Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Om forumtone og takhøyde

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-07, 11:28   #1
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om forumtone og takhøyde

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

bina - du sier at du var på NM, og det var jo der "grumset" startet. Hvis du ikke fikk det med deg da det hendte, så kan du jo alltids gå tilbake og sjekke? Jeg lurer litt på hvilket nick du brukte der, det er litt ekkelt å vite at du sitter der i en annen klesdrakt enn meg og flere andre, som har beholdt vår identitet. Du vet hvem vi er, men vi vet ikke hvem du er, om du skjønner.

Jeg var på NM, ja, en kort periode, og ikke spesielt aktivt. Det betyr jo ikke at jeg vet hvem du er? Jeg har ikke søkt opp innleggene dine og sjekket din identitet, liksom. Jeg har bare sagt at jeg fikk med meg at en svær gjeng forlot NM i protest, men jeg har ikke vært involvert i det. Jeg har ikke forsøkt å skjule meg, jeg har ikke forsøkt å starte et nytt "nettliv". Jeg har bare byttet forum.

Nicket mitt på NM var mic, men det er slettet nå.

Jeg har jo skjønt at du og en til på dette forumet tror at dere vet "hvem" jeg er, og helt ærlig syns jeg den rødprikkende oppmerksomheten fra dere er særdeles ubehagelig. Kan vi ikke diskutere i tråder i forumet uten at hele min livshistorie, alle tidligere nick på andre forum og min "klesdrakt" er kartlagt?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-07, 10:25   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

kjempe fint innlegg

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 11:14   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Flertall. Meelopers.

Jeg fikk et spørsmål på et prikk om hvem egentlig meeloperne er, og det er vel greiest å svare her i tråden. Jeg vet ikke helt om spørsmålet gjaldt hva ordet betyr (det betyr noe sånt som medløpere, etterdiltere, folk som jatter med) eller hvem ordet brukes om (det kommer vel an på hvem som bruker det, vil jeg tro).

Gammel 16-02-07, 07:17   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kardemommeloven er kjekk i så mange sammenhenger.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 07:54   #5
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Flott innlegg, godt skrevet...

Dette traff imidlertid litt for godt hos meg;

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Forumtone og takhøyde
Jeg har fått en del tilbakemeldinger på at mange velger å holde seg unna tråder pga. herping og usaklig tone. Dette gjør meg litt trist, for alle her inne er ansvarlig for hvordan tonen her skal være. De som tier, gir fra seg stemmen sin til de som deltar, og er de da misfornøyd med tonen som blir skapt, så blir det jo mer av dette når de tier.

Jeg gjør jo det - holder meg unna en del tråder, hvis det brygger opp til storm...Ikke fordi jeg er reff for herping, eller usakligheter - slikt tåler man - men fordi jeg av og til kjenner at jeg ikke orker å blande meg på en måte...De aller fleste krangletema har man jo lest før...

Nå er jeg nok langt fra den flittigste debattanten her inne - er nok mer en leser de gangene jeg har tid til å være innom... Men kanskje må man orke? Like mye som man må orke å bry seg i RL-samfunnet, hvor man som regel ikke kan trekke seg tilbake, trykke på en knapp og stenge problemet ute?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 00:09   #6
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg gjør jo det - holder meg unna en del tråder, hvis det brygger opp til storm...Ikke fordi jeg er reff for herping, eller usakligheter - slikt tåler man - men fordi jeg av og til kjenner at jeg ikke orker å blande meg på en måte...De aller fleste krangletema har man jo lest før...

Jeg også, men det er fordi jeg er litt ferdig med meningsløse diskusjoner med 70% usaklige argumenter og gjentakelser til det kjed-*gjeeesp*-sommellige. Fikk nok av det på NM. Liker fortsatt å diskutere, men når jeg oppdager en interessant diskusjon har den ofte kommet så langt at det er liten vits i å kaste seg på med gjentakelser av noe andre allerede har gjentatt åtte ganger.

Ellers synes jeg det var et fint innlegg, DM, og noe å tenke på for noen og enhver.

Gammel 18-02-07, 00:13   #7
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

når jeg oppdager en interessant diskusjon har den ofte kommet så langt at det er liten vits i å kaste seg på med gjentakelser av noe andre allerede har gjentatt åtte ganger.

Noe denne tråden er et ypperlig eksempel på.

