|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?
Hehe, så bra! Mine var også veldig fornøyde med dagens Playmobildings - to fikk hver sin mann, en fikk en postkasse og vesla fikk en hest (ja, hun endte visst opp med Playmobilkalender til slutt hun også.).
|
|
|
#2 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Legokalender til 8-åringen, Hello Kitty kalender til 3-åringen, og Kindersjokoladekalender til 14-åringen. De to minste har i tilleg fått hver sin sjokoladekalender til 10kr. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har to gutter og gavekalender til gutter er omtrent håpløst.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg skulle ønske det fantes sånn kalender jeg fikk når jeg var liten. Sånn med dyr og ting og tang som man kunne lage kjeder av. Noen som husker det? Jeg digget den. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Åja, slike små plastdyr. De var fine. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gjett om jeg husker - de var toppen av lykke. Jeg har noen av plastfigurene ennå! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
superbruker
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg kjøper konsekvent ferdige kalendre i butikken. De får hver sin kalender i år var det vel litle pet shop og star wars som var ønsket. Syns det blir for mye og dyrt å kjøpe 3 X 24 pakker. Jeg gidder ikke å kjøpe masse tull og tøys. Da blir det dyrt. For dyrt. Syns rundt 200 kr per unge er nok i julekalender.
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Dette har ikke vært min sterke side heller altså - har ikke helt fått dreisen på det, og det har stort sett gått i sjokoladekalendere. Det er jeg selv oppvokst med og har bare gode minner knyttet til det. Samfunnet er jo blitt så materielt på mange måter; jeg tror kanskje ikke man alltid setter like stor pris på å få noe heller, når det hauser på med pakker hver eneste dag. Noen er jo veldig flinke til å holde seg kun til små ting som "erstatter" sjokoladen, men enkelte kjøper jo så stort og fint og flott at det blir overkill. Synes jeg. Enhver må jo for all del gjøre som de lyster.
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har en legokalender på deling til mine to, jeg har dem annenhver uke og de kan åpne en luke hver de dagene de er hos meg. Det hadde ikke blitt mer enn 24 pakker totalt å pakke inn til dem, men jeg syns det var enklere å kjøpe en ferdigkalender.
|
|
|
#10 |
|
ctrl+z
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Ungene våre har sjokoladekalendere, fordi de fikk av en gammeltante. De får bare åpne dem i helga, men har pakkekalender som de deler ellers. Jeg synes ikke synd på unger som har andre varianter, det er jo nedtellingen til jul som er greia. Om det gjøres i form av nelliker i en appelsin eller innpakket Nille-stæsj er ett fett.
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
Helt enig. Det er synd hvis man skal føle unormal fordi man ikke har tid/råd/ork/lyst til å bruke hundrevis av kroner på pakkekalendere. Jula er materialistisk nok som den er.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Ungene har hatt pakkekalendere før, men i år orker jeg ikke og de sa selv at de ville ha kalendere fra butikken i stedet. (
|
|
|
#13 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Ungene mine har ikke pakkekalender i år, og har heller aldri fått det. Ikke tror at de kommer til å få det i overskuelig fremtid heller. De henger opp et rødt hjerte i ei snor hver dag.
|
|
|
|
#14 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Har aldri laget pakkekalender, synest det er like greit med ferdige fra butikken. I år fikk de to største legokalender. Mannen fikk Liverpoolkalender med sjokolade
|
|
|
|
#15 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Jeg har gått bort ifra å putte leker/ting i kalenderne i år. Begynner å bli litt motstander kjenner jeg, det blir for mye for min del.
|
|
|
|
#17 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Her har junior pakkekalender og det har han hatt siden sin første jul, nå er han 10 år. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Vi er to.... Ungene her fikk ferdiglaget petshop og legokalender. 2 åringen fikk ingen, men der må jeg krype til korset å kjøpe etterpå... stakkars.
|
|
|
|
#20 |
|
I endring
|
Sv: Finnes det flere som meg der ute?Etter ett års pause er vi tilbake til pakkekalender av den enkle grunn at jeg har så vannvittig gode minner fra det selv.
|
![]() |
|
|