|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De 7 sorter i 2010Sara Bernhardt (sier mannen, 3 dobbel oppskrift) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De 7 sorter i 2010
Har overhodet INGEN ambisjoner om å bake 7 slag.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: De 7 sorter i 2010Jeg tror ikke jeg lager 7 sorter i år, men dette er det jeg kanskje lager (i prioritert rekkefølge):
|
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
Sv: De 7 sorter i 2010Jeg har ikke telt, men vi skal iallfall bake pepperkaker, kanelpinner, to slag av mannens utenlandske favoritter, Sarah Bernard, karameller og mozartkuler.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: De 7 sorter i 2010Eg skal baka ein del, men me spiser julekakene no og ikkje i jula. Då er det som regel så mykje anna mat, så då orker me ikkje. Planen er:
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: De 7 sorter i 2010Men altså...blir kakene spist? Jeg har pleid å bake brune pinner, kokosmakroner og silkeputer, men jeg har kastet sikkert 80 % i februar (eller mye senere alt etter som) - I år lager jeg bare marsipan, mozartkuler, brente mandler og konfekt...Ja, med unntak av pepperkaker da.
|
|
|
#8 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De 7 sorter i 2010Vi er på 3 forskjellige juletrefester rett etter jul og på alle skal vi ha med egne kaker som settes på felles bord, så alt blir borte som ikke allerede er spist og vi får smakt på andres julekaker også. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: De 7 sorter i 2010Jeg regner med å bake: |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kald på føttene
|
Sv: De 7 sorter i 2010Vi har adventskaffe hver dag i advent, så her blir definitivt kakene spist. Ikke noen enorme mengder hver dag, men en liten smak. Det er stas.
|
|
|
#11 |
|
Smugleser
|
Sv: De 7 sorter i 2010Pepperkaker.
|
|
|
#12 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: De 7 sorter i 2010Det jeg helt sikkert skal bake, siden bakinga er aktiviteter i aktivitetskalenderen, er
|
|
|
#14 |
|
Unik
|
Sv: De 7 sorter i 2010Bakte pepperkaker i går. Dei blei såpass vellykka at eg må lage ein deig eller to til. ( uten gluten, melk og egg )
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Sv: De 7 sorter i 2010Pepperkaker
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
Sv: De 7 sorter i 2010Det blir i hvert fall ikke kakemenn. Det er nemlig ingen som spiser dem.
![]()
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Sv: De 7 sorter i 2010Jeg har lyst til å lage pleskner også, men jeg får dem ikke helt til. Får heller satse på at mamma baker dem til vi skal hjem til jul.
|
![]() |
|
|