|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Borte
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg er ekstremt mørkeredd og husredd om jeg er alene. Det har jeg vært siden jeg var liten og det handler antakelig om helt andre ting enn at jeg ikke føler meg trygg. Jeg går sjelden alene i mørket selv om jeg bare skal en bitteliten bit. Jeg er ikke redd for å bli voldtatt eller slått ned, bare generelt redd når det er mørkt.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Føler du deg trygg?Det flotteste med å virkelig bo på landet, som vi gjør, er at man slipper å være redd for å gå ut om kvelden / alene (med mindre man er mørkredd selvfølgelig). Her kjenner alle alle, og det er ingen farlige personer her. Hadde det vært det, hadde de heller ikke kommet langt, da man er avhengig av å reise herfra med båt. For første gang i livet går jeg ute om kvelden helt uten å være redd. Folk flest her ute låser ikke dørene sine om natta engang.
![]() |
#23 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Ja. Går alene gjennom Grønland, Tøyen og opp til Vålerenga på natten uten at jeg er engstelig for det. Statistisk sett er det jo så liten sjanse for at noe skjer.
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg dro opp en gamme tråd. Det skal man jo egentlig ikke gjøre, men jeg lurer på om dere føler dere mer eller mindre trygg i Oslo nå enn for 5 år siden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg vet ikke om jeg vil påstå at jeg føler meg mindre trygg akkurat i Oslo, men jeg har blitt gamlere. Jeg er er mer utrygg på generelt grunnlag.
![]() |
#26 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Føler du deg trygg?
Kjenner meg litt igjen når du sier du blir "sint". Jeg blir også "sint" når jeg får denne følelsen. Og ja, det hender den kommer noen ganger, det må jeg innrømme men det er sjelden, heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg bor ikke i Oslo lenger, så jeg vet vel ikke helt hva jeg ville følt om jeg bodde der,men jeg antar jeg ville følt meg like trygg som jeg alltid gjør.
![]() |
#28 |
intro
|
Esme, skrev du dette før eller etter den famøse kaféturen deres - var det på Tøyen, tro?
![]() |
![]() |
#29 |
Mother of Dragons
|
Det er nok før, skrevet i 2007.
![]() |
#30 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg holder meg blant de naive og trygge. Det finnes nok situasjoner der jeg kanskje burde ha vært mer engstelig eller på vakt, men det har jeg ikke anlegg for.
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg føler meg i bunn og grunn trygg. Men jeg er jo ikke dum heller, jeg tar aldri pirattaxi, raver ikke møkkfull alene inn i bakgatene, og frekventerer ikke rosenkrantzgate på nattestid i helgene.
![]() |
#32 |
Klar
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg føler meg trygg i mørket så lenge det er andre mennesker i nærheten. Dvs jeghar ikke noen problemer med å gå alene fra byen over Grønland og Tøyen, men er mer betenkt for det siste stykket som er mindre befolket. På dagtid og egentlig så lenge det er lyst ute, føler jeg meg trygg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Føler du deg trygg?Nei jeg føler meg ikke trygg overalt. Er mørkredd, husredd og skeptisk av natur. Er ikke trygg i egen hage en gang om det er bekmørt der en høstkveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Ja, i det store og hele så føler jeg meg trygg. Det gamle deilige huset mitt, som knirker i alle dørstokker osv. gjør meg ikke redd nei. Jeg hadde vært mer redd midt inne i en by, for der er det mye rart... |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Sv: Føler du deg trygg?Jeg er jo utrolig sjelden ute seint på kvelden, men jeg føler meg slett ikke trygg alle steder. Før gikk jeg f.eks. glatt gjennom Slottsparken til buss/tog hvis jeg var på den kanten av byen, det gjør jeg ikke lenger. Hvis jeg går i åpne, belyste gater føler jeg meg derimot helt trygg. Jeg har nok også blitt eldre, for i yngre dager har jeg gått i betydelig mer suspekte strøk i utlandet uten å være spesielt redd, og det var egentlig bare teit.
![]() |
|
|