Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Finnes det flere som meg der ute?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 10:00   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Her har junior pakkekalender og det har han hatt siden sin første jul, nå er han 10 år.

Datteren min hadde pakkekalender fra sin andre jul(hun ble født 6 uker før jul) og frem til hun ble 19 år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:06   #22
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skulle ønske det fantes sånn kalender jeg fikk når jeg var liten. Sånn med dyr og ting og tang som man kunne lage kjeder av. Noen som husker det? Jeg digget den.

Gjett om jeg husker - de var toppen av lykke. Jeg har noen av plastfigurene ennå!

Her har ungene sjokoladekalender i uka og egenlagd pakkekalender lørdager og søndager.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:09   #23
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vi har det ikke, etter to år med 48 pakker og niløping rundt for å finne noe ok greier til ok pris så kuttet jeg det ut. De ble også "gavelei" og smått bortskjemte på julaften etter 24 dager sammenhengende gaveåpning. Så vi kjøper LEGO-kalender til storebror som elsker det og lillesøster fikk velge Petshopkalender i år, og de er storfornøyde. Jeg har ingen dårlig samvittighet eller stressfølelse for å kutte ut pakkekalender.

I fjor hadde vi pakkekalender for det jeg tror er siste gang. Det ble rett og slett for mye pakker og hun ble lei, og heller lite glad for tingene til slutt. Rett og slett overdose. Så i år fikk hun velge om hun ville ha sjokoladekalender eller petshop/leker av disse ferdigtypene, og hun valgte my little pony. Helt utrolig deilig å slippe å kave rundt for å finne på det der.

Mulig de skal få en pakkekalender på deling etterhvert som lillebror skjønner litt mer av sånt, men da må vi gjøre det et år overskuddet er der til å legge inn opplevelser og sånne koselige ekstrating i den i stedenfor strømpebukser og tannbørster.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:15   #24
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 LEGO og 1 Playmo her.
Mannen har Flax kalender.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:16   #25
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi er to.... Ungene her fikk ferdiglaget petshop og legokalender. 2 åringen fikk ingen, men der må jeg krype til korset å kjøpe etterpå... stakkars.

Gammel 01-12-10, 10:21   #26
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg synes ikke synd på unger som har andre varianter, det er jo nedtellingen til jul som er greia. Om det gjøres i form av nelliker i en appelsin eller innpakket Nille-stæsj er ett fett.

Helt enig. Det er synd hvis man skal føle unormal fordi man ikke har tid/råd/ork/lyst til å bruke hundrevis av kroner på pakkekalendere. Jula er materialistisk nok som den er. (Sa hun, som har pakkekalendere til barna i år..)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:22   #27
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Etter ett års pause er vi tilbake til pakkekalender av den enkle grunn at jeg har så vannvittig gode minner fra det selv.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:30   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har brukt ville formuer på pakkekalendre til ungene de siste årene. Riktignok har de fått mye som de har trengt, men det har blitt skrekkelig dyrt. Videre har jeg syntes det var i overkant mye stress. Snuppa fikk derfor valget mellom pakke- og kjøpekalender i år. Hun ville svært gjerne teste ut Pet Shop-kalender. Dermed ble det legokalender på knerten.

Vi ser om det bare er ræl og tull i kalenderene i år, så bestemmer vi oss for hva vi gjør til neste år. Hvis ungene er fornøyd, er det ikke nederlag å ha ferdigkjøpt kalender.

Gammel 01-12-10, 10:41   #29
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har vi hatt pakkekalender før, men ikke i fjor og i år - jentene ville ha haribokalender, og det er helt greit for meg

Vi hadde ikke bare pakker i pakkekalenderne; det kunne også være lapper med "Pirbadet", "bake pepperkaker" ol på. Det var populært det.

Gammel 01-12-10, 10:44   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min har en kjempefin hjemmesydd kalender men ville ha legokalender istedet, og siden jeg har brukt å kjøpe større legosett og dele opp i pakkekalenderen så går det for det samme for meg. Om det skulle vært for dårlig for ham så hadde han fått en appelsin med nellikspiker i til neste år. Banna bein.

Gammel 01-12-10, 10:46   #31
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vokst opp med billedkalender, og synes fremdeles at det er toppen av lykke. Meningen med kalender er nedtellingen, ikke det man får, og jeg er overbevist om at det blir en god adventstid uansett. Vi har pakkekalender med gaver til alle i familien, så mine barn får forholdsvis få pakker. Det skal innrømmes at noen av dem er ganske store, men da er det på deling mellom de to.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:52   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingen pakkekalender. Ingen kalender i det hele tatt ennå. Jeg inngikk deal med guttene i går om at lukeåpning gjøres på kvelden i det Maverickske hjem.

