Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-10, 22:02   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Søndags kveld - hvordan har dere tid til kos?

Det handler kun om prioriteringer.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:08   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det handler kun om prioriteringer.

Ikke når man er alene med to barn. Det den voksne ikke gjør blir da ikke gjort.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:10   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Men må det gjøres akkurat i kveld? Jeg skjønner jo at det er mye mere for en som er alene og det er jo kjempeflott at de har prioritert tur og familietid. En trenger også litt alenetid etter full dag med ungene, og da kan mye plikter vente. Og jeg tenker som så at nå er det jo tydelivis pappauke, og da kan en jo prioritere å få unna en del da og ikke når en har ungene. Jeg ville i alle fall tenkt litt sånn tror jeg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:19   #4
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men må det gjøres akkurat i kveld? Jeg skjønner jo at det er mye mere for en som er alene og det er jo kjempeflott at de har prioritert tur og familietid. En trenger også litt alenetid etter full dag med ungene, og da kan mye plikter vente. Og jeg tenker som så at nå er det jo tydelivis pappauke, og da kan en jo prioritere å få unna en del da og ikke når en har ungene. Jeg ville i alle fall tenkt litt sånn tror jeg.

Enig med deg i det! Er vel derfor jeg har nedprioritert stryking en god stund. Når man er alene må man være effektiv har jeg lært og planlegge. Endel ting blir rett og slett ikke gjort.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:20   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Det handler fortsatt om prioriteringer. Og jeg har vært alene selv, i mange år. Fra de var 1 og 2 år gamle.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:34   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, men da er det i alle fall snakk om prioriteringer. Jeg mener ikke å påstå at det ikke er slitsomt å være alene med barn, men da også er det jo snakk om å bestemme seg for hva som skal gjøres når, og hva som kanskje ikke skal gjøres i det hele tatt.

Høye krav til ryddig hus, for eksempel, gjør det vanskeligere å få mange beina-på-bordet-kvelder, så der kan man selv velge å nedprioritere strøkenheten. Og lange, sene turer ut om ettermiddagen/kvelden gjør nødvendigvis at man kommer sent inn og dermed har tilsvarende kortere tid inne. Synes man de lange, sene turene er verdt det, så er det jo fritt frem å prioritere dem, men da kan man ikke samtidig ha lange, rolige ettermiddager og kvelder innendørs. Det er nå engang bare én ettermiddag og kveld om dagen.

Gammel 15-11-10, 13:36   #7
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er nå engang bare én ettermiddag og kveld om dagen.

Urettferdig. En dag burde vært mer kveld og mindre dag. Hilsen B-menneske.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:36   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Urettferdig. En dag burde vært mer kveld og mindre dag. Hilsen B-menneske.

Man kan utvide kvelden så den blir temmelig lang, da. Har jeg hørt fra sikre kilder.

Gammel 14-11-10, 22:03   #9
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har minst mulig planer på søndager. Sover så lenge vi vil, gutta klarer seg oppe alene selv om vi murmler videre. Spiser sen frokost, ser på Bonanza (det glemte jeg i dag), hvis det er fint vær er gutta ute noen timer. Kanskje pappan tar de med et sted. Jeg er som regel hjemme, og kanskje jeg får vasket og ryddet litt. Vi er tidlig tilbake i huset, rekker å se barneTV, spiser kveldsmat og gutta er som regel i seng senest åtte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:07   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle vasket klær i dag og jeg skulle jobbet i dag med ting jeg har tatt med hjem. Burde støvsuget også. Ikke så rotete siden vi hadde fest her på fredag og ryddet opp igjen på lørdagen. Jeg har ikke gjort noe av det jeg skulle i dag, for jeg har sittet med bilder hele dagen og laget diverse julegaver samt laget ribbemiddag. Mannen monterer opp fibernettet, så akkurat det er rotet utover og ungene har lekt mye av dagen inne som heller ikke er ryddet opp, men det ser jeg ikke, så det får vente. Jeg burde gjort klar klær til i morgen, men kjenner jeg meg selv rett så sover jeg på sofaen og det må gjøres i morgen tidlig, for det orker jeg ikke når jeg tasser i seng.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:04   #11
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

-hjemme fra kveldsgrilling halv åtte
Vi var hjemme klokken syv fra middag.

