|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nøkkelhullmerket
Nuvel, det var vel bare Kirsebær, Olympia og en til som mente det var en grei ordning.
|
|
|
#22 |
|
Guardian of the galaxy
|
Gjør du det? Jeg kjenner mange tette mennesker, men ingen tror at Grandis er sunt, altså.
|
|
|
#23 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: NøkkelhullmerketHvis jeg sier "Du skal få alle pengene mine hvis du betaler alle regningene mine"
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nøkkelhullmerket[quote=Kirsebær;2496393]Gjør du det? Jeg kjenner mange tette mennesker, men ingen tror at Grandis er sunt, altså.
|
|
|
#26 |
|
Rockesøster
|
Jeg mener det var Ica som innførte det for noen år siden. Myndighetene syntes det var så grensesprengende smart at de adopterte det og lagde et nordisk merkesystem ut av det. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har vært borti (ingen nære venner altså, heldigvis
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: NøkkelhullmerketEller: "det er jo bare brød, ost, kjøtt og ost. Det er jo bare sunne ting?!"
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: NøkkelhullmerketDen er jo villedende. Eller markedsføringen av ordningen er villedende. Jeg tror svært mange tror det er en merking av sunne ting. Altså kan man velge grandis som den sunneste frossenpizzaen, men om frossenpizza kan sies å være sunt under noen omstendigheter tar ordningen slett ikke hensyn til. Og ikke hva slags aspekter av begrepet "sunt" som vektlegges. Er det fettinnhold? Kaloriinnhold? Næringsstoffer? I det hele tatt er det en merking de færreste av oss har bruk for, og de som følger denne istedenfor å lese hva en vare inneholder fører på sett og vis seg selv bak lyset.
|
![]() |
|
|