Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når markerer dere Halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Når markerer dere Halloween?
Lørdag 30. oktober 7 4,38%
Søndag 31. oktober 115 71,88%
Lørdag 6. november 0 0%
Søndag 7. november 0 0%
Annen dato 0 0%
Markerer ikke Halloween 38 23,75%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-10, 01:04   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når markerer dere Halloween?

31. oktober... vi har feiring light. Ungene får gå rundt etter godteri, vi har ei skål i gangen. Men i år må jeg tenke litt, for nå har jeg liten plutt igjen som sikkert blir livredd av de stygge kostymene. Toern nekta jo å nærme seg ytterdøra frivillig på flere måneder da han var 3. Mulig vi slukker utelyset i år.

Gammel 24-10-10, 01:05   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på hvordan minsten reagerer, om han ikke er i seng når de kommer da, han legger seg jo kl. 19. Men han er ikke særlig redd av seg, virker som om han er av samme kaliber som storesøstera, og hun har ikke vært LITT redd for sånt, engang. Så det går nok fint.

Gammel 24-10-10, 01:12   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vår andre Halloween. Jeg gikk fra anti til helt greit da vi ble huseiere. Vil ikke være den kjipe heksa () i nabolaget som boikotter, når alle andre pynter hus og er med. Jeg har sydd flaggermuskostymer til begge ungene på bestilling i år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:11   #24
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

vi markerer ikke halloween. Er ikke noe tradisjon for oss og snuppa snakker ikke om det heller.. kanskje det kommer etterhvert for henne og det er helt greit, men jeg er ikke noe fan.. vi går nyttårsbukk i stedet vi. hehe..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:30   #25
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi markerer ikke Halloween.
her går man i flere dager før og etter, de kommer selv om utelyset er av osv.
Jeg er veldig i mot Halloween.

Samme her, Ingen i nabolaget som pynter noe.
I fjor kom det ingen(så ingen ute heller ) men for 2 år siden såkom det en del "ungenr" (12-13 åringer) å ringte på etter at ungene var lagt for det om vi ikke hadde på utelyset på .Og åpnet vi ikke så slo de i døra osv.

Men jeg ser ikke noe vits med å bruke masse penger(som jeg ikke har) på å pynte når ingen her oppe gjør det samme og ingen sender ungene ut.
Jeg er mere for felles arr. eks halloween party på ungdomshuset eller på skolen for eks 1-5 klasse eller noe såne.

Trurbo bryr seg ikke om det, han har vært på en halloween bursdag men ikke noe mere. Dessuten er det ikke vist for han å gå rundt å tigge godteri som han ikke kan spise(tåler ikke sukker og fruktose)

Sist redigert av Honda : 24-10-10 kl 09:48.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:32   #26
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloween er 31. oktober. Snupp fikk gå "knask eller knep" til de nærmeste husene sammen med naboen i fjor, men vi bor sånn til at det neppe kommer noen ukjente til oss. Jeg syns det kan være en veldig morsom dag, hvis man gjør litt mer enn "godtetiggedag" ut av den.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:37   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

31. oktober kler ungene seg ut og går på dørene. Vi lager også gresskarlykt, og har store mengder godteri klar hvis noen kommer på døra her.
Restene blir fortært på Storesøsters bursdag uka etterpå.

Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 09:51   #28
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi markerer ikke Halloween. Ikke ennå iallefall.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 10:51   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi markerer heller ikke halloween enn så lenge. Jeg har ingen sterke motforestillinger mot det - men ei heller noen lidenskapelige tanker om det. Så lenge gutta boys ikke er opptatt av det, så tar jeg det som en bonus.

Gammel 24-10-10, 10:53   #30
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

31 oktober, og det er ikke tale om å verken sende ut egne unger eller gi godteri til andres unger noen annen dag. Det er ille nok med én dag.

Gammel 24-10-10, 11:56   #31
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vi feirer halloween 31. oktober, på lik linje som vi feirer 17. mai, på 17. mai, og julaften 24. desember..

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:07   #32
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, Halloween er 31. oktober. Basta bom.
Å sende ut barna en annen dag er ikke aktuelt, og barn som måtte dukke opp her en annen dag får vennlig beskjed om å komme tilbake på riktig dag. Men det har faktisk ikke vært noen problemstilling her hos oss.

