|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Sier som Tjorven, kommer helt ann på hva type stilling du har søkt på.
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Selvsagt går det an i enkelte jobber. Jeg var på intervju på en skole i går, hadde på meg (pene) jeans. Det hadde også intervjuerne (rektor og tillitsvalgt). Veldig uformelt.
![]() |
#23 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Jeg hadde ikke gjort det, av samme grund som Teofelia sier og fordi det er forskjell på "OK" antrekk og "vise seg fra sin beste side".
![]() |
#24 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?
Men jeg tenker at det kan slå veldig feil ut om man kommer "stiv"pyntet også i enkelte bedrifter... det kan også slå begge veier. Pent, men uformelt. Og jeg tenker at hele, mørke stretch-jeans med en fin tunika, fint skjerf eller smykker og pene støvletter kan være ok i enkelte sammenhenger.
![]() |
#25 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Det kommer selvsagt an på stilling og bedrift.
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?I noen jobber er det nok ok, men jeg ville ikke gamblet på det. Det blir nemlig aldri feil å droppe jeans i et intervju. Min bransje er rimelig uformell, men jeg ville ikke gått i olabukser på intervju selv om det er vanlig jobbantrekk. Bedre å vise at man kan se relativt formell ut. Å se uformell ut er ingen kunst.
Sist redigert av Tallulah : 15-10-10 kl 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?I min type jobb ville det vært helt ok, men ikke i den type jobb som mannen min har.
![]() |
#29 |
Borte
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Jeg kunne gjort det i min type jobb. Det ville vært mer påfallende med skjørt og høye hæler enn jeans i grunnen.
![]() |
#30 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Jeg ville sett helt dust ut om jeg skulle på intervju i en barnehage. For meg er nemlig intervjuantrekk formell penbukse, bluse og pen jakke, vest eller lignense. Og sko med litt hæl. |
![]() |
![]() |
#31 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Jeg ville hatt på meg det jeg hadde tenkt var vanlig å ha på meg på jobben, om jeg hadde fått den.
![]() |
#32 |
Bedreviter
|
Det å vise at man skjønner klesnivået, er en liten, men likevel ganske viktig del av et intervju. Stiller man i drakt til et intervju på en barneskole, kan det slå like dårlig ut som å stille i t-skjorte og jeans til et intervju på et advokatkontor.
Jeg vil si at man bør sikte seg inn mot det fineste det er vanlig å ha på seg på jobb. Det at mange bruker jeans og t-skjorte på jobben til hverdags, er ikke det samme som at det er ok å gjøre det på intervju. Og som Glitter er inne på: det er aldri feil å velge noe annet enn jeans på et intervju. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Komemr an på forma og jobben du søker på. Jeg har gått i nye, mørke jeans i intervju, men hadde på meg høye hæler, fin bluse og dressjakke. Men ellers pleier jeg å ha på meg sort bukse, bluse og en cardigan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
intro
|
Hæ, kan skjørt være feil?
![]() |
![]() |
#35 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Som mange her sier, det kommer helt an på jobben. Jeg ville nok droppa jeansen hvis jeg var usikker. Hvis jeg derimot var kjent med miljøet og visste at de som foretok intervjuet sikkert stilte i jeans, så hadde jeg kanskje brukt det. For eksempel her hvor jeg jobber, hvor man skiller seg ut hvis man ikke går i samme jeans hver dag med tilhørende fleecejakke og slipperser.
![]() |
#38 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Pene mørke-mørkeblå eller sorte jeans kan du vel ha. Men dem må vere pene, ikke "hærpa", baggy, harem osv. Selv ville jeg nok valgt en "finere" sort eller grå bukse. Og som mange andre her sier: Det spørs hvilken jobb/stilling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Egentlig er svaret "Stort sett ikke, og hvis du er usikker, så er svaret nei". Det har dog ikke hindret meg (som oftest er uformell på, og sikkert til dels over, grensen til sjuskete) i å gå i jeans på opptil flere jobbintervjuer. Både til den første og så langt siste jobben jeg fikk, husker jeg.
![]() |
#40 |
Borte
|
![]() Sv: Kan man ha jeans på intervju?Jeg tenker litt at "what you see is what you get" også jeg da. Jeg er livredd for å i å fremstille meg som noe annet enn jeg er. Man skal jo tross alt jobbe med de menneskene en blir intervjuet av. Nå liker jeg meg godt i litt penere klær enn jeans, men hvis jeg måtte ut og handle skjørt og høye hæler kun i anledning et intervju fordi jeg ikke hadde den type klær i skapet, så hadde jeg nok heller stilt i et par pene jeans.
![]() |
|
|