- 2 unger rett i dusjen med hårvask, negleklipping, greiing, tannpuss og pysjpåkledning
De dusjet i går, så det var ikke nødvendig.

- vaske turklær og rydde i gangen etter votter, luer, gensere, sko, refleksvester og diverse pinner som MÅTTE bli med inn
Vi har ikke noe særlig å vaske. Satt på en vask med regntøy da jeg kom hjem, som jeg hang opp da ungene var lagt. Det var 5 minutter "jobb".

- ta ut av oppvaskmaskinen som ble satt på etter middag. Sette i det som ikke fikk plass da
Den ble tømt i går og det har blitt satt inn kontinuerlig etterpå.

- betale et par regninger
Det kan jo gjøres NÅR SOM HELST ellers enn søndag kveld.

- brette de siste 4 maskinene med klær
Ja, det var det da... Det utsettes til i morgen, men burde absolutt vært gjort i dag.

-legge frem klær til i morgen
Utsettes også til i morgen.

- pakke bag til pappauka
Gjelder ikke her.

- legge på rent på senga mi
Det kan også gjøres når som helst ellers enn søndag kveld.

Gammel 14-11-10, 22:05   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og nå er jeg bare innom altså, innimellom slagene.

Gammel 14-11-10, 22:06   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nr. 1: Søndagsutfluktene skjer stort sett på formiddag eller tidlig ettermiddag. Det er sjelden vi finner på sprell etter søndagsmiddagen

Nr. 2: Vi har aldri tatt helgevask om søndagen

(Nr. 3: Hvis det er noen trøst så sitter jeg ikke med beina på bordet, men ved kjøkkenbordet med en stor bunke arbeid som skal være ferdig før klokka 9 i morgen tidlig, om jeg nå bare kommer meg på den fordømrade serveren. )

Gammel 14-11-10, 22:09   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Min mann har det travelt i kveld. Han skal reise i morgen og stryker, vasker, skifter sengtøy for meg og rydder. Jeg skal være hjemme med baby og tre skolebarn som har planleggingsdag og har all verdens tid. Dog er det ryddig her og alle maskiner jobber for meg. Og jeg, jeg surfer, ser nyheter og sitter med beina i sofaen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:10   #15
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Søndagskoz: glass rødvin mens man sitter i sofaen med tente lys og bretter klær. Eventuelt forran PCen med en julefreeze mens jeg retter labjournaler eller lager foredrag. Supereffektivt!

Gammel 14-11-10, 22:11   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julefreeze? Hva er det?

Gammel 14-11-10, 22:17   #17
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Alle de fire maskinene er jo vasket i dag da.

Og vi er ikke alltid ute til halv åtte, men det var bare FOR fint til å bryte opp, OG ungene spiste kveldsmat ute.

Jeg skjønner bare ikke inntrykket jeg får av rene hus med tente stearinlys kl 20.

Det er jo ikke sikkerrt husene er så rene selv om de tenner stearinlys og sitter med beina på bordet... På seg selv kjienner man andre.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:33   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Det er jo ikke sikkerrt husene er så rene selv om de tenner stearinlys og sitter med beina på bordet... På seg selv kjienner man andre.

Veldig mye rot det går an å overse, altså.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:12   #19
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Julefreeze er alkoholfritt juleøl fra Mack, så det er nok ikke så gøy som det høres ut. Men det er godt, og jeg koser meg med det når jeg må være klar i toppen for Viktige JobbtingTM.

Gammel 14-11-10, 22:13   #20
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ååå. Hm. Mack, altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.