|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Bare mannen kan handle når jeg skriver middag til søndag på handlelista, det kan jeg ikke selv en gang.
|
|
|
#2 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Vi skriver handleliste sammen, det ligger alltid blokk og blyant på kjøkkenbordet og der fører vi opp ting etterhvert som vi kommer på det. Jeg er som regel veldig spesifikk, høvdingen mer generell. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?uæææææ det er slik som gjør meg gærn. Jeg har lært å aldri aldri la mannen min handle selv om jeg skriver handlesliste for han det ikke til!! Alltid begynner han å tenke, noen han aldri skulle ha gjort. Feks sår det på listen jarlsbergost så kom han med first price ost!! Jeg mener HALLO!! Og grunnen var vi har jo aldri smak på den før. Maten smakte kjempe dårlig og til slutt kastet vi den hva var vitsen liksom? Eller så kjøper han kun halvparten av det som står på lista og masse anne skrap som ikke står der, men borte er han i to timer for det liksom. Jeg har lært meg å aldri stole på han i den sammen hengen jeg tror ikke det noen gang i de 11 årene vi har vert sammen at han har kjøpt akkurat de som står på lista, selv om jeg skriver de inn med teskje. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?
Samme her. Og dersom svigermor handler for oss, så er det på hennes regning ( hun bor hos oss i alle ferier), og da legger ikke jeg meg opp i hva hun handler til oss. Skal vi ha noe spesielt så sier vi det heller. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Hvis jeg lager liste til mannen kan han fint gi den videre til andre. Lista mi er det bare jeg som skjønner!
|
|
|
|
#7 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Skriver den slik at jeg forstår den. Om jeg trenger 1 eller 3 liter melk eller 2 eller 4 brød så står der bare: Melk, brød...
|
|
|
#8 |
|
nju nja njo
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Mannen og jeg handler om hverandre og fyller ut handleliste etterhvert som ting går tomt. Det er aldri noe problem. Hvis noen utenfor familien skulle handlet har de kanskje ikke visst nøyaktig hvilken type melk vi skulle ha, men det har ikke vært en problemstilling foreløpig, og det hadde heller ikke vært krise.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Handleliste når Drammen skal handle: |
|
|
|
#11 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Nei. Mannen har diskvalifisert meg fra handlelisteskriving. Han sier jeg skriver så stygt!?
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Bruker ikke liste, så nei, jeg kunne ikke sendt noen andre. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Hvis jeg hadde konsentrert meg om å skrive pent så tror jeg at moren min hvertfall kunne handlet etter den. Noen av forkortelsene kunne kanskje vært litt vriene å skjønne, men jeg tror det meste skulle gått greit. Min eks hadde forresten en av de beste forkortelsene: a. gurk stod det konsekvent på hans lister, og han klarte aldri å forklare meg hvorfor han skrev det sånn.
|
|
|
#15 |
|
bits and pieces
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Jeg hadde skrevet som deg hvis mannen skulle handlet ja for han vet jo som sagt hva vi bruker (som regel blir det rett hvertfall)
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Hver gang jeg sender mannen med en liste, så VET jeg at telefonen snart ringer.....Han må ha alt spesifisert. Ellers blir det slik som i videone over her. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Handlelister skriver jeg for at husbonden skal forstå dem. Så de ser slik ut:
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kan hvem som helst handle etter din handleliste?Nei, mannen min kan, ingen andre. Hender jeg skriver til noen andre, da spesifiserer jeg hva det er: type biola, yoghurt, brød osv |
|
|
|
![]() |
|
|