Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 21:14   #21
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage varm sjokolade i dag som skal drikkes i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg skulle gjerne hatt folk her på Kirsebærfrokost jeg, det er bare det at det er sånn ca ingen som er oppe og istand til å spise noe så tidlig.
Slik frokost på hverdager krever at vi er ferdigpåkledd og fikset og i gang med frokost klokken 6. Og siden jeg nekter på at ting skal skje fort på morgenen, må jeg opp rimelig tidlig ...
Men det er veldig koselig altså. Anbefales. Harmoniske morgener gir harmoniske dager her i huset.

Altså ... Jeg sto opp halv fire i dag jeg, men hadde noen laget kosefrokost til meg? Neida.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:16   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Altså ... Jeg sto opp halv fire i dag jeg, men hadde noen laget kosefrokost til meg? Neida.

Makan! Jeg syns du skal legge det inn på lista di over hva du krever av de rundt deg. Hvis man må opp midt på natten, blir alt så meget bedre om noen faktisk koker egg og lager kaffe til deg.

Gammel 01-11-10, 21:30   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Makan! Jeg syns du skal legge det inn på lista di over hva du krever av de rundt deg. Hvis man må opp midt på natten, blir alt så meget bedre om noen faktisk koker egg og lager kaffe til deg.

Hvis noen hadde forsøkt å prakke på meg stearinlys og varm sjokolade når jeg sto opp kl. 3:30 om natten, hadde jeg trolig bokset dem. Særlig hvis de forventet at jeg skulle være sosial og takknemlig i tillegg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:31   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smør? Salt? Hvordan i alle dager lager man egentlig varm sjokolade?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:32   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis noen hadde forsøkt å prakke på meg stearinlys og varm sjokolade når jeg sto opp kl. 3:30 om natten, hadde jeg trolig bokset dem. Særlig hvis de forventet at jeg skulle være sosial og takknemlig i tillegg.

Jeg syns jeg ser det.
Man skal ikke være takknemlig og skravlete på morgenen, eller på natten for den del. Man skal være helt stille, grynte litt til hverandre, og spille den musikken som man har forbestemt for den morgenen.

Gammel 01-11-10, 21:32   #26
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du setter kasserollen med litt vann og sjokoladebiter på svak varme før dere går på badet om morgenen, så har sjokoladen smeltet til dere er ferdig på badet

Gammel 01-11-10, 21:35   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Smør? Salt? Hvordan i alle dager lager man egentlig varm sjokolade?

Hvordan man gjør det, vet jeg ikke, men jeg smelter en plate kokesjokolade, har oppi en liten dæsj smør, og to kvern med salt. Når det er smeltet og blandet tar jeg oppi melk.
I dag brukte jeg litt vann fordi jeg ville kjøle ned sjokoladen før jeg tok oppi melken. Det virket logisk akkurat da.

Gammel 01-11-10, 21:37   #28
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Hvis du setter kasserollen med litt vann og sjokoladebiter på svak varme før dere går på badet om morgenen, så har sjokoladen smeltet til dere er ferdig på badet

Jeg har en teori om at alt man kan gjøre kvelden i forveien gjøres kvelden i forveien. På morgenen skal man bare ha et hav av tid og ingenting som skal gjøres.

Gammel 01-11-10, 21:40   #29
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en teori om at alt man kan gjøre kvelden i forveien gjøres kvelden i forveien. På morgenen skal man bare ha et hav av tid og ingenting som skal gjøres.

Det er jo sant. Jeg hadde heller kommet til å sette klar kasserolle med sjokolade oppi. Så var det bare å ha en dæsj vann oppi når man står opp og ha plata på laveste temp.

Gammel 01-11-10, 21:40   #30
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan man gjør det, vet jeg ikke, men jeg smelter en plate kokesjokolade, har oppi en liten dæsj smør, og to kvern med salt. Når det er smeltet og blandet tar jeg oppi melk.
I dag brukte jeg litt vann fordi jeg ville kjøle ned sjokoladen før jeg tok oppi melken. Det virket logisk akkurat da.

