|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barne-tv før og nå
Og jeg irrterete vettet av meg over hvor forbanna bortskjemt den ungen var.
|
|
|
#2 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Barne-tv før og nåJeg husker at jeg hatet Tøydokke Anna. Sangen, den teite dokka, de teite folkene, ja hele greia var rett og slett bare teit, teit, teit! Bare Redda Joppe og den guttungen som gnålte hele tiden var verre, egentlig. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barne-tv før og nåJamen, jamen... jeg likte å se barnetv da jeg var liten, jeg! Og jeg har ikke lyst til å rasere alle minner ved å se på klippene og måtte innse hvor dårlig det var. Jeg så antakelig barnetv hver kveld, og siden vi hadde tilgang til svt1 og svt2 så vi mye barnetv der, særlig på morgenene.
|
|
|
#4 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Åååå, gud, den var sykt irriterende!
|
|
|
#5 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barne-tv før og nåEller den svenske Fem myror er fler enn fyra elefanter
|
|
|
|
#7 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Barne-tv før og nåJeg skulle virkelig, virkelig ønske vi hadde barneprogram like bra som "Ugler i Mosen" og "Dyrevenn" da jeg var liten. For ikke å snakke om "Jul i Blåfjell"! Den ville fenget langt mere enn en gammelmodig skomaker med en tøffel som snurret øst-tyske propagandafilmer
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Sv: Barne-tv før og nåJeg synes det er trist at Jul i Skomakergata nærmest blir stemplet som et pervoshow av mange nå. Det er faktisk litt trist at det nå nærmest automatisk ses på som ekkelt at en eldre mann har barn på fanget.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barne-tv før og nåDa jeg var 14-15 år gikk Skomakergata på NRK som julekalender, etter noen års pause. Da var minstebroren min 6-7 år, og som den flinke storesøsteren jeg er hadde jeg bestemt at det skulle vi se sammen hveeer dag hele advent. Skikkelig koooose oss, jajamen!
|
|
|
|
#10 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Amen. Femåringen fikk "Jul i Skomakergata av sin gudmor som pakke nr. 1 i adventskalenderen (Nei, resten av kalenderen er ikke like dyr, det er en del av julegaven hans fra henne og dessuten så vi på dete som en ekstra adventskalender ...
|
|
|
|
#11 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Barne-tv før og nåEnig cuyahoga, jeg er ikke fan av rød- og blånisser.
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Barne-tv før og nåJeg var kjempeglad i barne-tv, og særlig Lekestue. Det eneste jeg hatet, var Andungen Kvakk Kvakk. Noe så begredelig!
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Andungen Kvakk Kvakk?!? Den søte andungen i modellerkitt? Kan da vel ikke hate den? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Crazy Cat Lady
|
Origami! Andungen Kvakk-Kvakk, som jeg elsket, var en papirand
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barne-tv før og nåAndungen kvakk kvakk er faktisk med i sendeplanen til selveste Fantorangen i dagens barne-tv
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Barne-tv før og nåSvenskene var laahaaangt foran nrk når det kom til å lage gode barne-produksjoner gjennom 60-70 og 80-tallet. Mange av de svenske produksjonene har så høy kvalitet at de fint møter dagens standard og står seg. De var ikke så himla opptatt av at alt skulle være pedagogisk riktig heller, for ikke å snakke om at alle barneprogrammer skulle være spekket med nyttig læring og folkeopplysning.
|
|
|
#17 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Barne-tv før og nåSvenskene, ja.
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Barne-tv før og nåSvenskene har jo hatt litt flaks med at de har hatt Astrid Lindgren da.
|
|
|
#19 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barne-tv før og nåRagnar - farbrorn som inte vill va' stor. Det var barne-TV, det. (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#20 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Barne-tv før og nåEn av mine favoritter: (Kilde: youtube.com) Og når man ble litt eldre var det en tenåringsserie som fenget: (Kilde: youtube.com)
|
|
![]() |
|
|