Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-07, 22:15   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Det er klat uhell kan skje, spesielt når de er i barnehagen hvor de leker og har det morsomt.
Men at ingen voksne har gjort annet en å prate til de som akte dr det var snøfritt er jo litt merkelig da. Det er jo faktisk mulig å fjerne barn fra området, om det ikke er ønskelig at de skal være der.
(og ikke minst, forklare brna hvorfro de ikke skal ake der)
Når man får 3 dresser ødelagt på denne måten blir det jo også ekstra merkbarn.

Om det er dresser med gummi i rompa har i allefall jeg erfart at de lappene du kan kjøe som det bare er å klistre på sitter veldig godt.
(men man må psse på å klemme godt rundt kanten når man setter det på)

Gammel 21-02-07, 19:12   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som barnehagestyrer synes jeg det er HELT naturlig at dresser blir ødelagt i barnehagen .

Neida! Så klart - det KAN skje uhell. Men at vi som barnehagepersonell skal stå å SE på at flere barn ødelegger dressene sine fordi de aker der det IKKE er snø?!?! Det er helt bak mål.
Skjønner godt du vil ta opp dette!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 19:16   #3
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff - jeg skjønner godt at du blir sint! Sånt skal da ikke skje

Gammel 21-02-07, 19:19   #4
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde nok blitt veldig lei meg, så jeg skjønner din frustrasjon. Synes absolutt du skal ta det opp med andre. Det er ikke greit å stå å se på at barna ødelegger dressene sine, det koster flesk å kjøpe nye!

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:47   #5
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Kjedelig å få dressene ødelagt, og ekstremt med tre dresser på samme dag!

Men jeg er av den oppfatning at det vi sender med i barnehagen må vi regne med kan bli ødelagt. Jeg kjøper ikke yttertøy for at barna skal gå rundt og være forsiktige. Hvis dressene ikke holder mål til barnas bruk, så er det dressene det er noe galt med, ikke verken barna, barnehagen eller været.

Jeg ville aldri nektet ungene mine å ake, ei heller krevd at barnehagen skulle erstatte dressene. Tvert i mot oppfordrer jeg barna mine til aktiv fysisk lek - og så får vi heller kjøpe nye dresser halvveis i sesongen. Men det irriterer meg at det ikke finnes dresser på markedet som faktisk holder en hel sesong.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 09:52   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men jeg er av den oppfatning at det vi sender med i barnehagen må vi regne med kan bli ødelagt. Jeg kjøper ikke yttertøy for at barna skal gå rundt og være forsiktige. Hvis dressene ikke holder mål til barnas bruk, så er det dressene det er noe galt med, ikke verken barna, barnehagen eller været.
Jeg ville aldri nektet ungene mine å ake, ei heller krevd at barnehagen skulle erstatte dressene. Tvert i mot oppfordrer jeg barna mine til aktiv fysisk lek - og så får vi heller kjøpe nye dresser halvveis i sesongen. Men det irriterer meg at det ikke finnes dresser på markedet som faktisk holder en hel sesong.

Tror ikke det fins så mange dresser som tåler at man aker rett på rompa uten snø. Hva om de vil dette hver dag da, skal de få en ny dress om dagen?

Hadde jeg vært ute med barnet mitt selv og han hadde gjort dette, hadde jeg sagt at det måtte han ikke gjøre, for da ville han ødelegge dressen.

De dressene jeg har hatt til ungene har tålt det aller meste av aktiv fysisk lek, men for å sette det litt på spissen: Bestemmer de seg for å leke i piggtrådgjerdet, så går det an å fjerne dem derfra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:00   #7
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tror ikke det fins så mange dresser som tåler at man aker rett på rompa uten snø. Hva om de vil dette hver dag da, skal de få en ny dress om dagen?

Hadde jeg vært ute med barnet mitt selv og han hadde gjort dette, hadde jeg sagt at det måtte han ikke gjøre, for da ville han ødelegge dressen.

De dressene jeg har hatt til ungene har tålt det aller meste av aktiv fysisk lek, men for å sette det litt på spissen: Bestemmer de seg for å leke i piggtrådgjerdet, så går det an å fjerne dem derfra.

Jeg har nå omsider lest hele tråden, og må innrømme at jeg er overrasket. Er det bare jeg og Tebasile som syns at ungene må få leke og bruke klærne sine, selv om de risikerer å ødelegge dem?

Leke i piggtrådgjerdet er jeg enig i at man sier nei til, men ake på rompa? Det er i mine øyne helt naturlig lek, og man sørger for at barna har dresser som er slitesterke nok til det klimaet man bor i. Har man snøfrie vintere så må man kjøpe dresser som tåler aking, klatring og sandkasselek.

Mener dere virkelig at både dere og de ansatte i barnehagen skal stå og dirigere barnas lek slik at de ikke skal risikere å ødelegge dressene sine? Hva skal de få lov til ute, da? Trille dukkevogn og sitte pent på benken?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-07, 10:07   #8
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når Lille er ute og leker, er det minst 6 voksne ute sammen med rundt 30 barn. Det betyr at det er minst en på hver siden av huset hele tiden og de kan følge med.

Jeg synes det virker som om ungene til Amor har akt rett på hard frossen vintermark flere ganger. Det skal jo litt til å få hull på en vinterdress. Lille leker ute rundt 4-5 timer hver dag, og det eneste som er skjedd i løpet av barnehagetiden er en liten rift i skrittet på fjorårets trolldress. Vi har kun hatt byttedress en kort periode, og det var i fjor fordi vi slet med bleieavvenningen. Ikke fordi dressene stadig ble ødelagte.

