|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overføre ferie til neste årvi kan overføre inntil 14 dager, men nytt av året er at det må være en fornuftig plan for avvikling, ikke konstant overføre 14 dager hvert år. Leder har derfor ansvar for å se til at vi har tenkt gjennom dette, og har tenkt å ta det ut..
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Overføre ferie til neste årMan kan overføre 2 uker, men hos oss er det bare 1 uke man får uten å ha en god grunn. Og god grunn er ikke "har somla med å få tatt ut, så nå sitter jeg her med to uker jeg ikke får tatt ut i desember", men derimot "har blitt invitert med på 70-årsdag på Thailand i februar" har fungert med hell har jeg hørt rykter om.
|
|
|
#3 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Overføre ferie til neste årferie blir aldri strøket. Det følge med til neste år. Unntak ved fødselspermisjon og sykdom samt slutter du. Da kan utbetaling være en løsning_. Men arbeidstaker og arbeidsgiver er pliktig til å se til at ferie blir avviklet. Men hvis jobben og du surrer blir ferie med over. Uansett antall dager. Men som sagt du begår et regelbrudd dersom du ikke søker og får ellers avviklet.
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Overføre ferie til neste årVirkedager er mandag til lørdag. Det er 6 virkedager i en uke. Vi kan overføre 10 arbeidsdager (arbeidsuke hos oss er man-fre) etter søknad.
|
|
|
#6 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Overføre ferie til neste årSiden vi virksomhetsoverdras fra 1.1.11, må vi ta ut alt av ferie og avspassering før 31.12. |
|
|
|
![]() |
|
|