Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Finnes det flere som meg der ute?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-10, 13:12   #1
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

minsten åpnet sin Playmokalender i dag og fikk en mann. 'Jeg er så glad i mannen min!!' Så da tolker jeg det dit hen at han er veldig fornøyd.

Hehe, så bra! Mine var også veldig fornøyde med dagens Playmobildings - to fikk hver sin mann, en fikk en postkasse og vesla fikk en hest (ja, hun endte visst opp med Playmobilkalender til slutt hun også.).

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 13:17   #2
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Legokalender til 8-åringen, Hello Kitty kalender til 3-åringen, og Kindersjokoladekalender til 14-åringen. De to minste har i tilleg fått hver sin sjokoladekalender til 10kr.
Tidligere når vi har hatt pakkekalender, så har de måtte åpne 3.hver dag. For 24 gaver til hvert barn, det gidder jeg virkelig ikke å styre med.

Veldig fornøyd med årets løsning

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 19:48   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har to gutter og gavekalender til gutter er omtrent håpløst.
Siste gangen jeg orket var for to år siden. I fjor fikk minsten legokalender og eldste gavekalender i helgene. De hadde hver sin sjokoladekalender i tillegg.

I år fikk mannen ansvar for kalendere siden jeg er i siste innspurt før eksamen neste uke. (Sikkert dårlig unnskyldning. )
Resultatet ble en hastig tur på Rema 1000 og innkjøp av sjokoladekalender sent i går kveld.

De får gavekalender i helgene, minsten litt lego og eldste noe annet praktisk.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:52   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske det fantes sånn kalender jeg fikk når jeg var liten. Sånn med dyr og ting og tang som man kunne lage kjeder av. Noen som husker det? Jeg digget den.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:53   #5
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg skulle ønske det fantes sånn kalender jeg fikk når jeg var liten. Sånn med dyr og ting og tang som man kunne lage kjeder av. Noen som husker det? Jeg digget den.

Åja, slike små plastdyr. De var fine.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:06   #6
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Gjett om jeg husker - de var toppen av lykke. Jeg har noen av plastfigurene ennå!

Her har ungene sjokoladekalender i uka og egenlagd pakkekalender lørdager og søndager.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:53   #7
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper konsekvent ferdige kalendre i butikken. De får hver sin kalender i år var det vel litle pet shop og star wars som var ønsket. Syns det blir for mye og dyrt å kjøpe 3 X 24 pakker. Jeg gidder ikke å kjøpe masse tull og tøys. Da blir det dyrt. For dyrt. Syns rundt 200 kr per unge er nok i julekalender.

Gammel 01-12-10, 10:55   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Dette har ikke vært min sterke side heller altså - har ikke helt fått dreisen på det, og det har stort sett gått i sjokoladekalendere. Det er jeg selv oppvokst med og har bare gode minner knyttet til det. Samfunnet er jo blitt så materielt på mange måter; jeg tror kanskje ikke man alltid setter like stor pris på å få noe heller, når det hauser på med pakker hver eneste dag. Noen er jo veldig flinke til å holde seg kun til små ting som "erstatter" sjokoladen, men enkelte kjøper jo så stort og fint og flott at det blir overkill. Synes jeg. Enhver må jo for all del gjøre som de lyster.

Vi har adventskalender i år, med bare fire pakker til hver altså - en hver søndag. Vi har alle sammen Flax-kalendere i tillegg. Jeg har strengt tatt ikke behov for å gjøre stort mer ut av det og synes det skaper forventning og glede i mengder nok. Bøllen var overlykkelig da han så nissen med fire pakker på; stjerner i øynene og aldri noe spørsmål om hvorfor det ikke var flere pakker der ...

Det var muligens en aldri så liten avsporing, men pytt sann!

