Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 18:25   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er Kari igang igjen: Fedon funker ikke

Jeg tror heller ikke at folk er lite reflektert, altså. Men jeg tror at man påvirkes uavhengig av det.
Jeg skulle ønske det ikke var sånn, men det tror jeg altså. Jeg tror hun øker salget sitt ved å være mye i media. Uavhengig av hva hun lirer ut av seg der.

Gammel 20-10-10, 18:30   #2
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et par DVD med KJ, og kommer definitivt aldri til å kjøpe noen nye. Så hun har mistet meg. Dessuten har jeg fått en liten feilkobling i hjernen som også spiller inn. Hver gang hun åpner kjeften så tenker jeg på Siv Jensen.

Gammel 20-10-10, 18:36   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel. Hun har jo rett i noe da. Igjen. Alle dietter funker rimelig bra, nesten uansett hvilken strategi man velger. Og nesten ingen funker på lang sikt. Fordi man når man er på dietten, er oppmerksom på alt man putter i seg, men etter to år klarer de fleste ikke å konsentrere seg om diett 24/7. Nå snakker jeg om store populasjoner, ikke enkeltpersoner. Det finnes heldigvis mange eksempler på personer som klarer å legge om kostholdet slik at det blir en livsstilsendring.

Det har vært studier som viser at når man skal gå ned i vekt, må man gjøre det primært med kosthold, men for å holde vekten, må det trening til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 18:41   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hele poenget til Fedon er at en diett er helt bortkastet. Det er å finne en livsstil man liker så godt at man bare beholder den som er hele greia.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 18:44   #5
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Hun fremstår som et ufølsomt og amatørmessig nek.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:04   #6
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

* Det finnes ingen annen redning for deg som er feit – enn hardt arbeid.

Det er nok sant. Lavkarbo resten av livet er jo forsåvidt hardt arbeid. (Og så venner man seg kanskje til å leve slik, sånn som jeg venner meg til å leve glutenfritt, og da er det ikke så hardt lenger likevel).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 22:51   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hele poenget til Fedon er at en diett er helt bortkastet. Det er å finne en livsstil man liker så godt at man bare beholder den som er hele greia.

Der er jeg enig.

Gammel 20-10-10, 18:58   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

SF: det er jo ikke ulogisk å tro at det er lettere å holde seg til en, kremt, diett som tillater deg å være mett fremfor en som krever at du er sulten. Men så vidt jeg vet, finnes det ikke data som tyder på at store populasjoner holder vekten bedre etter slanking over tid (> 5 år) på lavkarbodietter enn andre. Arrester meg gjerne hvis jeg tar feil, det er et par år siden jeg var oppdatert på denne fronten.

Det er klart, å endre livsstil er jo effektivt, hvis man klarer det. Hvis jeg skal bringe eksempel på meg selv, så ser jeg at det største problemet etter å ha kjørt lavkarbo over tid, er at man helt omstiller seg på å være forsiktig med fett - det er jo ikke farlig. Og det er ganske lett å holde seg unna brød og pasta. Problemet er all annen karbo, over tid. Og hvis man fremdeles snokspiser sjokolade og boller, så ER det plutselig ikke fritt frem for fett lenger - hele fett-er-fint-teorien baserer seg jo på at man nærmest er i såkalt ketose, eller i hvert fall ikke har store blodsukkersvingninger?

:BTDT, GTTS:

- No. 4 -
Gammel 20-10-10, 19:00   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

GTTS?

Gammel 20-10-10, 19:01   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der var jeg også, Ine. :googler:

Edit: Aha! :lyspære:

Gammel 20-10-10, 19:04   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte også google.

Gammel 20-10-10, 19:06   #12
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Med fare for å virke barnslig:

Og :roll:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:10   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Hjalp det å google?

:Been there, done that, got the t-shirt:

- No. 4 -
Gammel 20-10-10, 19:20   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Søvn ja. I perioder der jeg får for lite søvn (småbarnsperiodene) legger jeg alltid på meg. Når jeg får nok søvn, forsvinner de ekstra kiloene igjen, sånn smått om senn. Jeg vet også hvorfor, for når jeg er for sliten, tror kroppen at konsentrasjonsvanskene kommer av matmangel, og så stapper jeg i meg sukker og annet usunt.

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:48   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Søvn ja. I perioder der jeg får for lite søvn (småbarnsperiodene) legger jeg alltid på meg. Når jeg får nok søvn, forsvinner de ekstra kiloene igjen, sånn smått om senn. Jeg vet også hvorfor, for når jeg er for sliten, tror kroppen at konsentrasjonsvanskene kommer av matmangel, og så stapper jeg i meg sukker og annet usunt.

Hormoner blir påvirket av stress og søvnmangel eller dårlig søvnkvalitet. For lite søvn er negativt for stoffskiftet...man spiser mer om man er trøtt...

Gammel 20-10-10, 19:22   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Det er nokså godt dokumentert at man legger på seg av hormonforstyrrelsene som kommer av søvnmangel.

- No. 4 -
Gammel 20-10-10, 19:29   #17
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ylvania er litt kul
Standard

Kari bør ta seg en bolle

Gammel 20-10-10, 20:38   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fedon ser ut til å ha snudd angående fett.

Fedon Lindberg:

Sitat:

- Myndighetene anbefaler generelt myke margariner og planteoljer. Etter å nylig ha vært på en fem dagers kostholdskonferanse med blant annet verdens fremste fetteksperter, er det ikke noe tvil om at dette er helt feil. Det er stor forskjell blant oljer og margariner. For øvrig er trolig meierifett uproblematisk i forhold til hjerte- og karsykdom, sier Lindberg.

Fett-teorien baserer seg så vidt jeg har skjønt ikke bare på ekstremlavabokosthold, de fleste sier vel sånn ca. under 70 til 100 kh per dag?

Gammel 20-10-10, 20:40   #19
Albertine
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:40   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Angående typer fett så har han vel vært ja til meiersmørm avocado og gode oljer hele veien. Men han dynger jo ikke ned maten med rømme og krem og sånn han? Eller har han snudd på det og?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.