Herlighet, tenk om det skulle flydd barn rundt på dørene i flere dager. Dette er virkelig en skikk man må ha stramme kjøreregler på.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 12:14   #33
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg går mot røkla. Her feires det den 30. i år. Altså på lørdag. Sånn har det vært her så lenge vi har bodd her. Feirer på lørdag.

Her er også Halloweenarrangement for de litt større barna på lørdag.

Alle ungene kommer på døra her på lørdag, så sant ikke den 31. faller på en fredag. Da kommer de på rett dag.

Vi starter kveldsstellet her i huset klokka halv syv. Skulle vi flyttet Halloweenfesten vår til søndag så måtte vi jo avsluttet lovlig tidlig. Og ikke noe gøy å gå før det er mørkt ute.
Å ta kveldsstell og legging senere enn det går helt greit på en lørdag, men det funker absolutt ikke på en søndag når det er hverdag og tidlig opp på mandag.

Heldigvis fungerer dette likt for alle her vi bor. Jeg pynter klart på fredag i år, ungen kommer på lørdag, på søndag vet jeg av erfaring at det ikke kommer en eneste unge.

Gammel 27-10-10, 22:45   #34
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi markerer ikke Halloween og heldigvis så kommer det ikke så mange her heller. I fjor kom det 1 og året før 2.

I år har vi imidlertid tenkt å ta de to største med på Halloween feiring på Akvariet. Der blir alle lys slukket og de skal gå rundt med lommelykter å se på dyrene. Minsten er litt mørkeredd så han blir hjemme.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 22:46   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det den 31., det er den dagen det deles ut godteri her. Det har alltid vært på selve dagen, ikke lørdagen i nærheten. Storebror har aldri gått knask eller knep før, men han har i år annonsert at han vil, og jeg tror det blir med nabogutten med en av oss voksne i bakgrunnen. De går nok til de 5-6 naboene vi kjenner best, hvis barn også kommer til oss....

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 00:13   #36
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Personlig synes jeg det er trist at det er kult å gå 'knask eller knep', mens det er flaut å gå julebukk/nyttårsbukk som er en gammel norsk tradisjon.
Men nå er ikke jeg unge, så jeg gjør som de fleste, følger strømmen og sender ungene på 'knask eller knep'-runde søndag 31.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 00:45   #37
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Personlig synes jeg det er trist at det er kult å gå 'knask eller knep', mens det er flaut å gå julebukk/nyttårsbukk som er en gammel norsk tradisjon.

Hvem sier at det er flaut å gå julebukk? Mine gjør begge deler. Kan ikke se at det ene utelukker det andre.

Gammel 28-10-10, 00:52   #38
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

31. oktober. I fjor gjorde vi litt ut av det her hjemme. Jålebukken hadde tent opp bål i ei gryte og lå og lusket rundt hushjørnet. Ringte det noen på gikk han bare frem og skremte vannet av dem

De som ikke løp hylende avgårde fikk grille mashmellows.

Sånt er hysterisk morsomt.

Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 08:56   #39
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvem sier at det er flaut å gå julebukk? Mine gjør begge deler. Kan ikke se at det ene utelukker det andre.

Tja, hvorfor kommer det fullt av unger på døra på Halloween, mens vi ikke ser snurten av en julebukk?
Søstra mi hadde en uoffisiell spørrerunde for et par år tilbake der hun spurte alle som kom på døra på Halloween om de gikk julebukk. Svarene for alle over 7 år var generelt: Nei, æsj, julebukk er flaut.

Eller er saken den at på Halloween går alle sammen samtidig slik at man ikke blir så synlig i mengden? Mens julebukk kan man gå hele jula og slik at man derfor ikke blir en i mengden og derfor blir flaut?

Mine unger går forøvrig begge deler.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 09:08   #40
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke færre som går julebukk her enn det var før Halloween festet grepet. Nå er det generelt få som går julebukk, men det har det vært helt siden jeg var lita (vokste opp i samme skolekrets), så det er i hvert fall ikke Halloween som har skylda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:06.