Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 22:38   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre eller venstrefeltskjører?

Jeg holder meg i hovedsak i høyre felt, og bruker venstre felt til det feltet er ment til, å komme fortere frem enn høyre felt om det går for sakte der.
Når jeg har kommet forbi de som sinker trafikken legger jeg meg tilbake igjen.

Venstrefil-kjørere irriterer vettet av meg om de sinker trafikken. Her vi bor er det flere som ligger i venstre felt fordi veien deler seg laaaangt der framme, og de av en eller annen merkelig grunn er redd for å ikke rekke å legge seg over når det nærmer seg. Det er i alle fall min teori.
Det er vel noe i reglene som sier man skal holde seg i høyre felt så lenge det er mulig og flyten er god?

Gammel 11-11-10, 22:38   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Her i Trondheim legger man seg i venstre fil allerede ved City Syd om man ikke skal svinge av til Lade ved Ikea.

Gammel 11-11-10, 22:43   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Her i Trondheim legger man seg i venstre fil allerede ved City Syd om man ikke skal svinge av til Lade ved Ikea.

Da lover jeg at man bommer på omkjøringsveien med stil. Men jeg skjønner hva du mener.

Gammel 11-11-10, 22:54   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker begge feltene aktivt.

Venstre om jeg skal kjøre forbi eller trafikken er sånn at den flyter nærmest mitt tempo der, ellers ligger jeg til høyre så sant trafikken der går i et tempo jeg er fornøyd med.

Sinker i venstre felt er utrolig irriterende.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:42   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du en høyre- eller venstrefeltskjører?

Jeg er en filskifter. Jeg ligger stort sett i venstre felt, men flytter meg raskt over til høyre når jeg ser noen komme opp bak meg i stor fart. Det er jo tross alt poenget med venstre fil.

Jeg irriterer på meg utslett over nissene som snegler seg av gårde i venstrefeltet, og opplagt tror at høyre fil kun er ett avkjøringsfelt (typisk trondheimsfenomen) eller bare ikke har skjønt poenget med to felt. :roadrage:

Gammel 12-11-10, 12:15   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg er en filskifter. Jeg ligger stort sett i venstre felt, men flytter meg raskt over til høyre når jeg ser noen komme opp bak meg i stor fart. Det er jo tross alt poenget med venstre fil.

Jeg er ikke enig i denne, altså. Man skal ligge i høyre felt så sant man ikke foretar en forbikjøring. Hvis man ligger i venstre felt og det kommer en luke i høyre felt som ikke medfører at du må bremse farten for å ligge der (og det ikke bare er 1,2 sekunder det er snakk om), skal man selvsagt skifte tilbake. Helt uavhengig om det er folk bak deg i venstrefilen eller ikke.

Det er ikke så ofte jeg opplever at jeg får noen bak meg i full fart i venstrefilen og det ikke er noen foran meg, men i så tilfelle legger jeg meg over i høyre fil når det er en luke. Jeg tilpasser ikke min fart til sjåføren bak meg hvis jeg ligger over fartsgrensen, og jeg tar ingen farlige sjanser for å presse meg inn og måtte bremse opp.

Hvis det kommer noen bak meg i full fart i venstrefilen og jeg har biler foran meg, viker jeg ikke. Da ligger jeg i kø og følger trafikkrytmen. Da opplever jeg også sjelden at noen blinker (hvorfor skulle de det, de kommer jo ikke fortere frem, så lenge det er biler foran meg).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 01:44   #7
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fersk sjåfør=høyre

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:02   #8
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da lover jeg at man bommer på omkjøringsveien med stil. Men jeg skjønner hva du mener.

Er vel ikke bare omkjøringsveien man bommer på da?

Jeg holder meg mest i høyre, men er å finne i venstrefila også.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:30   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Haha, ja det gjør man jo!

Gammel 11-11-10, 23:43   #10
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er likevel ikke lov å kjøre i 120 i venstre felt, altså.

Hva?? Nei, det er vel ikke det.

Kjører i høyre men likevel befinner jeg meg stort sett i en forbikjøringssituasjon i venstre ja.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 23:39   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Hehehe! Trondheim er ekstremt!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:55   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører som en tysker.

Gammel 11-11-10, 23:02   #13
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Midt i vegbana med bubil?

Gammel 12-11-10, 10:13   #14
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg skjønner dem godt. Høyrefeltet er et forbikjøringsfelt, ikke et felt man skal kjøre avgårde i samme fart som dem til høyre.

Eg au.

Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 14:31   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det kan jo være så mangt.

Jeg jobbet en gang i Tyskland, og da sa sjefen min: 'Ich fahre immer links' Jeg kjører alltid i venstrefil.

Han satte vel autopiloten på 200-something og durte avgårde, og hogg på bremsen og tuten om de ikke flytta seg. Mens han røykte tett.

Forøvrig er det fascinerende når du selv ligger i 150 at det kjører forbi biler som får deg til å føle at du står stille.

Gammel 11-11-10, 22:55   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligger alltid i venstre, så fremt det ikke er ledig i høyre felt. Jeg bedriver vel teknisk sett alltid forbikjøringer ellers.

- No. 4 -
Gammel 11-11-10, 22:56   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg er for øvrig ikke noen sinke.

- No. 4 -
Gammel 11-11-10, 22:58   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er heller ikke noen sinke altså, freser det noen bak meg som tydeligvis vil kjøre 30 over fartsgrensa så slipper jeg dem alltid forbi altså. Jeg skifter mellom de to feltene alt ettersom.

Gammel 11-11-10, 22:58   #19
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er ikke mannen min heller, forresten, selv om jeg irriterer meg. Han holder farten i venstrefelt og slipper fram andre om det kommer noen bak. Jeg bare ser ikke helt poenget når det er ledig i høyrefeltet ...

Gammel 11-11-10, 23:03   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ja, det er ikke mannen min heller, forresten, selv om jeg irriterer meg. Han holder farten i venstrefelt og slipper fram andre om det kommer noen bak. Jeg bare ser ikke helt poenget når det er ledig i høyrefeltet ...

Jeg merker at jeg er litt "ukonsentrert" når det gjelder å sjekke at noen kommer inn i aksellerasjonsfeltet inn til motorveien, liker ikke helt den der, derfor trives jeg bedre i venstrefeltet, i hvert fall på steder der det er kort mellom innkjøringsfeltene.
Og så synes jeg det er skummelt med de som hiver bilen sin inn foran meg uten å blinke eller noe som helst.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.