Gammel 16-02-07, 09:03   #8
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Egentlig føler jeg for å skryte av Foreldreportalen som forum. Dere har klart å lage et skikkelig alternativ til NM, og det virker som at det er høyst oppegående mennesker som frekventerer dette forumet.
Jeg er faktisk overrasket over at jeg finner dette forumet så interessant som jeg gjør.
Jeg har under 2000 innlegg på NM siden 2002. Her tror jeg det blir mange fler.

Her er det mennesker som gidder å legge litt tid i innleggene sine, som gir av sine tanker og teorier. Om man ikke er enig er jo èn ting, men like fullt blir forumet knallbra av å ha slike brukere.

Jeg har jo selv vært i en "problematisk tråd", og måten admin så det på, imponerte meg.

Så egentlig har jeg bare gode ting å si om dette forumet, og måten det blir drevet på. Jeg tror dere ha funnet nøkkelen til et vellykket forum ved å la folk være mest mulig som de er, la diskusjonene gå mest mulig av seg selv, og ved å ha den holdningen dere generelt har til forumdrift som dere har.

Gratulerer!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:12   #9
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Egentlig føler jeg for å skryte av Foreldreportalen som forum. Dere har klart å lage et skikkelig alternativ til NM, og det virker som at det er høyst oppegående mennesker som frekventerer dette forumet.
Jeg er faktisk overrasket over at jeg finner dette forumet så interessant som jeg gjør.
Jeg har under 2000 innlegg på NM siden 2002. Her tror jeg det blir mange fler.

Her er det mennesker som gidder å legge litt tid i innleggene sine, som gir av sine tanker og teorier. Om man ikke er enig er jo èn ting, men like fullt blir forumet knallbra av å ha slike brukere.

Jeg har jo selv vært i en "problematisk tråd", og måten admin så det på, imponerte meg.

Så egentlig har jeg bare gode ting å si om dette forumet, og måten det blir drevet på. Jeg tror dere ha funnet nøkkelen til et vellykket forum ved å la folk være mest mulig som de er, la diskusjonene gå mest mulig av seg selv, og ved å ha den holdningen dere generelt har til forumdrift som dere har.

Gratulerer!

Enig!

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 16:49   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Enig!

også enig!

Gammel 16-02-07, 23:41   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trekker meg unna en del av avsporingene, og vil bare si at noe av det jeg er mest enig i, i Desembermammas innlegg, er at ufine innlegg får stå, og andres reaksjoner på denne får komme. Jeg er av dem som av og til kan skrive litt kjapt og tråkke på noens tær uten å tenke meg om. I de tilfellene det skjer synes jeg det er en mer effektiv "straff" å få alles reaksjoner i fleisen slik at jeg skjønner at flere syntes at jeg gikk over streken, enn at innlegget skulle fjernes uten et ord (noe som kanskje heller ville fått meg til å rette fokuset mot de dustete moddene, heller enn å ta til meg kritikken :barnslig: ). I tillegg gir det en mye bedre anledning til å forklare seg og å be om unnskyldning på en måte som gjør at alle får det med seg.

Hvis noen skriver et sårende innlegg om meg vil jeg også at det skal bli stående, slik at folk kan se hva jeg ble såret over og lese hvorfor. Ting blir nemlig ikke uskrevet selv om de fjernes. Dersom den som skriver innlegget selv går inn og redigerer det derimot, er det en fin måte å be om unnskyldning på, å gå tilbake på det man har sagt.

Gammel 16-02-07, 23:54   #12
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Flott innlegg, Desembermamma!

Jeg er en av de som ofte viker unna diskusjoner som tar litt av. Er ikke så veldig flink til å formulere meg når jeg blir engasjert. Kan da ofte bli usakelig og ta ting mer personlig enn det som opprinnelig var ment.Ihvertfall her hjemme. Men jeg tror ingen her har opplevd meg aktivt i hete diskusjoner heller. Tror jeg må begynne sakte, men sikkert. Har jo lyst til å bli flink til å diskutere. : oppfordrer meg selv:

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:15   #13
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Virkelig et flott og saklig innlegg! Du fikk satt ord på det veldig mange synes. Jeg har også vært oppe i en "kjedelig" tråd, hvor jeg ba om at den ble slettet, da det kom en del tilbakemeldinger og usakeligheter som dette forumet er for bra til Klart vi skal ha takhøyde!! Men det forskjell på en takhøyde hvor folk blir respektert, kontra at noen skal slenge med leppa for å være "tøff", etterfulgt av en hånlig knegging av andre. Synes vi er for voksne for det.
Men Forumet er ellers kjempebra, med mange spennende og interessante temaer, som er lagt inn av en gjeng oppegående damer (menn)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 09:24   #14
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Bra innlegg, Desembermamma.
Denne siste setningen din likte jeg spesielt godt:

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Takhøyden er ikke noe å gjemme seg bak her inne. Her er takhøyde til å være uenig, men ikke til å drive med personangrep og være ufin.

