Bilsetevalg, er dere fornøyd med Duologic?
Det var en gang for lenge siden jeg var lidenskapelig opptatt av bilseter og sikkerhet, og hadde god oversikt på hva som fantes på markedet.
Nå er jeg selvsagt fortsatt opptatt av sikkerhet, men rimelig ute på alle de nye modellene og alt som har skjedd de siste årene.
Femmern kommer i Mai. Tre av ungene bruker fortsatt beltestol, og skal fortsette med det. Det er salig trangt å feste selene i baksetet med tre beltestoler, men en av dem må sitte bakerst for å gi plass til babyens sete når den tid kommer.
Det er isofix på hver side på midtre rekke, og jeg tenker at isofix-sete da hadde vært kjekt, både for sikkerheten og for at det er enkelt.
Jeg tenker litt på Gracos Duologic, så har vi sete i allefall de første tre årene. Hvordan fungerer det til en helt nyfødt? Jeg husker at mange syntes Graco-setene var bratte i ryggen i forhodl til mange andre seter på markedet.
En annen ting er hvordan setet blir stående i bilen med Isofix. Jeg tenker at det da blir mer sentrert, at man ikke har muligheten til å sette det litt på siden av bilens sete for å øke plassen. Samtidig er vel duologic en av de smaleste bakovervendte setene?
Vi skal selvfølgelig prøve i bilen og alt det der, men jeg begynner likevel å sondere terrenget litt så jeg har en formening om hva som kan funke.
Fortell meg litt om deres erfaring med duologic, er dere snille.
Og har dere andre forslag så er det bare å komme med dem.