Høres ut som en genial frokost.

:må teste:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:42   #31
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hm - lurer på om en sånn frokost kan være riktig kur på meg og mine to bråkebøtter en morgen vi bestemmer oss for det.

Jeg ville glatt varmet opp igjen melka på nytt. :sjuske:

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:44   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Og eggene er ferdig kokt og spisebordet er ryddet, slik at det faktisk er plass til å spise frokost her.
Og musikklisten "Morgen 02.11.10" er lagt klar på Spotify.

Livet er ikke så verst. Og Poden elsker slike morgener.

Gammel 01-11-10, 21:45   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke noe galt i å lage kakao, kjøle den raskt ned og varme den opp neste morgen. Derimot får jeg angst av tanken på å spise dynegrøt eller grøt laget på andre metoder som gjør at den holder lav temperatur i timesvis.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:45   #34
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker høsten.
Ikke ute, kanskje, men innehøst er så koselig. Og de dagene vi starter sånn rolig og nært er så utrolig verdfulle.

Så fint det høres ut! Det skal jeg jammen gjøre en gang. Eller nei, eldste begynner jo på skolen uansett til fast tid selv om jeg har fri en dag.

Jeg tror jeg kommer til dere, jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:49   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Så fint det høres ut! Det skal jeg jammen gjøre en gang. Eller nei, eldste begynner jo på skolen uansett til fast tid selv om jeg har fri en dag.

Jeg tror jeg kommer til dere, jeg.

Men du kan jo lage kosefrokost før han skal dra? Det er jo halve stasen. Midt på en hverdag når det ellers bare er gruffete og kaldt.

Men du får frokost om du dukker opp her også, selvsagt. Men har du med deg unger må vi dekke på i boden eller noe. Jeg har ikke plass på stua.

Gammel 01-11-10, 21:51   #36
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var det med å stå opp ekstra tidlig da. Jo, jeg må gjøre det en gang. Når skolegutten er ferdig med den dietten vi kjører nå. :under utredning:

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:52   #37
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg ser ikke noe galt i å lage kakao, kjøle den raskt ned og varme den opp neste morgen. Derimot får jeg angst av tanken på å spise dynegrøt eller grøt laget på andre metoder som gjør at den holder lav temperatur i timesvis.

Jammen den såkalte dynegrøten skal jo koke etterpå, da må jo bakteriene bøte med livet.
Jeg har tenkt at en lørdag i nær framtid skal jeg lage grøt som står og godgjør seg i ovnen i timesvis mens vi gjør noe gøy. Men koke etterpå, i 10 minutter minst.

Kirsebærfrokost høres fantastisk koselig ut.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:54   #38
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jammen den såkalte dynegrøten skal jo koke etterpå, da må jo bakteriene bøte med livet.
Jeg har tenkt at en lørdag i nær framtid skal jeg lage grøt som står og godgjør seg i ovnen i timesvis mens vi gjør noe gøy. Men koke etterpå, i 10 minutter minst.

Den koker jo først også. Når jeg har kokt grøten noen minutter og så setter på et lokk og setter hele greia i stekeovnen, da skal det litt til at det sniker seg inn noen nye bakterier som kan formere seg.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:54   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Sitat:

Kirsebærfrokost høres fantastisk koselig ut.

Det er det. Vi kjører en slik løype i hele adventstiden. Utrolig herlig.
Nå er jeg ganske ekstremt A-menneske på morgenen (og slitsomt nok B på kveldstid...), og Poden er veldig lik meg i så mange saker, det er nok litt derfor det går.

Gammel 01-11-10, 21:57   #40
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Menneh, hvor tidlig må man egentlig stå opp for å ha sånne koselige frokoster? *drømmer*

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.