|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeJeg tror heller ikke at folk er lite reflektert, altså. Men jeg tror at man påvirkes uavhengig av det.
|
|
|
#2 |
|
Ekvilist
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeJeg har et par DVD med KJ, og kommer definitivt aldri til å kjøpe noen nye. Så hun har mistet meg. Dessuten har jeg fått en liten feilkobling i hjernen som også spiller inn. Hver gang hun åpner kjeften så tenker jeg på Siv Jensen.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeVel. Hun har jo rett i noe da. Igjen. Alle dietter funker rimelig bra, nesten uansett hvilken strategi man velger. Og nesten ingen funker på lang sikt. Fordi man når man er på dietten, er oppmerksom på alt man putter i seg, men etter to år klarer de fleste ikke å konsentrere seg om diett 24/7. Nå snakker jeg om store populasjoner, ikke enkeltpersoner. Det finnes heldigvis mange eksempler på personer som klarer å legge om kostholdet slik at det blir en livsstilsendring.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeHele poenget til Fedon er at en diett er helt bortkastet. Det er å finne en livsstil man liker så godt at man bare beholder den som er hele greia. |
|
|
|
#6 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke
Det er nok sant. Lavkarbo resten av livet er jo forsåvidt hardt arbeid. (Og så venner man seg kanskje til å leve slik, sånn som jeg venner meg til å leve glutenfritt, og da er det ikke så hardt lenger likevel).
|
|
|
#7 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er jeg enig.
|
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeSF: det er jo ikke ulogisk å tro at det er lettere å holde seg til en, kremt, diett som tillater deg å være mett fremfor en som krever at du er sulten. Men så vidt jeg vet, finnes det ikke data som tyder på at store populasjoner holder vekten bedre etter slanking over tid (> 5 år) på lavkarbodietter enn andre. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, det er et par år siden jeg var oppdatert på denne fronten.
|
|
|
#10 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeDer var jeg også, Ine. :googler:
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeJeg måtte også google.
|
|
|
#12 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeMed fare for å virke barnslig:
|
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeHjalp det å google?
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeSøvn ja. I perioder der jeg får for lite søvn (småbarnsperiodene) legger jeg alltid på meg. Når jeg får nok søvn, forsvinner de ekstra kiloene igjen, sånn smått om senn. Jeg vet også hvorfor, for når jeg er for sliten, tror kroppen at konsentrasjonsvanskene kommer av matmangel, og så stapper jeg i meg sukker og annet usunt. |
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Hormoner blir påvirket av stress og søvnmangel eller dårlig søvnkvalitet. For lite søvn er negativt for stoffskiftet...man spiser mer om man er trøtt...
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeDet er nokså godt dokumentert at man legger på seg av hormonforstyrrelsene som kommer av søvnmangel.
|
|
|
#17 |
|
Steiketakkehatar
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeKari bør ta seg en bolle
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeFedon ser ut til å ha snudd angående fett.
Fett-teorien baserer seg så vidt jeg har skjønt ikke bare på ekstremlavabokosthold, de fleste sier vel sånn ca. under 70 til 100 kh per dag?
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikkeAngående typer fett så har han vel vært ja til meiersmørm avocado og gode oljer hele veien. Men han dynger jo ikke ned maten med rømme og krem og sånn han? Eller har han snudd på det og? |
|
![]() |
|
|