|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne sengen for feminin?Den er unisex |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Jeg tror jeg må se den "guttestylet" for å la meg overbevise om at den ikke er feminin. Det er mulig jeg er preget av å bare ha sett den på jenterom.
|
|
|
|
#24 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Er denne sengen for feminin?
Det oppdaget vi også, ikke greit. Har med hell bygd opp litt ekstra helt ut på kanten med en tepperull, men nå har ekstramadrassen havnet under vår seng.
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Den er jo ikke guttete, men jeg tenker at gutter fint kan ha den. Etter tre gutter har jeg blitt litt mykere i kantene på deres vegne og tenker at det trenger ikke lyse maskulint av alt de skal omgi seg med, det er faktisk greit at noen ting enkelt og greit er pene. Og denne sengen er et sånt møbel. Fordi den har litt detaljer og er hvit er det mange som tenker feminint når de ser på den. Det blir litt i samme kategori som den bergansjakka vi diskuterte, fordi det var noe pynt, var det endel som mente det var en jentejakke. Jeg synes ikke det er nødvendig at ting skal være enten helt enkle eller med åpenbart maskulin eller fryktinngytende dekor for at gutter skal kunne omgi seg med det. Hvis man setter den sengen på et gutterom tror jeg ikke det er noen som tenker over at den er der. Det blir en hvit seng. Man trenger ikke pynte den med monsterputer og fotballknotter heller.
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne sengen for feminin?Overhode ikke feminin. Så for meg noe smijernsgreier og dill dall, og ble overrasket av bildet. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Impulsiv innimellom
|
Det er vel som flere sier, at den er blitt stæsjet som en jenteseng, og da blir den jo veldig feminin. Den har jo et litt nostalgisk preg over seg, men jeg ser jo at vi kan ha den stående på gutterommet.
|
|
|
#28 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er denne sengen for feminin?Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å bruke denne senga på et gutterom
|
|
|
#29 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Men på bildet hadde den da vitterlig blått sengetøy. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Jeg må innrømme at jeg syns denne tråden er like teit som alle de andre "kan en gutt/jente bruke dette?". Det er en helt vanlig seng. Den er i tre. Den har striper. Skjerpings.
|
|
|
#31 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Har lest i sjokk og vantro. Og dulter på Tallulah som var foran meg.
|
|
|
#32 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er denne sengen for feminin?Det har ikke slått meg en gang. Vi har den til en av våre gutter, og er kjempefornøyd. Han også. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Impulsiv innimellom
|
Jo, men tidligere har jeg sett den avbildet med sengehimmel og rosa sengetøy, og da ble den veldig jentete. Iallfall i min verden.
|
|
|
#34 |
|
Impulsiv innimellom
|
Vel, han ville egentlig ha loftseng, men det fikk han ikke. Han godtok senga når jeg lovte han RBK-sengetøy.
|
|
|
#35 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Skjerpings? Ta dere sammen?
|
|
|
|
#36 |
|
Glamorøs
|
Sv: Er denne sengen for feminin?De bør skjerpe seg fordi de setter for trange rammer for hva som er akseptabelt for barn å like og å gjøre. Om noe er jentete eller guttete er ikke smak og behag, det er kjønnsroller. Smak går på om man liker noe eller ikke, uansett hvilket kjønn man mener det passer for.
|
|
|
#37 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#38 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Ja, jeg tok kanskje litt i. Men det er jammen ikke rart vi diskuterer rosa støvler når vi må bli enige om hva som er maskulint nok på bakrommet. Det er snakk om ei kvit firkanta seng, ikke rosa med glitter og englevinger.
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er denne sengen for feminin?Det blir noe annet. For i "rosa støvler"-tråden var det gutten selv som ønsket seg støvlene. Jeg hadde aldri nektet gutten min å få denne sengen. Det er ikke en "jenteseng", selv om den i mine øyne er litt feminin. Men nå var det slik at poden ikke brydde seg om hvordan sengen så ut, så avgjørelsen var min, som den som innredet rommet hans.
|
|
![]() |
|
|