|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne-tv før og nåJeg synes både "Pelle Parafins Bøljeband" og Trond Viggos "Kroppen" er morsomme enda, men jeg er ikke sikker på om det hadde fenget poden noe særlig. Jeg var også stor fan av "Portveien 2".
![]() |
#23 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne-tv før og nåVi ser dinosaurtoget hver morgen før vi drar hjemmefra. Tror nesten jeg kan teksten utenat..
![]() |
#24 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barne-tv før og nåSkomaker Anderesen og Vibeke Sæther var allerede da som å bli slept sakte gjennom sirup. Men Pelle Parafin, Brødrene Dal, og den lille Tsjekkiske Muldvarpen var alle kjempebra, og ungene liker å se DVD med dem i dag også.
![]() |
![]() |
#25 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Barne-tv før og nå
"Dinosaurtoget, dinosaurtoget, vi skal kjøreeeeeeeeeeee med dinosaurtoget." |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Off the map.
|
Den er jaggu en hit hos oss også! Den serien er populær pga toget hos oss, ikke pga dinosaurene.
![]() |
#27 |
www.bomulls.no
|
Hihi ... Jeg tror jeg var veldig liten når jeg så det og husker det bare som et godt minne, men trist og skummelt også - husker vel bare episoden der Joppe går i søppelsjakten.
![]() |
#28 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåLille Ville og jeg så på Skomakergata i fjor (på dvd), og hun elsket det! Særlig var hun opptatt av postmannen som gjemte seg under bordet, og fortalte det til "alle" hun møtte. Vet ikke helt hva de tenkte, siden hun aldri forklarte sammenhengen...
![]() |
#29 |
Textrovert
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåJeg synes det er trist at Jul i Skomakergata nærmest blir stemplet som et pervoshow av mange nå. Det er faktisk litt trist at det nå nærmest automatisk ses på som ekkelt at en eldre mann har barn på fanget.
![]() |
#30 |
Slumrende Ullteppe
|
Og jeg irrterete vettet av meg over hvor forbanna bortskjemt den ungen var.
![]() |
#31 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåJeg husker at jeg hatet Tøydokke Anna. Sangen, den teite dokka, de teite folkene, ja hele greia var rett og slett bare teit, teit, teit! Bare Redda Joppe og den guttungen som gnålte hele tiden var verre, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åååå, gud, den var sykt irriterende!
![]() |
#33 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Barne-tv før og nåJamen, jamen... jeg likte å se barnetv da jeg var liten, jeg! Og jeg har ikke lyst til å rasere alle minner ved å se på klippene og måtte innse hvor dårlig det var. Jeg så antakelig barnetv hver kveld, og siden vi hadde tilgang til svt1 og svt2 så vi mye barnetv der, særlig på morgenene.
![]() |
#34 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåEnig cuyahoga, jeg er ikke fan av rød- og blånisser.
![]() |
#35 |
www.bomulls.no
|
Du har rett i det da, en kan synes ting er aldri så irriterende og dårlig nå, men jeg har bare gode minner fra Barne-TV da jeg selv var liten. Det eneste jeg ikke kunne utstå var God Bok med Minken Fosheim ...
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 26-11-10 kl 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
www.bomulls.no
|
Ditto til alt bortsett fra syke barn!
![]() |
#38 |
Textrovert
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåJeg var kjempeglad i barne-tv, og særlig Lekestue. Det eneste jeg hatet, var Andungen Kvakk Kvakk. Noe så begredelig!
![]() |
#39 |
Borte
|
![]() Sv: Barne-tv før og nåSvenskene var laahaaangt foran nrk når det kom til å lage gode barne-produksjoner gjennom 60-70 og 80-tallet. Mange av de svenske produksjonene har så høy kvalitet at de fint møter dagens standard og står seg. De var ikke så himla opptatt av at alt skulle være pedagogisk riktig heller, for ikke å snakke om at alle barneprogrammer skulle være spekket med nyttig læring og folkeopplysning.
![]() |
#40 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Barne-tv før og nåSvenskene, ja.
![]() |
|
|