Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Trolljegeren

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 22:14   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Trolljegeren

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har sett den og lo høyt og hjertelig flere steder. Veldig morsom! Og helt genial krysning mellom norske folkeeventyr, sosialdemokratisk papirmølle og fantasyfilm. Den har mye ved seg.

Dette er en storfilm. Det er sjelden jeg ler høyt med faktisk lyd av noe som helst. Men Otto som ikke får smusstillegg tok det hjem altså.

Det eneste som trekker ned i hele filmen er forklaringen på troll og sollys. Den henger ikke faktamessig på greip. Den indre nerden min blør i hjertet sitt på faktafeil i alt av underholdning - her også.

Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 23:04   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er en storfilm. Det er sjelden jeg ler høyt med faktisk lyd av noe som helst. Men Otto som ikke får smusstillegg tok det hjem altså.

Det eneste som trekker ned i hele filmen er forklaringen på troll og sollys. Den henger ikke faktamessig på greip. Den indre nerden min blør i hjertet sitt på faktafeil i alt av underholdning - her også.

Den der biten med D-vitamin som omsettes - var det til kalk? Husker ikke helt hva de sa, men heimkunnskapslæreren i meg fikk litt ondt i magen. Ellers var jeg også veldig fornøyd med filmen. Jeg lo høyt og godt mange ganger gjennom filmen, og selv om jeg til vanlig ikke liker OJ, så passeet han perfekt her.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 08:27   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det glapp på at vitamin D transformeres til kalk ja. De var så nære - mangel på D gjør at kroppen bryter ned skjellettet. Men det glapp akkurat.

Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 09:53   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lo høyt flere steder og likte den godt Men begynnelsen var begredelig og treig.

(bukkene bruse forresten? Den fikk jeg ikke med meg?)

Ja, også de bjørnene - og bjørnefangeren og jeg kan vanligvis ikke fordra akkurat han altså...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 09:59   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

BAd bear - bad price.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:23   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den veldig godt og er fullstendig enig med Esme. Overraskende subtil humor, her og der, i grunnen. Og det som var ordentlig ikke-subtilt var veldig morsomt det også. Og Knut Nærum var fantastisk. ("Så strømmen går ingen steder?" "Neei. Ja, den går rundt, da.")

m^2: Bukkene Bruse var jo de tre sauene - lammet, sauen og sauebukken - som var agn oppe på broen der OJ skulle prøve å få tatt blodprøve av trollet.

Jeg syntes den biten med veterinæren og den vitenskapelige forklaringen var kjempemorsom. Veldig genreriktig. Og siden vi så filmen på Eldorado (siden det var der de viste den uten tekst), snakket og lo folk såpass mye at vi ikke fikk med oss detaljene i forklaringen så veldig. Det var sikkert like greit.

Gammel 09-11-10, 13:49   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

m^2: Bukkene Bruse var jo de tre sauene - lammet, sauen og sauebukken - som var agn oppe på broen der OJ skulle prøve å få tatt blodprøve av trollet.

Selvsagt! :klaskepanne:
Jeg syntes jo det var hysterisk moro UTEN å ta den referansen jeg da ...hehe, erremulig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:44   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Er dette en film jeg kan ta med snart 11 åringen min på ?

Gammel 09-11-10, 09:49   #9
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kanskje. Den kan virke litt skummel på småttiser, hvis de er lettskremte. Og humoren kan nok fly litt over hodet på en 11-åring. Pluss at det er en del langdryge scener, som er greie for en voksen fordi de bygger opp under at dette er en dokumentar, men som sikkert er litt drepen for de yngre. Jeg tror ikke jeg hadde tatt med min 10-årige nevø. Ikke fordi han hadde blitt skremt, men jeg tror han hadde kjedet seg mellom "slagene".

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:50   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg hadde med en på ni og et halvt, det gikk veldig fint. Noen av humorpoengene gikk forbi, og andre gikk rett hjem. Den er litt skummel, men mest av alt veldig morsom. Dersom han tåler de nyere Harry Potter så bør dette gå helt greit.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:52   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Han er temmelig voksen i både humor og ellers, så da bør det gå bra. Finnes ikke lettskremt i allefall.

Gammel 09-11-10, 09:53   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Da skulle dette gå aldeles utmerket. Minsten her lo godt han altså. Og han på tretten ble helfrelst - totalt.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:55   #13
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg registrerer at smilefjes-barna har mer velutviklet humor enn det jeg gir min nevø kreditt for. :revurderer:

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:56   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Minsten har det. Han er meget spesiell - det kan kanskje nevnes.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:59   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde egentlig trodd at dette skulle bli en barnefilm da jeg hørte om den. Men det virker som det kan være en for-hele-familien-min-film?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 10:12   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg hadde egentlig trodd at dette skulle bli en barnefilm da jeg hørte om den. Men det virker som det kan være en for-hele-familien-min-film?

Definitivt. Fjortisen din må være en ypperlig kandidat til å storskratte av denne filmen.

Vurdér de skumle scenene for minste.
Det er håndholdt kamera, de løper en del gjennom skog om natten, noen ganger er det filmet med natt-effekt, og trollene brøler en del, men det er minimalt med blod med unntak av et par ødelagte troll og en sau.

Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 09:59   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

10-åringen min likte den veldig godt. Han ble ikke skremt, og koste seg med både historien og humoren. Men har er da også en snodig skrue.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.