Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Tilbake i tid?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 23:22   #21
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tilbake i tid?

Jeg husker at jeg var på sykehus like før jeg fylte to år, og vet at dette er minner og ikke ting jeg har blitt fortalt. Jeg kunne snakke helt ordentlig om det har noe å si.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:24   #22
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

En dame som nærmer seg 90 år påstår hun husker fra spedbarnstiden. Men jeg kjenner at jeg har vanskelig for å helt tro på det. Jeg kan ikke si jeg husker noe særlig fra før jeg var ca. 4-5 år.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:26   #23
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ved senter for krisepsykologi i Bergen fortalte meg at man har eksempler på at man kan huske helt tilbake til 6 måneders alder. Selv har jeg minner fra jeg var 1 1/2 år, da opplevde jeg noe traumatisk.

Gammel 21-11-10, 23:33   #24
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Mannen min påstår han husker ting som skjedde da han var omkring ett år. Kan jo selvfølgelig være ting som er blitt gjenfortalt så mange ganger i årenes løp at han tror han husker, men egentlig tviler jeg ikke på at han faktisk husker det. Han har en enorm hukommelse.

Selv vet jeg ikke hvor langt tilbake jeg husker. Har masse glimt og hendelser som dukker opp, men vanskelig å tidfeste dem.

Jeg har vel en ting som jeg tror jeg husker. Dvs, jeg husker ikke selve hendelsen, men kroppen min gjør...

Jeg var vel omkring halvannet år da jeg falt i et basseng, og mine to søstre hoppet uti og reddet meg opp. Som sagt så husker jeg ikke hendelsen, men jeg har i hele oppveksten og i voksen alder ikke taklet å være under vann mot min vilje, eller få følelsen av at det er mot min vilje.

Jeg kan dykke og svømme under vann, men kjenner jeg at noe(n) er over meg, og da gjerne borti meg, så kommer panikken. Mannen har fått ettertrykkelig beskjed om å aldri prøve å holde meg under vann. Han prøvde en gang, og har ikke gjort det siden.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:59   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet med sikkerhet at jeg husker enkeltepisoder fra før jeg var 2. Altså eldre enn ett, men mindre enn to. Vi flyttet så mye på den tiden at stedet jeg husker ting fra tidfester det ganske godt. Fra det stedet vi bodde fra jeg var 2 til jeg var 6 husker jeg mer og mer sammenhengende.

En ting som er litt morsomt med de tinga jeg husker fra jeg var i underkant av to år er at jeg husker det i barneperspektiv. Alt er veldig stort. Trappa er lang og gelenderet når meg til godt over hodet. Jeg ser mammen til nabojenta nedenfra og opp, tydelig at jeg bare nådde henne til litt over knærne.

Gammel 22-11-10, 07:36   #26
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det tror jeg ingen kan. Med vekt på tror. Men jeg tror at ting som hender i spedbarnsalder kan sette spor som kroppen kan huske, slik at man kanskje reagerer på erfaringen i ettertid.

Jeg synes det høres rart ut, spørsmålet dukket opp på ett annet forum der ei mener å huske sin egen fødsel.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 08:14   #27
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg husker en god del ting fra da vi bodde i Finmark. Eks fra butikken til bestemor og bestefar, de la den ned da jeg var 3 år.
Vi flyttet til Nordland da jeg var 5 år. Men husker ikke så mye fra flyttingen, sikkert fotrengt det. Husker faktisk mere fra Finnmark som 2-5 åring en fra nordland som 5 åring

Gammel 22-11-10, 08:42   #28
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg husker episoder fra jeg var ca. 2 år. Husker generelt mye fra tidlig barndom.

Så engang et tvprogram hvor ei påsto hun kunne huske at hun var en sædcelle.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:04   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

En ting som er litt morsomt med de tinga jeg husker fra jeg var i underkant av to år er at jeg husker det i barneperspektiv. Alt er veldig stort. Trappa er lang og gelenderet når meg til godt over hodet. Jeg ser mammen til nabojenta nedenfra og opp, tydelig at jeg bare nådde henne til litt over knærne.

Akkurat sånn er mine minner også. Jeg går i en lang sykehusgang og blir holdt i hånden av en dame som jeg liksom bare rekker til knærne, og ser alt fra veldig nært gulvet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:31   #30
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker veldig godt at jeg ble stengt inne, hylende, på et rom uten vinduer, med lyset av. Det rommet ble bygget om da jeg var ca 2 år, så det må ha vært før det. Faren min bekreftet at det jeg husker stemmer

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:36   #31
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det minnet jeg har fra rundt to års alder tror jeg at jeg har for resten av livet (til jeg blir dement da) Det er fordi jeg har så tydelig bilde av det i hodet nå. Så da gjelder det jo bare å huske det fra nå av og ut livet.

Gammel 22-11-10, 10:41   #32
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke. Jeg tror jeg husker en del fra da jeg var veldig liten, 2-3 år kanskje, men det er jo mulig at jeg bare har blitt fortalt det, og ikke husker det selv. Men det er sikkert individuellt. Tviler dog på at noen kan huske sin egen fødsel. Eller tilværelse som sædcelle for den del

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:58   #33
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hadde vært artig å være assistert befruktning-barn og huske å ha vært sædcelle.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:00   #34
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg husker tydelig at søsteren min begynte på skolen. Da var jeg 2 år og 2 måneder. Husker at jeg pleide å vente på henne til hun kom hjem, og at jeg fant opp historier om at jeg også hadde vært på skolen.

I motsetning til Katta har jeg nok "oppdatert" minnene litt, for jeg husker samtalene våre som veldig ordrike, men jeg tror ikke jeg snakket godt da jeg var 2.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:14   #35
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble operert i øynene da jeg var 1,5 år, og jeg var innlagt på et nonnesykehus i flere dager uten å mamma fikk komme på besøk. Jeg husker flere ting derfra. Selve minnene er ikke traumatiske, men jeg må ha blitt traumatisert, for jeg var livredd nonner da jeg var liten.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:50   #36
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg husker i alle fall 38 år tilbake i tid.

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Ups, jeg er litt eldre enn jeg husket.
Jeg husker faktisk 40 år tilbake i tid.

Er du nå heeeeeeelt sikker på at du husker 40 år tilbake i tid? Jeg mener - husker du nå eeeegentlig hvor gammel du er?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 12:20   #37
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Er du nå heeeeeeelt sikker på at du husker 40 år tilbake i tid? Jeg mener - husker du nå eeeegentlig hvor gammel du er?

Jepp. Jeg har hatt opptelling og utregning så nå vet jeg akkurat hvor gammel jeg er.

Spørs bare hvor lenge jeg husker det da, når jeg må ha neste opptelling liksom.

Gammel 22-11-10, 12:21   #38
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Forresten så tror jeg ikke akkurat det der går på minnet, det går nemlig på at jeg har begynt å fortrenge enkelte ting.

Gammel 22-11-10, 16:26   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker en god del opplevelser fra ferien vi hadde til Bulgaria i 1982, da var jeg 2 år gammel. Jeg husker hvordan ting så ut, opplevelser osv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.