|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Kan du prosentregning? | |||
Pøsj, selvsagt. Innlysende spør du meg |
![]() ![]() ![]() ![]() |
64 | 34,04% |
Enkelt-penkelt. Jeg kan sette opp og forklare hvorfor også |
84 | 44,68% |
Nja... jeg kan formelen |
22 | 11,70% |
Hm? Jeg husker det var noe med x. Og noe med...100? :gruble_ |
10 | 5,32% |
Prosentregning? :skrekkoggru: er ikke det noe sånne mattegreier |
8 | 4,26% |
![]() |
0 | 0% |
Deltakere: 188. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Leser
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?
Ja, det var konkrete eksempler jeg tenke på.
![]() |
#22 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan det godt nok til å skjønne at nitti prosent av tre prosent faktisk ikke er et overveldende flertall. |
![]() |
![]() |
#23 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du prosentregning?Ja. Og jeg fikk to i matte på videregående... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du prosentregning?Ja, og jeg bruker det stadig.
![]() |
#25 |
Glamorøs
|
Vi vurderer ganske mange tilbud fra ulike leverandører i jobben min, så jeg bruker prosentregning ukentlig. Som regel går det i hodet, men om det er litt snåle tall så bruker jeg verktøy, altså enten for hånd eller kalkulator. Jeg er ikke så veldig god på rask hoderegning annet enn ballpark eller med avrundede tall, så om jeg er i en setting hvor det ikke er naturlig å drasse opp mobilen eller laptopen for å regne ut noe, så gjør jeg det for hånd.
![]() |
#26 |
heimføing
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan ikke noen formel, og må spørre noen nesten hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Enkelt-penkelt. |
![]() |
![]() |
#29 |
Epikur
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Ja, selvsagt. :liker å handle på salg og har fullført barneskolen:
![]() |
#30 |
Leser
|
Mulig jeg shopper for lite, men jeg kan ikke huske på at det jeg kjøper på salg nå ikke har vært merket med salgsprisen. Før derimot, så var ofte klærne bare merket med ordinær pris og hengt på et stativ hvor det sto en plakat med "30% rabatt".
![]() |
#33 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan du prosentregning?Enkelt, penkelt med prosentregning. Jeg er vant til å regne med moms på jobben som er 25% både frem og tilbake, så da bytter jeg lett ut med andre tall ved behov. Men bruker bestandig regnemaskin da, ikke i hodet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan du prosentregning?Ja. :mattelærer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan prosentregning. Og jeg kan forklare det for andre.
![]() |
![]() |
#36 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan prosentregning ja. Husker en gang på butikken da jeg var ca 10, en dame kom forvirret bort til pappa og lurte på hvor mye 20% var. Sånn generelt.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kan du prosentregning?Jeg kan det godt nok til å vite at dessverre kan ikke alle det. Jeg kan det også godt nok til å synes at det er merkelig at voksne folk ikke kan det, for det er både enkelt, nyttig og grunnleggende barneskolepensum, men jeg er også ikke lenger så naiv at jeg tror "folk flest" kan det man lærer på barneskolen. Jeg var det tidligere, jeg trodde faktisk at de som ikke kunne det var unntakene. Så tok jeg meg inn på internett-verden, og oppdaget en annen virkelighet...
![]() |
#39 |
kamerat
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Oui, oui, og jeg er til og med språkviter.
![]() |
#40 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kan du prosentregning?Nah, jeg er ganske dårlig på det. Jeg var flink til å pugge formler og sånt på barne- og ungdomsskolen, men jeg var elendig på tekstoppgaver og andre ting som krevde logisk tenkning. Så i praksis holder ikke mattekunnskapene mine mål i det hele tatt. Det er pinlig. Men jeg vet ikke om jeg orker å gjøre noe med det på nåværende tidspunkt.
![]() |
|
|