Kirsebær: : meelopers: Du glemte en s, de er tre stykker vettu...

Gammel 16-02-07, 10:09   #15
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Du nevner det med outsidere og etablerte brukere, og det også er nok en veldig vanlig opplevelse, det at "alle de andre" kjenner hverandre og at man selv står utenfor - særlig hvis man er ny. Kanskje er det ekstra tydelig på FP fordi såpass mange av de mest aktive brukerne kjenner hverandre såpass godt. Men FP er ikke ment å være noe lukket forum, og jeg er nesten sikker på at ingen av de "gamle traverne" ønsker at det skal være det eller at det ikke skal komme nye. Både diskusjoner og miljø stagnerer fort om det ikke kommer "nytt blod".

Jeg er egentlig både insider og outsider på en gang. Jeg har truffet en del av forumdamene, men har likevel ikke en følelse av at jeg er 'en av gjengen'. Hvis du skjønner.

Om man har truffet mange eller ingen, så tror jeg ikke det er det som avgjør om man føler seg utenfor eller ikke.
Men jeg tror på et forum som er forholdsvis lite som dette så føler man seg mere på innsiden om/når man er svært aktiv.
Om man stikker innom en gang i blandt er det vanskelig å 'fange' tonen og holdningene her inne, og altså enklere å føle at man ikke passer inn.

Jeg føler jeg passer fint inn , men vet at når jeg har vært borte fra nettet noen dager så tar det litt tid å komme inn i forumfeelingen igjen.

Gammel 16-02-07, 10:15   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er egentlig både insider og outsider på en gang. Jeg har truffet en del av forumdamene, men har likevel ikke en følelse av at jeg er 'en av gjengen'. Hvis du skjønner.

Om man har truffet mange eller ingen, så tror jeg ikke det er det som avgjør om man føler seg utenfor eller ikke.

Og det er også greit å ta med seg for de nye - det at de som er her fra før, ikke nødvendigvis føler at de "hører til" likevel. Og at ingen "hører til" overalt. Det er mange mer eller mindre etablerte grupper her, med folk som kjenner hverandre i forskjellig grad. (Utstyrs-, interiør- og motediskusjonene er jeg for eksempel aldri innom, og der er det helt sikkert også småklikker og grupper som har intern humor seg imellom.)

Det tar alltid litt tid å se hvordan et såpass stort og uoversiktlig miljø fungerer, og å se hvor mange individer det faktisk er her. Det at et par-tre skravlebøtter plutselig er veldig interne i en tråd, betyr ikke at alle de flere hundre brukerne er bestevenner og veldig interne (og heller ikke at de par-tre er "kremen" og resten er "røkla"), det betyr egentlig bare at noen vises bedre enn andre innimellom.

Gammel 16-02-07, 10:27   #17
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skiftet nick rett og slett fordi jeg var møkklei det gamle. Men så tok det heller ikke lang tid før folk skjønte hvem jeg var.

Jeg trives med mitt nye nick.

Gammel 16-02-07, 10:36   #18
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skiftet nick rett og slett fordi jeg var møkklei det gamle. Men så tok det heller ikke lang tid før folk skjønte hvem jeg var.

Jeg trives med mitt nye nick.

Nå snakket jo du ikke om så mye annet enn "gjett hvem jeg var" i begynnelsen, så det skulle bare mangle om vi ikke spekulerte litt.

Gammel 16-02-07, 10:44   #19
Line*
Expired

Standard

Jeg skjønner kke helt tankegangen deres angående nick. Så lenge dette er et åpent forum. Hadde det vært lukket, hadde det vel vært annerledes?

Gammel 16-02-07, 10:45   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Jeg skjønner kke helt tankegangen deres angående nick. Så lenge dette er et åpent forum. Hadde det vært lukket, hadde det vel vært annerledes?

Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.