Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Korteste vei til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-10, 15:27   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korteste vei til syden?

Veldig lettvint ferie er fly til Nice, (tre timer) leie bil som du henter på flyplassen, og leie leilighet i et av de utallige apartment-greiene som finnes mellom Nice og St. Tropez.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:09   #22
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Veldig lettvint ferie er fly til Nice, (tre timer) leie bil som du henter på flyplassen, og leie leilighet i et av de utallige apartment-greiene som finnes mellom Nice og St. Tropez.

Eller kjøre andre veien, over til Italia. Ikke langt det heller, og billigere.

Gammel 24-11-10, 16:10   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Eller kjøre andre veien, over til Italia. Ikke langt det heller, og billigere.

Jepp. Men det er fullt av italienere.

Gammel 24-11-10, 16:26   #24
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Men det er fullt av italienere.

Sant nok. Bare det at jeg foretrekker det framfor franskmenn.

Gammel 24-11-10, 16:27   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Sant nok. Bare det at jeg foretrekker det framfor franskmenn.

Mon Dieu!

Gammel 24-11-10, 17:52   #26
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Jeg henger meg på denne

Og ellers - hvis du reiser med små barn (har ikke sjekket om det står noe om det i sinaturen din), så er Alcudia på Mallorca også veldig bra. Øyene i Hellas tar det vel lengre tid å fly til mener jeg å huske.

Gammel 24-11-10, 20:26   #27
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns vel både italienere og franskmenn er best på film. Men uansett, landene er jo fine.
Nei, dette blir nok tur uten barn

Gammel 24-11-10, 20:29   #28
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Flyturen til Nice er jo kort og det er ikke lange avstander rundt i området. Vi var i Provence i sommer, i en landsby ca tre kvarter unna Nice, området kan anbefales, dog vet jeg ikke om det er å anbefale å ikke kunne fransk som oss.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 20:58   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Hvis du ikke utelukker charter, kan Alghero være et alternativ. 3 timer på fly og 8 km til hotell.

Vi reiser til Alcudia, tross stygge fordommer. Kort flytur, SAS bruker 3,5 timer og avreise kl 09 fra Oslo, og 13.30 fra Alcudia. Barnevennlig og bekvemt for småbarns foreldre. Men foretrekker Italia, så langt.

Følger ikke tråden helt på hvem som er for eller imot italienere

Gammel 27-11-10, 21:39   #30
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvor er Alghero?

Gammel 27-11-10, 22:30   #31
guddis
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bulgaria er veldig kort flyreise, 2,5-3 timar. Billig og varmt om sommaren ( ikkje vinterreisemål mao)

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:46   #32
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guddis, her.

Bulgaria er veldig kort flyreise, 2,5-3 timar. Billig og varmt om sommaren ( ikkje vinterreisemål mao)

Men er det ikkje litt..harry der? eg er gammal, altså Treng ro og fred om natta.

Gammel 29-11-10, 19:05   #33
guddis
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Men er det ikkje litt..harry der? eg er gammal, altså Treng ro og fred om natta.

Tja, harry? Aner ikkje eg. Eg var der for 9 år sidan Ung og barnlaus, men veldig roleg Sov godt om natta eg, og treivst godt der òg (merk: det er ein roleg plass, A....eit eller anna, og ein "uroleg" plass, Golden Sands, og Sunny Beach er visst òg uroleg. Men eg var roleg i Golden Sands) Men det mest fantastiske var flytiden!! (og det billige prisnivået fritt for pruting)

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:10   #34
knøttet
liksom sporty

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Du må jo bare dra til Frankrike Finn deg en sjarmerende liten plass hvor det ikke kryr av turister, og bare NYT! *frankofil*

Gammel 01-12-10, 21:07   #35
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Er det bare tre timar til Mallorca? Jeg forbinder det litt med 70-tallet, men det er kanskje en fin plass å feriere?

Mallorca er nydelig!

Jeg har alltid hatt en forestilling om at Nice er veldig dyrt. Men det er kanskje feil? Er det langt fra flyplassen inn til byen?

Flyplassen ligger nærmest midt i byen. Det går ikke charterfly til Nice, men både SAS og Norwegian flyr dit.

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Vi reiser til Alcudia, tross stygge fordommer. Kort flytur, SAS bruker 3,5 timer og avreise kl 09 fra Oslo, og 13.30 fra Alcudia. Barnevennlig og bekvemt for småbarns foreldre. Men foretrekker Italia, så langt.

Alcudia er et sted på Mallorca, dvs. SAS flyr ikke til Alcudia men til Palma de Mallorca. Fra flyplassen til Alcudia er det ca. 40 min. med buss/bil.

Gammel 01-12-10, 21:09   #36
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor er Alghero?

Sardinia, Italia.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 21:15   #37
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Nå tror jeg faktisk vi har bestemt oss for hvor vi vil dra, nemlig til Dubrovnic. Skrives det slik? Har noen gode tips til leiligheter/hotell der? Og fly?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.