Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-10, 22:02   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor liker dere ikke vinteren?

Jeg liker den egentlig.
Likte den fint i de 5-10 minuttene vi bare var ute i snøen og tok bilder i morges.

Likte den ikke da jeg ble fotgjenger fordi jeg ikke fikk bilen opp bakken. Det er det med kjøreforholdene (og de da meget slitsomme fotgjengerforholdene, særlig med vogn) jeg ikke liker.

Gammel 21-10-10, 22:04   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker at det er mørkt, det er så koselig.
MEN, jeg virkelig, virkelig misliker kulde! Jeg er en frostmakk av dimensjoner, samme hvor godt jeg kler meg så fryser jeg. Jeg hater også å kjøre bil på glatta, så da er jeg sosialt hemmet i flere måneder om det er langvarig snø. *bor på landet*
Jobben gjør også sitt til at jeg ikke er så glad i kulde og snø. Jeg jobber i barnehage og har et svare strev med å kle på ungene for å få dem ut, og det at vi i det hele tatt må være ute i iskulde og dårlig vær gjør at jeg lengter etter evig sommer.

Men så er det jul i mørketiden da, det er lyspunktet! Uten julen hadde jeg virkelig krepert!

Gammel 21-10-10, 22:07   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke noe i mot vinter, men jeg har noe i mot at været skifter sånn. Om det kunne kommet nok snø og det ble liggende, så hadde jeg vært fornøyd.

Gammel 21-10-10, 22:09   #4
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke vinteren fordi det er kaldt, mørkt når man reiser på jobb og mørkt når man kommer hjem fra jobb. Jeg hater å kjøre bil på glatta. Livredd for å kjøre av veien :btdt:
Det er pes med alle klærne som må på bare man skal hente posten, astmaen til pompen blir værre, huden hans og min blir mye værre. Osv osv osv.

Gammel 21-10-10, 22:11   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns snø er hyggelig, og årstidsskifter er magisk, og hverdagsfrokost i mørket med tente lys og godmusikk er toppen av kransepølsa, og ting er stas og moro.

Men jeg er ikke så glad i at det er kaldt. Jeg liker ikke å måtte velge klær ut ifra at gradene kryper nedover på gradestokken.
Akkurat nå er jeg kulest i skjørt og hettejakke, og da blir jeg dum i pysjamas om jeg må ta en vinterjakke over der igjen. For ikke å snakke om hvor lite okaye ullstrømpebukser det finnes i store størrelser.

Gammel 22-10-10, 06:53   #6
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes vinter er helt heeerlig

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:23   #7
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker begynnelsen på hver årstid og jeg syns det er koselig med den første frosten. Har tatt frem tykke klær og syns det er kos å kle på meg ullkjoler og andre typiske vinterklær. Jeg håper på en skikkelig vinter i Oslo med masse snø og lite slaps. Jul uten snø er bare trist.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 13:35   #8
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, den første frosten.
Og har det vært litt vannpytter i forkant er det optimalt. Da tar vi oss ekstra god tid på morgenen sånn at vi rekker å tråkke i en haug sølepytter med is på og knase isen på dem.

Gammel 21-10-10, 22:11   #9
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kald, klar vinter er greit. Fra lillejulaften til ut februar. Det er det tullet i for- og etterkant som er drit.

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:13   #10
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Å kjøre bil i den. Vinteren.

Men ellers liker jeg vinter, helt sant!

Gammel 21-10-10, 22:21   #11
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg liker ikke vinteren. Det er kaldt og glatt. Isete ruter og mye snø får ikke meg glad om morgenen akkurat. Jeg er en skikkelig sutrekopp på vinteren.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:38   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Det er vått, kaldt og glatte veier. Ungene på jobb skriker i kor fordi de ønsker å gå inn. Spesielt 1åringene. Vi må kle på ungene 3 lag med klær før de skal ut da alle blir levert med bommull innerst selv om vi spør om de kan levere med ull til de som bruker det ute.

Vinter er slitsomt.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:12   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årstider for meg:

1. Høst
2. Vår
3. Sommer
4. Vinter

Men om vinter hadde vært minus 5 og 20-40 cm snø hele tiden ville det vært helt supert. Men når det er minusgrader, plussgrader, minusgrader, plussgrader, regn, snø, regn, snø.... Det liker jeg ikke.

Men høst?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 23:30   #14
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

....

Men om vinter hadde vært minus 5 og 20-40 cm snø hele tiden ville det vært helt supert. Men når det er minusgrader, plussgrader, minusgrader, plussgrader, regn, snø, regn, snø.... Det liker jeg ikke.

Som om jeg skulle skrevet det selv. Jeg er vestlending bosatt på østlandet og det er hakket bedre her enn "hima", men jeg liker IKKE at det er snø, regn, kaldt, snø, regn kaldt osv, osv. Det kan gjerne være minus 20 grader og snø, men da får det være det. Ikke plutselig pluss 5 og slaps og jævelskap.

Jeg liker best våren

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 00:22   #15
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Jeg liker best våren

Jeg og. Jeg blir bare mere og mere glad i våren for hvert år.

Gammel 23-10-10, 00:49   #16
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Huff jeg liker ikke vinteren. Snømåking, svære klær, våte klær, kalde tær.

Jeg skulle ønske jeg kunne begynne å overvintre i syden jeg også. Om ikke hele vinteren så kanskje i perioden november til februar. Men det er jo helt utopisk.

Men etter å ha kjøpt meg Mukluk så håper jeg i hvertfall å slippe kalde tær. Kommer til å BO i dem hele vinteren. Å ta på seg andre sko når det er kuldegrader kommer til å føles naturstridig når en skal ut å vente på et tog som kanskje dukker opp.

Gammel 21-10-10, 22:12   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lage liste:

- Fordi betablokkerne gir meg så innmari kalde føtter
- Fordi bekkenløsningen gjør det vanskelig å fote seg på glatta
- Fordi hjertesykdommen gjør det tungt for meg å gå i snø eller på underlag som gjør at jeg må kave
- Fordi det å kle på meg ekstra lag med klær krever krefter jeg helst ville brukt på andre ting
- Sko som krever snøring/knyting gjør at jeg må bøye meg ned, og da ser jeg stjerner, prikker, soler og måner etterpå

Rent praktisk er vinteren fæl. Men jeg liker innekos når det er surt og kaldt ute, og jeg gleder meg til jul!

Gammel 21-10-10, 22:12   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg likar alle årstider like godt. Ingen favoritt. Eg syns forrige vinter var fantastisk: masse snø og skikkelig kulde, ned mot minus 25. Eg likar at det er mørkt. Og så likar eg sjølvsagt sommaren også, og alt det der som vanlige dødelige likar.

Eg blir aldri versjuk, dvs. humøret er upåvirka om det er sol eller regn. Det har vel ein del å seie kanskje.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:16   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1. Fordi det fortsatt er høst. Og strengt tatt har vi ikke hatt sommere enda.
2. Det er håpløst å komme seg fram med barnevogn og vanskelig for små barn å gå da fortau sjeldent brøytes/saltes.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:19   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker årstidsskifter. Når det blir vinter, er det fint, men dessverre fryktelig lenge til neste skifte.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:29.