|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverEnig med røkla. Jeg unngår helst å kjøpe ræl og holder meg ofte til bøker, lego, tegnesaker og lignende. Jeg er en sucker for tilbud og finner det kuleste til en rimelig penge. Men i det siste har syvåringen, som elsker ræl, blitt veldig bestemt på hva hun SELV vil kjøpe til barna hun skal i bursdag til, så det har blitt litt rælete et par ganger. Men jeg prøver å diskutere dette litt med henne, forklare at slike ting går fort i stykker og at det er bedre med noe holdbart.
![]() |
#22 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har ingen avtaler, men jeg tror det finnes en uskreven 100-kroners regel, for mine unger får gaver i prisklasse 70-150 så vidt jeg kan bedømme, og det er der jeg legger nivået selv også.
![]() |
![]() |
#23 |
Drømmer
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har ingen avtalt grense, men ser de fleste ligger på rundt 100 lappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi avtalte på foreldremøte når skoleåret startet at gir vi penger, så gir vi en 50 lapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
frakoblet
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaver
Denne syns jeg blir litt for lettvinn, D'Arcy. For de som har dårlig økonomi kan det faktisk bety et godt innhugg i økonomien, spesielt hvis man har flere barn.
![]() |
#26 |
Helt konge
|
Det bør enhver klare?! Jeg ser at du har forklart deg nærmere etterpå, men uansett er den utalelsen helt vill all den tid der finnes mange familier som ikke har råd til gaver til egne barn som koster 100 kroner eller å gi dem skikkelig mat og sørge for at de er mette hver dag. Da er 1000 kroner i gaver per år uoverkommelig mye. Og ja, det er ganske mange barn som nesten aldri kommer i bursdager til andre fordi de bor i en familie som ikke har råd til gaver til en 50-lapp en gang. Nettopp fordi de 50 kronene måtte gå til kneip, melk og jordbærsyltetøy til de neste par dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverI Frøknas klasse er det satt en grense på 50 kroner. Jeg følger grensen slavisk når Frøkna gir bort penger, for det er like lett å hoste opp en 50-lapp som en 100-lapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg kan godt gå inn og moderere den enkelte setningen hvis dere ikke klarer å lese det jeg har skrevet videre, altså. Jeg skal innrømme at jeg tenkte ikke helt på de som har mer enn 1 barn. :navlebeskuende:
![]() |
#29 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har ingen grense, men har inntrykk av at max-summen ligger på 100kr. Sist redigert av ItsOnlyMe : 07-11-10 kl 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Poenget er nok at man lett føler på det at man har gir for lite og dermed legger seg lista for høyt. Jeg tar heller litt mer press enn at andre barn skal oppleve at de ikke kan gå i selskap fordi foreldrene ikke har råd til gave.
![]() |
![]() |
#31 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har ingen grense, men det er veldig ofte saann at bursdagsbarnet har et större önske, ogsaa gaar flere sammen om aa kjöpe dette. Da er det vanlig at vi gir 10 euro (ca. 80 kroner) fra hver, men noen ganger sier vi ogsaa at hver og en gir det de vil (noen gir mer fordi det er bestevennen etc.) ogsaa legger den som samler inn penger sammen og kjöper en samlegave. Det overrasker meg at samlegaver ikke er mer vanlige i Norge hvor det jo er vanlig aa invitere veldig mange fra klassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har gjort det sånn at regelen er 50,- hvis vi gir kontanter, om man vil kjøpe gave spiller det ikke noen rolle om den koster 50 eller 70. Vi gir allid kontanter til skolebarn.
![]() |
#33 |
I endring
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverHos oss er det også 50kr, men dette er en grense som har vært uendret siden jeg gikk på skolen.
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Det høres jo supert ut! Har aldri vært borti det annet enn i 50-årsdager og lignende, og brylluper. Det burde vært mer vanlig her ja.
![]() |
#36 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg kan ikke huske at dette noengang har vært oppe til diskusjon på foreldremøtene. Hverken når det gjelder Storebror eller Jonas. Alikevel ser det ut som det ligger på mellom 50,- og 100,- kr. I hvert fall når det gjelder pengebeløp.
![]() |
#37 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverHer er det ingen avtalt grense, men fra barnehagen har det vært rundt 100 kr. I 1.klasse fikk jeg sjokk, da poden fikk gaver til ca 250 kr av flere av gutta. Vi har fortsatt å holde på ca 100kr (70-120) og i 2.klasse var gavene litt mer moderate. Mulig de foreldrene synes jeg er gnien, men det holder med 100 kr. Det holder med 50 også, men det kan til tider være vanskelig å finne noe, så å gå en 20 kr over synes jeg må være greit.
![]() |
#38 |
er her
|
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverVi har ingen beløpsgrense, så jeg kjøper for en passe mengde hver gang (vi har gitt lego i en gitt str til alle størsten har vært i selskap til). Liker ikke gi bort ræl, heller ikke å få det.
![]() |
#39 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverJeg tror jeg hadde fått problemer med å finne noe fint til 50 kr,- da ville jeg heller gitt penger, hvis beløpsgrensen var det.
![]() |
#40 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Å overskride beløpsgrensen på bursdagsgaverDet er jo kjekt å kjøpe fine ting på salg, men bare vær obs på at også det kan bli litt rart for noen fordi det kan virke veldig skjevt.
![]() |
|
|