Som deltidsalenemor med et i overkant drøyt jobbpress for tiden og fullstendig sprengt budsjett fordi jeg av en eller annen merkelig grunn har prioritert ull og vinterklær til barna før smådill, er jeg definitivt motivert for å ha et litt annet fokus enn dill og ræl hver føkkings dag.

( )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:00   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ingen pakkekalender. Ingen kalender i det hele tatt ennå. Jeg inngikk deal med guttene i går om at lukeåpning gjøres på kvelden i det Maverickske hjem.

Som deltidsalenemor med et i overkant drøyt jobbpress for tiden og fullstendig sprengt budsjett fordi jeg av en eller annen merkelig grunn har prioritert ull og vinterklær til barna før smådill, er jeg definitivt motivert for å ha et litt annet fokus enn dill og ræl hver føkkings dag.

( )

Du må ikke se bort fra den varmende effekten ekte plastræl kan gi et barnehjerte nå da.

Men lell, flate heller, jeg synes det er fint at mange har tid og råd og lyst (ikke minst) til å finne 24 stk pakker til hvert barn nå i førjulstida, men det kommer jeg aldri til å gjøre, jeg synes denne julegreia har tatt helt av.

Sønnen min ønsker jo seg nesten ikke noe nyttig heller, han har jo absolutt alt han trenger, og det han ønsker seg som er noe ålreit er jo store ting som nye ski og sånt. Og aktivitetskalender er også helt uaktuelt. Vi finner på nok greier til vanlig og det er da masse som skjer i barnehagen. Barnet må ikke få abstinenser i januar heller. Jeg er mer der at man finner på noe magisk da jeg, når hverdagen smeller til.

Gammel 01-12-10, 11:09   #34
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vi har enkelt opplegg rundt kalenderen i år: Om kveldene legger jeg to klistremerker i neste dags luke, og så får de klistre de i en nedtellingskalender, som ganske enkelt er et mørkeblått ark med 24 opptegnede ruter. Dager å glede seg til er markert med en stjerne, f.eks på fredag når vi skal dra på hytta, og julaften selvsagt.

Det høres kanskje litt kjipt ut, men det er det ikke for selve kalenderen er så vakker og fasinerende for de små.
Den er i tre, formet som et hus, med figurer på "loftet" og luker i huset under. Når man åpner en luke spiller den en julemelodi med spilledåselyd, det tennes lys på "loftet" og figurene (nisse, snømann, gutt som sitter i et tog etc) går frem og tilbake. Lukene må lukkes for at herligheten skal stoppe, derav behovet for en nedtellingskalender i tillegg.
Det var iallefall stor stas i dag tidlig, begge to var helt betatt av saken. Klistremerkene enset de nesten ikke.

Jeg ser at det høres litt to much ut, men jeg er ikke julzilla altså, vi eier nesten ikke julepynt ellers.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:09   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har pakkekalender i år, for første gang på syv år. Dette er en direkte konsekvens av at Minsteturbo ranet både sin egen og storesøsknenes kalendre i fjor.

Neste år blir det nok ferdigkalendere. Det har vært et forferdelig stress å få ordnet med alle gavene, og jeg brukte to og en halv time i går kveld på å få hengt opp halvparten.

Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:13   #36
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine har kalender fra kremmerhuset, med 24 lommer. Hver natt dukker det automagisk opp to små sjokoladebiter i lomma som tilhører datoen. Barna er strålende fornøyd (om enn litt forundret over at det ikke er noe til de voksne der), og jeg er strålende fornøyd, og veldig avslappet. Finfin ordning spør du meg.

Gammel 01-12-10, 11:14   #37
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er mer der at man finner på noe magisk da jeg, når hverdagen smeller til.

Jaaaa.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:17   #38
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tidligere har jeg laget pakkekalender, men jeg synes det er vanskelig å finne 24/48 småting som ikke tilsammen koster flere hundre kroner. I år ble det legokalender til Storebror og Playmokalender til Lillestorebror. Lillesøster har fått Donaldkalenderen som fulgte med forrige blad.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:19   #39
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har legokalender, guttene blir fornøyd og det er så utrolig enkelt og greit, ikke minst enkelt å lage klart.

Gammel 01-12-10, 11:27   #40
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Her ble det legokalender og prinsessekalender på ungene. Jeg orket ikke styre med pakkekalender i år.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:28.