Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Julekalenderar på TV - mimre, mimre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-10, 11:40   #21
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Julekalenderar på TV - mimre, mimre

Husker jeg så på julekalendere på svensk TV, men der husker jeg jo ikke hva noe het.
Ellers husker jeg ikke flere enn det som er nevnt her.
Her digga vi forresten Jul i Svingen, Månetoppen er det ingen av oss som liker

Gammel 04-12-10, 12:33   #22
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnas Superjul.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:24   #23
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Vertshuset den Gyldne, Linus i svingen, jule i blåfjell og Amalies jul er mine favoritter.
Vi ser Amalies jul hvert eneste år

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 20:29   #24
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hørte på radioen her for leden at Jul i Skomakergata var den første julekalenderen på NRK, så det er ikke rart vi ikke husker noe fra før det. Jeg kan faktisk ikke huske noe annet i det hele tatt, men det er muligens fordi jeg var forbi barnetv-stadiet etter Skomakergaten.

Gammel 04-12-10, 20:36   #25
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Theodor og Eli Rygg...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 22:03   #26
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Fant denne oversikten på nett, så det har egentlig ikke vært så mange forskjellige siden det startet.

Jeg husker jeg fulgte med på svensk-tv, de var alltid så fine. Men kommer ikke på hva de heter.

1970: Barnas førjulskalender 1970
1979: Jul i Skomakergata
1981: Jul i Skomakergata
1984: Jul i Skomakergata
1986: Teodors julekalender
1987: Portveiens julekalender
1988: Jul i Skomakergata
1989: Vertshuset den gyldne hale
1990: Portveiens julekalender
1991: Teodors julekalender
1992: Jul på Sesam stasjon
1993: Jul i Skomakergata
1994: Vertshuset den gyldne hale
1995: Amalies jul
1996: Jul på Sesam stasjon
1997: Amalies jul
1998: Jul i Skomakergata
1999: Jul i Blåfjell
2000: Amalies jul
2001: Jul i Blåfjell
2002: Jul på Månetoppen
2003: Jul i Skomakergata
2004: Jul i Blåfjell
2005: Jul på Månetoppen
2006: Jul i Svingen
2007: Barnas Superjul med Willys jul
2008: Jul i Blåfjell
2009: Jul i Svingen
2010: Jul på Månetoppen

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 22:08   #27
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke rart jeg ikke har fått med meg noen av disse, annet enn Jul i Skomakergata - jeg var jo 10 år første gang den ble sendt.

Gammel 05-12-10, 00:31   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vil tro at det er disse jeg husker fra jeg var liten:
1990: Portveiens julekalender
1991: Teodors julekalender
1992: Jul på Sesam stasjon
1993: Jul i Skomakergata
1994: Vertshuset den gyldne hale

Mener jeg så litt på Amalies jul og. men da var jeg blitt for gammel til å følge med så mye (9år)

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 00:34   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, som jeg elsket Skomakergata og elsker det enda. Jeg er født i 1980, men husker faktisk ikke så mange andre julekalendre enn akkurat den. Vertshuset den Gyldne Hale husker jeg godt, det likte jeg. Og The Julekalender.
Jeg har ikke sett på noen andre tror jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.