Gammel 01-12-10, 10:56   #9
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en legokalender på deling til mine to, jeg har dem annenhver uke og de kan åpne en luke hver de dagene de er hos meg. Det hadde ikke blitt mer enn 24 pakker totalt å pakke inn til dem, men jeg syns det var enklere å kjøpe en ferdigkalender.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 10:58   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene våre har sjokoladekalendere, fordi de fikk av en gammeltante. De får bare åpne dem i helga, men har pakkekalender som de deler ellers. Jeg synes ikke synd på unger som har andre varianter, det er jo nedtellingen til jul som er greia. Om det gjøres i form av nelliker i en appelsin eller innpakket Nille-stæsj er ett fett.

Gammel 01-12-10, 11:21   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Jeg synes ikke synd på unger som har andre varianter, det er jo nedtellingen til jul som er greia. Om det gjøres i form av nelliker i en appelsin eller innpakket Nille-stæsj er ett fett.

Helt enig. Det er synd hvis man skal føle unormal fordi man ikke har tid/råd/ork/lyst til å bruke hundrevis av kroner på pakkekalendere. Jula er materialistisk nok som den er. (Sa hun, som har pakkekalendere til barna i år..)

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 15:15   #12
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Ungene har hatt pakkekalendere før, men i år orker jeg ikke og de sa selv at de ville ha kalendere fra butikken i stedet. ( )
9-åringen har Lego og Haribo, 5-åringen har Playmobil og Haribo og 3-åringen har My little pony og Smarties. Det får være bra nok.

Gammel 01-12-10, 18:36   #13
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Ungene mine har ikke pakkekalender i år, og har heller aldri fått det. Ikke tror at de kommer til å få det i overskuelig fremtid heller. De henger opp et rødt hjerte i ei snor hver dag.

Jeg har ikke lyst på gaver hver eneste dag i en hel måned. Vil heller bygge forventningene til julaften.

Gammel 01-12-10, 19:44   #14
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Har aldri laget pakkekalender, synest det er like greit med ferdige fra butikken. I år fikk de to største legokalender. Mannen fikk Liverpoolkalender med sjokolade Selv skal jeg ha Flax- kalender (litt seint ute men pytt pytt)

Gammel 01-12-10, 19:53   #15
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gått bort ifra å putte leker/ting i kalenderne i år. Begynner å bli litt motstander kjenner jeg, det blir for mye for min del.
I år har ungene fått ting i to av pakkene på kalenderen. Resten av pakkene er det sjokolade i til den yngste, kvikklunch to stripers og bitteliten melkesjokolade annenhver dag. I størstemann sin er det tyggegummi, sukkertøyeske, kjærlighet, bittesmå sjokolader fra nille med utrolig søte engler på o.l.
Neste år blir det helt stopp. Dette året er nedtrapping.
Fra 2011 blir det kun hengende pepperkakehjerter på kalenderne her i huset. Ikke noe mere pakkejag, jeg er lei hele greia. Jeg vil at kalenderen skal bygge opp forventningene og det bør vi greie like godt med ei pepperkake som med ei pakke.

Min fineste kalender er en tavle jeg har i gangen. Der skriver jeg opp tallene fra 1-24 og krysser over for hver dag. Hver gang jeg går ut ser jeg den og det er så gøy å se at dagene frem til jul blir færre og færre.

Gammel 01-12-10, 10:58   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har legokalender, og det har han valgt selv. Han fikk tilbud om pakker, men ville ha lego, det passer meg utmerket.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:00   #17
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har junior pakkekalender og det har han hatt siden sin første jul, nå er han 10 år.

Datteren min hadde pakkekalender fra sin andre jul(hun ble født 6 uker før jul) og frem til hun ble 19 år.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:15   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 LEGO og 1 Playmo her.
Mannen har Flax kalender.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-10, 11:16   #19
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi er to.... Ungene her fikk ferdiglaget petshop og legokalender. 2 åringen fikk ingen, men der må jeg krype til korset å kjøpe etterpå... stakkars.

Gammel 01-12-10, 11:22   #20
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Etter ett års pause er vi tilbake til pakkekalender av den enkle grunn at jeg har så vannvittig gode minner fra det selv.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.