teofelia sier og fordi det er forskjell på "OK" antrekk og "vise seg fra sin beste side".

Gammel 15-10-10, 00:21   #24
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg hadde ikke gjort det, av samme grund som Teofelia sier og fordi det er forskjell på "OK" antrekk og "vise seg fra sin beste side".

Men jeg tenker at det kan slå veldig feil ut om man kommer "stiv"pyntet også i enkelte bedrifter... det kan også slå begge veier. Pent, men uformelt. Og jeg tenker at hele, mørke stretch-jeans med en fin tunika, fint skjerf eller smykker og pene støvletter kan være ok i enkelte sammenhenger.

Gammel 15-10-10, 00:33   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer selvsagt an på stilling og bedrift.
Jeg går alltid i de klærne jeg bruker til vanlig. Det innebærer noen ganger jeans, andre ganger skjørt med buttons og dr martin boots. Hvis grunnen til at jeg ikke får en jobb er klærne jeg hadde på på intervju har jeg enten ikke solgt meg selv godt nok, eller så er det uansett en bedrift jeg ikke vil jobbe for.

Gammel 15-10-10, 00:36   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er jo alltid trygt å gå for noe som er helt nøytralt. Ikke jeans og ikke dress.

Gammel 15-10-10, 07:11   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I noen jobber er det nok ok, men jeg ville ikke gamblet på det. Det blir nemlig aldri feil å droppe jeans i et intervju. Min bransje er rimelig uformell, men jeg ville ikke gått i olabukser på intervju selv om det er vanlig jobbantrekk. Bedre å vise at man kan se relativt formell ut. Å se uformell ut er ingen kunst.

Sist redigert av Tallulah : 15-10-10 kl 09:37.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 07:54   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min type jobb ville det vært helt ok, men ikke i den type jobb som mannen min har.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 07:56   #29
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne gjort det i min type jobb. Det ville vært mer påfallende med skjørt og høye hæler enn jeans i grunnen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 08:07   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg ville sett helt dust ut om jeg skulle på intervju i en barnehage. For meg er nemlig intervjuantrekk formell penbukse, bluse og pen jakke, vest eller lignense. Og sko med litt hæl.

Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 08:44   #31
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville hatt på meg det jeg hadde tenkt var vanlig å ha på meg på jobben, om jeg hadde fått den.

Og noe jeg har fått positivt tilbakemelding på til en kontorjobb på ett bakeri, var at jeg var den eneste som hadde hatt oppsatt hår, jeg skulle ta imot eventuelle nye kunder, og da ville de ikke ha løst hår i ett bakeri.

Bare for å ha nevnt det lissom..

Lykke til med intervju!!

Gammel 15-10-10, 08:55   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Men jeg tenker at det kan slå veldig feil ut om man kommer "stiv"pyntet også i enkelte bedrifter... det kan også slå begge veier. Pent, men uformelt. Og jeg tenker at hele, mørke stretch-jeans med en fin tunika, fint skjerf eller smykker og pene støvletter kan være ok i enkelte sammenhenger.

Det å vise at man skjønner klesnivået, er en liten, men likevel ganske viktig del av et intervju. Stiller man i drakt til et intervju på en barneskole, kan det slå like dårlig ut som å stille i t-skjorte og jeans til et intervju på et advokatkontor.

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg ville hatt på meg det jeg hadde tenkt var vanlig å ha på meg på jobben, om jeg hadde fått den.

Jeg vil si at man bør sikte seg inn mot det fineste det er vanlig å ha på seg på jobb. Det at mange bruker jeans og t-skjorte på jobben til hverdags, er ikke det samme som at det er ok å gjøre det på intervju. Og som Glitter er inne på: det er aldri feil å velge noe annet enn jeans på et intervju.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 09:33   #33
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Komemr an på forma og jobben du søker på. Jeg har gått i nye, mørke jeans i intervju, men hadde på meg høye hæler, fin bluse og dressjakke. Men ellers pleier jeg å ha på meg sort bukse, bluse og en cardigan.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 09:55   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg hadde det på i går. På intervju. Trange jeans altså. Det var mest av alt fordi eg oppdaga at eg hadde ingenting anna (jepp, dårlig planlagt), og det å gå i SKJØRT ville verkeleg vere heilt feil i denne samanhengen.

Hæ, kan skjørt være feil?

Jeg ville aldri gått i olabukse på jobbintervju (men så går jeg kanskje i olabukse 1 gang i måneden generelt, da).

Gammel 15-10-10, 11:27   #35
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Som mange her sier, det kommer helt an på jobben. Jeg ville nok droppa jeansen hvis jeg var usikker. Hvis jeg derimot var kjent med miljøet og visste at de som foretok intervjuet sikkert stilte i jeans, så hadde jeg kanskje brukt det. For eksempel her hvor jeg jobber, hvor man skiller seg ut hvis man ikke går i samme jeans hver dag med tilhørende fleecejakke og slipperser.

Gammel 15-10-10, 11:29   #36
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Dersom man er i tvil om jeans er ok, så er ikke jeans ok.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 11:52   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

For eksempel her hvor jeg jobber, hvor man skiller seg ut hvis man ikke går i samme jeans hver dag med tilhørende fleecejakke og slipperser.

Gammel 15-10-10, 12:00   #38
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pene mørke-mørkeblå eller sorte jeans kan du vel ha. Men dem må vere pene, ikke "hærpa", baggy, harem osv. Selv ville jeg nok valgt en "finere" sort eller grå bukse. Og som mange andre her sier: Det spørs hvilken jobb/stilling.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:03   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig er svaret "Stort sett ikke, og hvis du er usikker, så er svaret nei". Det har dog ikke hindret meg (som oftest er uformell på, og sikkert til dels over, grensen til sjuskete) i å gå i jeans på opptil flere jobbintervjuer. Både til den første og så langt siste jobben jeg fikk, husker jeg.

Gammel 15-10-10, 12:19   #40
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker litt at "what you see is what you get" også jeg da. Jeg er livredd for å i å fremstille meg som noe annet enn jeg er. Man skal jo tross alt jobbe med de menneskene en blir intervjuet av. Nå liker jeg meg godt i litt penere klær enn jeans, men hvis jeg måtte ut og handle skjørt og høye hæler kun i anledning et intervju fordi jeg ikke hadde den type klær i skapet, så hadde jeg nok heller stilt i et par pene jeans.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.