Jeg er klar over at uhell kan skje, og jeg blir overhodet ikke sint på hverken personalet eller Lille dersom hun kommerhjem med en flenge i genseren, et hull på buksekneet eller lignende. Men dersom hun hadde fått lov til å ake på frossen barmark gang på gang, da kan jeg love deg det hadde blitt månelyst!

I år hadde vi greid å kjøpe ny dress (hvis vi hadde fått tak i), men for to år siden, da jeg var student på siste semester uten studielån og vi skulle greie oss for noen knappe tusen i måneden? Jeg tror jeg hadde satt meg ned i garderoben i bhg og grått. En ny Troll- eller reimadress ville vært halve matbudsjettet den måneden, ikke sant? For ikke å snakke om TRE dresser.

Jeg synes overhodet ikke man skal behøve å ha to-tre dresser i løpet av en sesong, og jeg mener det er personalets ansvar å passe på at ungene er der de skal være, at de ikke ødelegger klærne sine og at man ikke bagatelliserer det dersom det er en glipp eller man ikke skjønte hvor mye skade klærne ville ta av det.

Hvis man passet en venns barn, ville man latt den ungen ake på frossen barmark gang på gang, og så si etterpå at "H*n syntes det var så morsomt, skjønner du." Hvis de syntes det var gøy å klippe i stykker klærne eller tenne på dem, skulle de få gjort det også?

Gammel 21-02-07, 19:35   #9
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

"De aker på rompa der det ikke er snø. Vi har snakket til dem mange ganger, men de vil ikke høre. Det er jo så moro det der!" Etterfulgt av en liten latter....

Dette ble sagt av pedagogisk leder?

Sov h*n i timen da de lærte om grensesetting tro?

Har du tatt det opp med styrer? Hvis ikke så syns jeg du skal gjøre det. Hvis dette hadde skjedd med meg så ville jeg krevd å få dressene erstattet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 19:37   #10
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Dette ble sagt av pedagogisk leder?

Sov h*n i timen da de lærte om grensesetting tro?

Har du tatt det opp med styrer? Hvis ikke så syns jeg du skal gjøre det. Hvis dette hadde skjedd med meg så ville jeg krevd å få dressene erstattet.

Nei. Jeg har ikke tatt det opp med styrer. Det er kun ca 1 1/2 time siden jeg oppdaget dette. Jeg må summe meg litt...

Det er veldig godt å høre deres reaksjon, for jeg ble en smule engstelig for at jeg var urimelig i min tankemåte.

Gammel 21-02-07, 19:55   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Hm. Jeg ser ikke for meg at amor klarer å si skikkelig fra.

Men dette går da ikke an!! En ting er at ungene ikke skjønner bedre, men de voksne da!?

Gammel 21-02-07, 19:56   #12
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

[quote=Vimsen;256084]Hm. Jeg ser ikke for meg at amor klarer å si skikkelig fra. quote]

Du kjenner meg ikke godt nok Vimsen

Jovisst kan jeg si i fra! Jeg kommer til å gjøre det. Jeg er så sint at jeg ikke klarer å roe meg helt her.

Denne dagen ble jammen svært innholdsrik altså....

Gammel 21-02-07, 19:57   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Da er jeg glad for at jeg tok feil.

Gammel 21-02-07, 20:03   #14
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Huff, det er virkelig trasig altså. 3 dresser? Huff.. og jeg som var fortvilet over at dressen til jentungen fikk flenge i rumpa. Og så har du 3! dresser med flenger...

Ikke gi deg. Si ifra hva du mener. Og gi en tilbakemelding hit om hva som kommer ut av det.

Gammel 21-02-07, 20:08   #15
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner godt at du er lei deg og sint, og at barnehagepersonalet ikke bare kan stå og se på at ungene med vilje ødelegger klærne sine. Uhell skjer såklart.

Men er det GOD kvalitet når klærne ikke tåler røff lek? Jeg har ofte reagert på at de dyreste klærne ofte er de vanskeligste å forholde seg til når det gjelder vask og annet stell. At de teknisk sett har gode varmekvaliteter bør vel telle inn da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:24   #16
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Men er det GOD kvalitet når klærne ikke tåler røff lek? Jeg har ofte reagert på at de dyreste klærne ofte er de vanskeligste å forholde seg til når det gjelder vask og annet stell. At de teknisk sett har gode varmekvaliteter bør vel telle inn da.

Det er kanskje vanskelig å få absolutt alle kvaliteter inn i én dress? Vi har løst det sånn at vi kaller Reimatecdressene for snødresser og de brukes bare når det er skikkelig vinter. Så har vi andre billigere dresser til bruk når det er kaldt og bart og større sjanse for at dressene blir skadet eller helt ødelagt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:46   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør absolutt ta dette opp med styrer.
Hva slags dresser var det forresten snakk om? Ikke at det er relevant, altså, jeg er bare nysgjerrig..

Sist redigert av Hyacinth : 21-02-07 kl 23:11.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 20:50   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uhell kan jo skje, det skjønner jo alle.
Men her var det jo ikke snakk om uhell, de voksne grep ikke inn og det gjorde at ungene fikk ødelagt dressene! Skal bli interessant å høre om det gjelder bare dine unger eller flere av dem... Gi dem inn!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-07, 21:58   #19
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Utrolig kjedelig og unødvendig :uff:
Håper at det ordner seg. Du har jo mer enn nok akkurat nå.

Gammel 21-02-07, 22:56   #20
Tebasile
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Tebasile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde nok ikke gjort noe med saken. Hadde bare gått hjem å lappet de.

Tebasile er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.