|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tankefull
|
Sv: Alkohol på julaften?Aldri gjort det før nei. Men i år skal vi være hjemme på julekvelden for første gang, og jeg har planer om ett glass god rødvin etter barna er i seng som del av min tradisjon.
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Vin til maten + ett glass likør til kaffen. Ikke sånn at noen blir påvirka |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Ja.
|
|
|
#5 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Alkohol på julaften?Dette blir min første jul som nyfrelst rødvinsdrikker, så ett glass god vin til maten skal jeg ha. Det skal mannen min og min mamma også. Når ungene er i seng tar vi frem hjemmelaget kirsebærlikør, et lite glass til hvert. Det holder for oss.
|
|
|
#6 |
|
Superkul
Medlem siden: Jun 2010
![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Nei, men andre i familien har litt juleøl til maten og det er helt greit.
|
|
|
#7 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Mannen tar seg kanskje en juleøl til maten. Jeg kommer nok til å ta meg et glass rødvin og en Baileys etter at de er i seng. Vi skal bare være oss fire på julaften og da blir det ungenes dag/kveld.
|
|
|
#8 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alkohol på julaften?Litt men ikke mye, ingen som blir påvirket. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Alkohol på julaften?For meg er alkohol en naturlig del av et festmåltid. Jeg drikker utrolig lite og mesteparten av den flasken jeg åpner julafte helles nok ut, men for meg er det høytid. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Sv: Alkohol på julaften?Om vi er hos svigers, tar en av oss et glass vin eller en øl, er vi hjemme så kan begge ta et glass med alkohol. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Alkohol på julaften?Mann og svigermor tar nok øl og akevitt til maten, jeg pleier å drikke jule-Munkholm.
|
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Alkohol på julaften?Nei, ikke i år. Jeg liker best brus/farris til maten, og gubben skal på jobb på kvelden, så det blir nok Farris til hele bøttegjengen her.
|
|
|
#13 |
|
XXX
Hvor: Orkdal
Sv: Alkohol på julaften?Har aldri vært vant til at det drikkes alkohol på julaften. Drikker ikke på julaften, og heller ingen andre dager i året.
|
|
|
#15 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Alkohol på julaften?Øl og akevitt hører til juleribba når vi feirer med min familie. Hos sambos bos familie drikker man så og si aldri alkohol.
|
|
|
#16 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Alkohol på julaften?Ja. Vi drikker øl og akevitt eller vin til maten.
|
|
|
#17 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Alkohol på julaften?Nei, vi drikker ikke alkohol på julaften, men dem vi er hos drikker nok både øl og akevitt til ribbemåltidet. Helt ok for oss, selvsagt, det er ikke snakk om fyll eller tydelig beruselse. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Alkohol på julaften?Ja. Øl og akevitt til maten, "noget attåt" til kaffen. Og sikkert et glass sherry til de som vil ha (pappa) som velkomstdrink. Men det er jo ikke noe fyllefest. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Alkohol på julaften?Jeg pleier å ta ett glass vin og en akkevitt til maten, om mannen ikke kjører gjør han det samme.
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Alkohol på julaften?Vin til maten og sherry til kaffen eller konjakk eller noe sånt. Sånn var det i min oppvekst og det opplevde jeg som uproblematisk, det samme gjorde mannen så vi ser ingen grunner til å la være.
|
![]() |
|
|