|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?De starter fredagen før 1. advent. Helt passe synes jeg. I hele desember har de "Dagens julesmak" Som de trekker hver morgen fra en hatt og får smake til lunsj. En artig tradisjon f.eks ulike pålegg,julekaker,krydder,gløgg ol.
|
|
|
#22 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?I utgangspunktet starter vi ikke før i desember, men de jeg jobber sammen med har begynt å tyvlytte litt på julemusikk, jeg syns det er for tidlig. Juleaktiviteter foregår i desember.
|
|
|
|
#23 |
|
bits and pieces
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?De har vel forsåvidt drevet med det hele høsten for de lager syltetøy etc som vi vanligvis får til jul.
|
|
|
|
#24 |
|
Weeeee
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Jeg vet igrunn ikke, men i går så jeg glitter på gulvet og tenkte for meg selv at julegavelagingen hadde startet.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?I følge månedsplanen starter de i minsten sin barnahage helt i slutten av november (fredag før 1. søndag i advent).
|
|
|
#26 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Hos "oss" (altså praksisbarnehagen) har vi såvidt begynt på å lage litt julegaver, men ikke mer enn det. Vi skal lage kuler til adventskalenderen neste uke, og male treet på vinduet, men det er i forbindelse med RLE-oppgaven vår. I praksisbarnehagen er det fokus på at desember skal være rolig og avslappende, og ikke stressende slik den måneden pleier å være.
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Nei. Jul er tema i desember i vår barnehage.
|
|
|
|
#28 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er julen kommet i barnehagene?De har begynt å lage maler til pepperkakebyen sim skal stå utstilt på det lokale senteret. Jeg lurer på om den unge mannen haar laget -nille eller noe sånt.
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Men altså, dere vet at det bare er 2 uker til 1. søndag i advent?
|
|
|
#30 |
|
Øyboer
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Vi lager julegaver men ikke noe juletema enda. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?
Å, er det sånn i år. Ja, da begynner vi vel mandagen etter, tenker jeg.
|
|
|
|
#35 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Hos oss har de startet med forberedelsene, men ikke men jula. De lager gaver, men har ikke pyntet og markerer ikke jul.
|
|
|
#36 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Nope! Tror de starter 1.desember. Der jeg jobber har vi som tradisjon å ha et personalmøte 30.november (om det faller på en hverdag samt ikke på en fredag). På dette personalmøte pynter personalet til jul, og vi henger opp 24 pepperkakehjerter - julekalenderen til barna. Det er helt magisk når barna kommer 1.desember og avdelingen er helt "forandret", de får stjerner i øynene, og julemusikk has på. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Skolestarterne har begynt å øve på sangene de skal synge på Nissemarsjen 16. desember (de synger i bydelens barnehagekor og skal synge på aldershjemmene). Ellers ikke noe tegn på jul enda.
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Nei, det har de ikke. Frøkna har ytret ønske om juleverksted hjemme i morgen med julemusikk, pepperkaker og julebrus, så da begynner vi så smått. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Tankefull
|
Sv: Er julen kommet i barnehagene?Det jeg reagerte mest på var nok den barnehagen som laget nisser 2. november.
|
![]() |
|
|