|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stripping av tøybleier?Vær obs på at mange synes at Neutral lukter etter en tid. Da er visstnok Blenda Sensitive bedre. Selv har jeg bare prøvd sistnevnte, så jeg kan egentlig ikke bedømme sannhetsgehalten i påstanden.
|
|
|
#22 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Stripping av tøybleier?Jeg har heller aldri strippet. Ikke har jeg kjørt 90 grader heller. Men jeg har samlet dem og kjørt dem et par ganger i vask og soltørket dem. det ga godt resultat. Nå på vinteren bør jeg kanskje vurdere "stripping", siden soltørken ikke er så aktuell. Takk for tips!
|
|
|
#23 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Stripping av tøybleier?
Fin forklaring? Fantastisk merkelig forklaring, spør du meg.
Såpe er basisk. Natron er basisk. Man kan ikke blande to basiske stoffer og få et nøytralt! Hvis ikke dette er en ny form for tøybleiekjemi, som bryter med alle kjemiske grunnprinsipper.
|
|
|
#24 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stripping av tøybleier?Jeg fant ut at mot alle anbefalinger er det rett og slett full dose vaskemiddel som tar lukta, og ikke å minke og minke og minke.
|
|
|
#25 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Stripping av tøybleier?
For ikke å snakke om hvor lurt det eventuelt måtte være å ha noe som faktisk nøytraliserte såpen i vasken. "Ha på såpe, og finn så fram til noe som nøytraliserer såpen." Eh! Hva med å bare droppe såpen hvis det er nøytralisering man er på jakt etter?
|
|
|
#26 |
|
can-jur
|
Sv: Stripping av tøybleier?Greia med natron er vel at det skal løse opp og fjerne evt såperester i bleiene. Ikke at det skal blandes med såpe.
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Stripping av tøybleier?Grunnen til at natron brukes i forvasken ved stripping er at den skal løse opp såperester som kan gi vond lukt i bleiene, og at man bruker eddik i skyllevannet for å fjerne evt natronrester. Det er i alle fall det jeg har lest, men hvorvidt dette stemmer med praksis er jeg usikker på. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Stripping av tøybleier?Altså, man bruker jo ikke såpe ved stripping, man bruker natron for å løse opp/bli kvitt såpeRESTER, og det funker i alle fall for de aller fleste tøybleiebrukere, selv om ordet "nøytraliserer" nok kan være feil brukt i den forklaringen, så er det en "fin forklaring" på hvordan man kan gjøre det. som altså er natron i forvask og edikk i skyllevann.
|
|
|
#29 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stripping av tøybleier?For øvrig hadde vi aldri stinkebleier før Sovegrisen begynte i barnehage, og skitbleier blir liggende i våtpose fra en gang på dagen til ettermiddag eller i verste fall kveld om det er hektisk her. For DA ble det plutselig skikkelig lukt!
|
![]() |
|
|