|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Her har junior pakkekalender og det har han hatt siden sin første jul, nå er han 10 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?
Gjett om jeg husker - de var toppen av lykke. Jeg har noen av plastfigurene ennå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
lider av tastleksi
|
I fjor hadde vi pakkekalender for det jeg tror er siste gang. Det ble rett og slett for mye pakker og hun ble lei, og heller lite glad for tingene til slutt. Rett og slett overdose. Så i år fikk hun velge om hun ville ha sjokoladekalender eller petshop/leker av disse ferdigtypene, og hun valgte my little pony. Helt utrolig deilig å slippe å kave rundt for å finne på det der.
![]() |
#25 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi er to.... Ungene her fikk ferdiglaget petshop og legokalender. 2 åringen fikk ingen, men der må jeg krype til korset å kjøpe etterpå... stakkars.
![]() |
#26 |
Sviiisj!!
|
Helt enig. Det er synd hvis man skal føle unormal fordi man ikke har tid/råd/ork/lyst til å bruke hundrevis av kroner på pakkekalendere. Jula er materialistisk nok som den er.
![]() |
#27 |
I endring
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Etter ett års pause er vi tilbake til pakkekalender av den enkle grunn at jeg har så vannvittig gode minner fra det selv.
![]() |
#28 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har brukt ville formuer på pakkekalendre til ungene de siste årene. Riktignok har de fått mye som de har trengt, men det har blitt skrekkelig dyrt. Videre har jeg syntes det var i overkant mye stress. Snuppa fikk derfor valget mellom pakke- og kjøpekalender i år. Hun ville svært gjerne teste ut Pet Shop-kalender. Dermed ble det legokalender på knerten.
![]() |
![]() |
#29 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Her har vi hatt pakkekalender før, men ikke i fjor og i år - jentene ville ha haribokalender, og det er helt greit for meg
![]() |
#30 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Sønnen min har en kjempefin hjemmesydd kalender men ville ha legokalender istedet, og siden jeg har brukt å kjøpe større legosett og dele opp i pakkekalenderen så går det for det samme for meg. Om det skulle vært for dårlig for ham så hadde han fått en appelsin med nellikspiker i til neste år. Banna bein.
![]() |
#31 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har vokst opp med billedkalender, og synes fremdeles at det er toppen av lykke. Meningen med kalender er nedtellingen, ikke det man får, og jeg er overbevist om at det blir en god adventstid uansett. Vi har pakkekalender med gaver til alle i familien, så mine barn får forholdsvis få pakker. Det skal innrømmes at noen av dem er ganske store, men da er det på deling mellom de to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Ingen pakkekalender. Ingen kalender i det hele tatt ennå. Jeg inngikk deal med guttene i går om at lukeåpning gjøres på kvelden i det Maverickske hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
Du må ikke se bort fra den varmende effekten ekte plastræl kan gi et barnehjerte nå da.
![]() |
#34 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har enkelt opplegg rundt kalenderen i år: Om kveldene legger jeg to klistremerker i neste dags luke, og så får de klistre de i en nedtellingskalender, som ganske enkelt er et mørkeblått ark med 24 opptegnede ruter. Dager å glede seg til er markert med en stjerne, f.eks på fredag når vi skal dra på hytta, og julaften selvsagt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Passiv
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har pakkekalender i år, for første gang på syv år. Dette er en direkte konsekvens av at Minsteturbo ranet både sin egen og storesøsknenes kalendre i fjor. |
![]() |
![]() |
#36 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Mine har kalender fra kremmerhuset, med 24 lommer. Hver natt dukker det automagisk opp to små sjokoladebiter i lomma som tilhører datoen. Barna er strålende fornøyd (om enn litt forundret over at det ikke er noe til de voksne der), og jeg er strålende fornøyd, og veldig avslappet. Finfin ordning spør du meg.
![]() |
#38 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Tidligere har jeg laget pakkekalender, men jeg synes det er vanskelig å finne 24/48 småting som ikke tilsammen koster flere hundre kroner. I år ble det legokalender til Storebror og Playmokalender til Lillestorebror. Lillesøster har fått Donaldkalenderen som fulgte med forrige blad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
er her
|
![]() Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi har legokalender, guttene blir fornøyd og det er så utrolig enkelt og greit, ikke minst enkelt å lage klart.
![]() |
|
|